خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک ریزال در فیلیپین

پارک ها همیشه از جذاب ترین جاذبه های هر شهر هستند هر چقدر هم در قسمت های دیگر شهر گشت و گذار کنید باز هم در هنگام عصر دلتان می خواهد به پارکی سرسبز بروید و در میان چشم اندازها و آب و هوای خوب این پارک ها لحظاتی آرام را بگذرانید و استراحت کنید. پارک های بزرگ به غیر از چمن، حوض و نیمکت هایی برای استراحت، تفریحات و جاذبه های دیگر هم دارند که آن ها را به مکانی جذاب تبدیل می کند. می خواهیم از یکی از پارک های معروف مانیل، پایتخت فیلیپین حرف بزنیم: پارک ریزال (Rizal Park). در ادامه الی گشت را همراهی کنید

در قلب شهر مانیل پارکی تاریخی و سرسبز ریزال به خوبی یادآور مبارزات این کشور با دوران استبداد اسپانیاست. خیلی ها پارک ریزال را همچنان به نام پارک لونتا می شناسند اما اسم این پارک به طور رسمی در دهه ۱۹۵۰ به پارک ریزال تغییر نام داد. این پارک نمادین مانیل بیش از ۶۰ هکتار چمن کاری، باغ های زینتی و حوض دارد و یکی از زیباترین پارک های پایخت مانیل به شمار می رود. در اینجا در کنار درختان و چمن کاری ها پیاده روهایی جذاب برای پیاده روی و برخوردار شدن از مناظر و چشم اتدازهای پارک وجود دارد. در میان فضای سبز بناهای یادبودی از قهرمانان فیلیپین را می بینید که مجسمه های آن ها در گوشه و کنار به پارک فضایی تاریخی و نمادین داده است. در عصرهای کسل مانیل راهی این پارک سرسبز شوید، هم اکسیژن خالص استشمام کنید و هم تاریخ و فرهنگ شهر را بشناسید. در عصرها، اوایل شب و آخر هفته ها این پارک پر از گردشگرانی است که برای تفریح و گردش خودشان را به یکی از زیباترین فضاهای سبز شهر رسانده اند، آن ها در اینجا نه تنها تفریح می کنند بلکه با دیدن مجسمه های تاریخی مملوء از غرور ملی می شوند. شاید دلیل نامگذاری این پارک به ریزال برایتان جالب باشد؛ خوزه ریزال یکی از نویسندگان ملی گرای فیلیپینی بود که به خاطر مبارزت ملی گرایانه توسط اسپانیا که در آن زمان این کشور را به استعمار گرفته بودند در همین پارک اعدام شد برای همین اینجا به غیر از جذابیت های طبیعی اهمیت تاریخی هم دارد.

چیزی که در این پارک بیشتر از همه نظرتان را جلب می کند بنای یادبود ریزال است که درست در وسط پارک قرار دارد و در مقابل آن تیر پرچمی ۴۶ متری به چشم می خورد که به عنوان نماد ملی فیلیپین شناخته می شود. یک نگهبان افتخاری به صورت ۲۴ ساعته از این یادبود نگهبانی می کند. سمت راست این بنا محل اعدام ریزال است که در ورودی آن بر روی دیوار گرانیتی سیاه یکی از شعرهای حماسی او حکاکی شده است. معمولا در این محل هر شب ۳۰ دقیقه نمایش های تصویری و صوتی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فیلیپینی به یاد ریزال برگزار می شود. در وسط پارک یک حوض بزرگ وجود دارد که در اطراف آن مجسمه هایی از قهرمانان و شهدای فیلیپین دیده می شود. در هنگام شب در اینجا می توانید یکی از زیبا ترین چشم اندازها را ببینید زمانی که آب با صدای موزیک و با رنگ های رنگارنگ در هوا فواره می شود.

در قسمت شمالی این حوض یک تالار وجود دارد که در آن می توانید کنسرت های کلاسیک را به طور رایگان تماشا کنید. برای دیدن این کنسرت که از سال های دور در این محل برگزار می شود باید عصرهای یکشنبه ساعت ۶ به این محل بروید. اگر سبک های کلاسیک را دوست ندارید و به دنبال سبک های جدیدتر هستید شنبه شب همین ساعت در اینجا کنسرت شاد دیگری برگزار می شود که آن هم رایگان است. در قسمت شرق این تالار باغ های زینتی زیادی هست که علاقمندان به طبیعت از دیدن چشم اندازهای آن سیر نمی شوند. در میان باغ های زینتی این پارک باغی چینی توجهتان را جلب می کند که کاملا به شیوه باغ های چینی تزئین شده است و می توانید با گشت و گذار در آن ها حتی لحظاتی فکر کنید که در کشورهای دیگر هستید. به غیر از پارک هایی به سبک چینی باغ های ژاپنی هم وجود دارد. امکانات تفریحی این پارک تمامی ندارد به غیر از دیدن کنسرت های رایگان که شما را به خوبی با فرهنگ این کشور آشنا می کند می توانید در همین سمت از پارک شطرنج بازی کنید. علاقمندان به شطرنج شب ها در این سمت از پارک جمع می شوند و مسابقات هیجان انگیز شطرنج برگزار می کنند و همدیگر را محک می زنند.

در انتهای سمت شرقی پارک یک موزه ملی قرار گرفته که در آن امکان موزه گردی هم دارید. در این موزه مجسمه بزرگی از «لاپو لاپو» را می بینید او قهرمان ملی قرن شانزدهم بود که به کشتن فردیناند ماژلان، کاشف پرتغال معروف است. یکی دیگر از جذابیت های این موزه وجود یک نقشه سه بعدی برجسته و بزرگ از کشور فیلیپین است که خیلی ها دور آن جمع می شوند و قسمت های مختلف این کشور را به صورت سه بعدی تماشا می کنند. اگر برای بازدید از پارک از ورودی خیابان Kalaw وارد شوید در این صورت می توانید از «مرکز گردشگران» نقشه کاملی از پارک را بگیرید که در آن جاذبه های پارک با جزئیات کامل توضیح داده شده و اطلاعاتی درباره کنسرت ها و مراسمی که در آن برگزار می شود آمده است. اگر علاقه به کتاب و کتابخانه داشته باشیددر قسمتی از پارک کتابخانه ملی فیلیپین قرار دارد که افراد زیادی را روزانه به این پارک می کشاند. این پارک در واقع به افتخار قهرمانی های ریزال تاسیس شده و در تک تک مراسمی که در آن برگزار می شود حس غرور ملی موج می زند.

منبع: الی گشت


ریزال، پارکی تاریخی در فیلیپین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا