خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
پل بندر سیدنی (Sydney Harbour Bridge) با ۱.۱۴۹ متر طول و ۴۹ متر عرض تا سال ۱۹۶۷، بلندترین سازه شهر سیدنی بوده و در ۸۰۰ متری مرکز شهر قرار دارد. با احتساب ارتفاع بالاترین قسمت پل از سطح آب (۱۳۴متر) پل بندگاه مرتفع ترین پل قوسی فولادی در دنیا است و بر اساس کتاب رکوردهای گینس، پهن ترین پل و در واقع پنجمین پل قوسی طویل پس از دو پل در چین و دو پل در ایالات متحده است. هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید و حتی بالارفتن از قوس پل بندر سیدنی اقدام به خرید تور سیدنی می کنند.

ساخت این پل را مهندسین استرالیایی به نام جان جاب کرو بردفیلد در سال ۱۹۱۲، بر روی بندری میان منطقه تجاری سیدنی و ساحل شمالی آغاز کرد و در سال ۱۹۳۲ به بهره برداری رسید. هدف اولیه ساخت این پل ارتباط بین ساحل شمالی و جنوبی بود. این پل ۲ مسیر مخصوص قطار، ۲ مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری و ۸ مسیر اتومبیل دارد. ۴ برج سنگی نیز، از جنس گرانیت و به ارتفاع ۸۹ متر، در دو انتهای پل قرار دارند که در جریان ساخت آن، به منظور زیبایی بیشتر به آن افزوده شدند، اما اکنون محلی برای برپایی نمایشگاههای محلی هستند و در واقع هر کدام از آن ها به نحوی استفاده می شود. ۲ برجی که در انتهای شمالی قرار گرفته اند، دریچه هایی دارند که دود تونل بندگاه سیدنی از آنها خارج می شود، برج جنوب غربی در اختیار اداره ترافیک و جاده های نیوساوث ولز است و برج جنوب شرقی، موزه و مرکز گردشگری دارد. در انتهای جنوب شرقی پل هم بخشی قرار گرفته که ۲۰۰ پل دارد و از بالای آن می توان دید ۳۶۰ درجه به اطراف داشت. طبقه اول این قسمت به برگزاری نمایشگاه هایی در خصوص نحوه ساخت پل اختصاص دارد و همچنین مجموعه ای از اشیا موزه اصلی بردفیلد در آن نگهداری می شود و در طبقه دوم مدلی از محور مرکزی بزرگی که برای اتصال دو قوس پل استفاده شده، به نمایش گذاشته شده است. همچنین در سمت شرقی و غربی این طبقه، ۲ بالکن قرار دارد که از آنها می توان شهر را تماشا کرد. در زبان محاوره، مردم این پل را چوب لباسی (Ciathanger) می نامند که علت آن شکل ظاهری پل است.




تجربه حیرت انگیز بالارفتن از پل بندر سیدنی
در سال ۱۹۸۹ پائول کیو در حال سازمان دهی صعود بر طاق پل بندر سیدنی بود. این رویداد به حدی موفقیت آمیز بود که در پی آن به افراد دیگر نیز اجازه صعود داده شد. افراد کمی توانستند چالش حیرت آوری را که این ایده برای بنیان گذار و رئیس هیئت مدیره به وجود آورده بود، تصور کنند. رویای کیو این بود که از سال ها تجربه در زمینه همکاری با نهادهای دولتی محلی و ایالتی، انجمن ها و هزاران متخصص در زمینه های امنیتی، تدارکات، رسانه ها، میراث فرهنگی و مسائل حفاظت از محیط زیست استفاده کند. برخی از مواقع کیو تنها کسی بود که این رویا را فراموش نمی کرد. دیدگاه او، تعهد، صبر و مهارت های کارآفرینی و نیز ساخت بریج کلایمب نقش بسزایی داشتند.




۹ سال بعد، در یکم اکتبر ۱۹۹۸ بالا رفتن از پل (Bridge Climb) به طور رسمی افتتاح شد و در آگوست ۲۰۰۶ با فروش ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار بلیت و ۳۶۰ هزار کارت هدیه، به بزرگترین جاذبه گردشگری در استرالیا تبدیل شد. تخمین زده شده بریج کلایمب تجارتی است که ساعتی ۸۰۰۰ دلار درآمد دارد و ۱۲ ساعت از روز و ۳۶۳ روز از سال را فعالیت می کند. این شرکت گروه های کوچکی از گردشگران را به بلندترین بخش پل که ارتفاعش از سطح دریا ۱۳۴ متر است، می برد. این تجربه فرصت قدم زدن روی پل و بالا رفتن از نردبان ها و پله ها را فراهم می کند، ‌درحالیکه صعودگران آموزش دیده شرح کاملی از تاریخچه سیدنی و پل بندرگاهی را به گردشگران ارائه می دهند. گردشگران می توانند هر زمانی از روز را برای صعود انتخاب کنند و از منظره ۳۶۰ درجه و کامل یکی از بندرهای جهان لـ*ـذت ببرند. بیش از ۳ میلیون بازدید کننده از ۱۳۷ کشور دنیا از پل بندر سیدنی بازدید کرده اند.
۲۸٪ از بازدیدکنندگان افراد بومی همان شهر، ۱۷٪ از بازدیدکنندگان داخلی همان کشور و ۵۵٪ از بازدیدکنندگان بین المللی هستند و تخمین زده شده است که ۴۰۰۰ زوج بر روی این پل با هم نامزد شده اند. افراد مشهوری مانند ویل اسمیت، رابرت دنیرو، مت دیمون، نیکول کیدمن، کایلی مینوگ، جاستین تیمبر لیک، کامرون دیاز و اپرا وینفری همگی از این پل صعود کرده اند. از آن جا که ایمنی نخستین اولویت بریج کلایمب است، از تمامی گردشگران تست تنفس گرفته می شود (درصد الکل موجود در خون نیز باید کمتر از ۰۵/۰٪ باشد) و تمام بازدیدکنندگان باید یک فرم تأییدیه پزشکی را برای توافق با شرایط و مفاد بریج کلایمب امضا کنند. همراه داشتن هر گونه وسیله شخصی روی پل مجاز نیست و گردشگران باید از یک دستگاه فلزیاب عبور کنند. پل نوردی در تمام اوقات حتی شب ها برگزار می شود. افراد از سمت شرقی پل بالا می روند و در مجموع بالا و پایین رفتن از پل حدود سه ساعت و نیم طول می کشد و فقط در بالای آن می توان عکس برداری کرد. برگزاری جشن ها و آتش بازی های مختلف، مانند جشن سال نو و جشن های ملی، بر روی این پل نیز یکی دیگر از عوامل جذب گردشگر به سیدنی است.
بریج کلایمب مقام های زیادی را به دست آورده که نشان دهنده تأثیری است که شرکت از آغاز کارش بر صنعت گردشگری داشته است. این مقام ها شامل کسب مقام «بزرگترین جاذبه گردشگری» در مراسم اهدای جوائز نیو ولز جنوبی برای چهارمین بار، به دلیل برتری در کار می باشد. پائول کیو جایزه «بهترین کارآفرین ملی» مراسم اهدای جوائز ارنست و یانگ در سال ۲۰۰۱ و جایزه مراسم «قهرمانان صنعت گردشگری استرالیا» را در سال ۲۰۰۲/۲۰۰۳ از آن خود کرد. هنگام شروع این پروژه، پائول کیو در تجارت تازه کار نبود. او در سال ۱۹۷۴، پس از کار بازاریابی در شرکت بی اند دی رول ای دور، در حالیکه تنها ۲۹ سال داشت، گروه آمبر را تأسیس کرد. آمبر به بزرگترین شرکت خرده فروش کاشی و سنگفرش در استرالیا تبدیل شد که ۱۷ فروشگاه دارد. پس از گذشت ۲۲ سال، در سال ۱۹۹۶ کیو از طریق فروش شرکت آمبر به یک شرکت دیگر، سود بهره صددرصدی شرکت آمبر را به کارکنان آن شرکت فروخت.
پل بندرگاهی سیدنی ارزش زیادی برای کیو دارد. پدر زن او در تاریخ ۲۰ مارس ۱۹۳۲ نخستین بلیط قطاری را که برای عبور از پل به عموم فروخته می شد، خرید. این بلیت، بلیت شماره ۰۰۰۱ از ایستگاه میلسون به مقصد ایستگاه وینیارد بود. کیو که این بلیت قطار را نگه داشته (البته این تنها یک مورد از مجموعه ۵۰۰ عددی از یادگاری هایی است که او از پل بندرگاهی سیدنی دارد) هیچ وقت اهمیت این پل یا تأثیراتی را که بر زندگی او داشته، فراموش خواهد کرد.

منبع: الی گشت


پل بندر سیدنی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا