خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
اتلاق ‌های لوئیزیانا یکی از زیباترین، منحصر به فرد ترین و در عین حال ترسناک ترین باتلاق های دنیا هستند که مقصدی مناسب برای ماهیگیری، شکار اردک و غذای دریایی است. دیدار از باتلاق های مکانچاک در لوئیزیانا تجربه ای و تقریبا ترسناک و مخوف اما کاملا منحصر به فرد و به یاد ماندنی است. این باتلاق با پوشش گیاهی عجیب و زیبا و البته کمی مرموز، داستن حیوانات وحشی و بومی در این زیستگاه مانند تمساح هایی با طول ۳ تا ۴ متر و البته داستان ها و افسانه های ماورا طبیعی توانستند توجه بسیاری از گردشگران با انواع سلیقه ها را به سمت خود جلب کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی مختصر اما جالب در مورد باتلاق های لوئیزیانا به شما عزیزان ارائه کنیم.

ایالات لوئیزیانا در کجا قرار دارد؟

لوئیزیانا یکی از ایالت های جنوبی امریکا است که از لحاظ مساحت رتبه ۳۲ و از لحاظ جمعیت رتبه ۲۵ را بین ۵۰ ایالت امریکا دارد. این ایالت آب و هوای حاره و تابستان های گرم و زمستان های معتدل دارد، متوسط دمای هوا در تابستان در این منطقه ۳۲ درجه و در زمستان ۲۲ درجه سانتی گراد است. بخش های زیادی از این ایالت تحت تاثیر رودخانه می سی سی پی قرار گرفته و عقب نشینی این رودخانه باعث شده تا مناطق جلگه ای و باتلاقی زیادی در آن تشکیل شود که معروف ترین و زیباترین آن ها باتلاق های لوئیزیانا است که با اندازه ۳۷۵ مایلی از بزرگترین باتلاق های دنیا نیز به شمار می ورد.

قایق سواری در باتلاق ‌های لوئیزیانا

این باتلاق به قدری دنج و بکر و دست نخورده است که گذر از آن با قایق می تواند شما را به سال های دوری که اروپاییان برای اولین بار به این سرزمین پا گذاشتند ببرد. وجود سروهای تنبل و دیگر گیاهان این منطقه که شکلی شبیه اشباح دارند، ظاهری متفاوت به آن داده و تقریبا تمام مردم امریکا با هم توافق دارند که باتلاق های لوئیزیانا از جهات مختلفی ممکن است ترسناک باشد.

طبیعت دست نخورده باتلاق های لوئیزیانا باعث شده تا سفر در آن بدون راهنما و کاپیتان قایق غیر ممکن باشد. قایق هایی که در تورها استفاده می شوند ظرفیت های متفاوتی دارند. همچنین راهنمای تور و کاپیتان قایق نیز هر دو باید صلاحیت رهبری توری مانند این تور را داشته باشند تا در صورت بروز حادثه بتوانند شرایط را کنترل کرده و از مسافرین حاضر در تور مراقبت کنند و همچنین قایق ها را به سمت مکان هایی امن تر هدایت کنند تا میزان خطر و بروز احتمال حادثه کاهش پیدا کند.

پوشش گیاهی باتلاق ‌های لوئیزیانا

درخت تاکسودیوم که بیشتر از همه جا در امریکای شمالی دیده می شود برای رشد نیاز چندانی به نور ندارد و مهم ترین فاکتور رشد آن گرما است. تاکسودیوم که یک درخت نسبتا بزرگ محسوب می شود و بافت چوبی پر تراکمی دارد نسبت به دیگر درخت ها نیاز بیشتری به آب دارد و به همین علت این درخت بیشتر از همه در کنار باتلاق ها و دریاچه ها و دریاها یافت می شود. نیاز این درخت به آب و بی نیازی آن به نور خورشید به اندازه ای است که در سال ۲۰۱۲ یک درخت بزرگ و کاملا رشد کرده تاکسیدیوم در زیر یکی از دریاهای ایالت آلاباما پیدا شد. این درخت به راحتی و در عمق ۱۸ متری از آب رشد کرده بود.

در این نوع درخت در اولین سال تولدش می تواند تا ۳ متر رشد کند. این درخت در ۴۰ سالگی ۲۱ متر ارتفاع دارد در ۱۰۰ سالگی ارتفاعی نزدیک به ۳۶ متر پیدا می کند. جالب است بدانید که این درخت های جالب تا ۱۰۰۰ سال نیز می توانند عمر کنند. شکل این درخت ها به این صورت است که قسمت پایینی بزرگ و عریضی دارند و هرچه قدر ارتفاعشان بالاتر می رود باریک تر می شوند. قسمت پایینی عریض و ریشه های زیاد و قوی این درخت که در خاک یا آب جای می گیرند باعث حفظ تعادل این درخت های بسیار بلند می شوند.

متاسفانه طی چندین سال بخاطر اندازه بزرگ این درخت ها، میزان قطع این درختان برای تامین چوب بسیار بالا بود اما بعدها با پیگیری فعالان محیط زیست این قطعی های بی رویه کنترل شد و این درخت های منحصر به فرد از خطر انقراض به دست انسان نجات یافتند. باتلاق ‌های لوئیزیانا یکی از مکان هایی هستند که در آن میتوان تعداد زیادی از این درختان را مشاهده کرد.

گردشگری در باتلاق ‌های لوئیزیانا

این باتلاق علاوه بر اینکه از مشهورترین باتلاق های جهان است با فضایی دیدنی و پوشش گیاهی خاص و حیواناتی متفاوت می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران بسیار زیادی باشد. اما برخی گردشگران نیز به دنبال پیدا کردن جاهایی هستند که بخاطر مرموز و ترسناک بودن به شهرت رسیده اند. از آنجایی که داستان ها و افسانه های زیادی در مورد باتلاق ‌های لوئیزیانا وجود دارد این نوع توریست ها را نیز به سمت خود جلب می کند.

گردشگری سیاه یا گردشگری برای یافتن نقاط ترسناک

باتلاق ‌های لوئیزیانا علاوه بر ویژگی های طبیعی و پوشش گیاهی منحصر به فرد خود بخاطر برخی افسانه های محلی نیز به یک مکان مورد توجه توریست ها تبدیل شده است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که این باتلاق توسط جادوگری به نام جولیا نفرین شده و به همین علت هر چند وقت یک بار اتفاقاتی ماورالطبیعه در این باتلاق رخ می دهد. حتی عده ای نیز ادعا می کنند که هنوز هم می توانند صداهای دردناک و رنج آلود اشباح و جولیای جادوگر را از سمت باتلاق های لوئیزیانا بشنوند!

حتی در سال ۲۰۰۹ عده ای محقق مسائل ماورا طبیعی به این باتلاق سفر کردند تا روی آن تحقیق کنند اما همانطور که انتظار می رفت به نتیجه ای قانع کننده نرسیدند. اما این هم باعث نمی شود تا مسافران برای تجربه شبی ترسناک و هیجان انگیز به باتلاق های لوئیزیانا سفر نکنند. برای علاقه مندان به این تورهای عجیب و ترسناک هم بلیط هایی در نظر گرفته شده که با استفاده از آن ها می توانند چند شب را در یکی از مرموزترین نقاط دنیا سپری کنند تا شاید بتوانند شاهد یکی از آن اتفاقات ماورالطبیعه که دیگران ادعا میکنند در این باتلاق اتفاق می افتد باشند.

کایاک در باتلاق های لوئیزیانا

حتی یک قایق سواری ساده روی باتلاق ‌های لوئیزیانا نیز میتواند خطرناک باشد. شما هنگامی که روی قایق هستید می توانید تمساح هایی که بالا و پایین می پرند را از نزدیک و در فاصله چند متری خود ببینید. پس حتما باید دقت کنید که دست و پای خود را از داخل قایق بیرون نبرید چون ممکن است مورد حمله یک تمساح قرار بگیرید. البته لازم نیست نگران باشید چون لیدرها و راهنماها و قایق رانان این تورها بسیار ماهر و توانمند و آموزش دیده هستند.

تماشای حیوانات و پرندگان

مرداب ها و باتلاق ‌های لوئیزیانا شاید ترسناک باشند اما زیستگاه حیوانات و ووجودات بسیار زیادی هستند. حیواناتی مانند تمساح، راکون،گربه ماهی، حواصیل، و مار در این منطقه زندگی میکنند. همچنین پرندگان خاص زیادی نیز در این ناحیه زندگی میکنند که معمولا دور از چشم شما هستند و تنها صدای آن ها را می شنوید، اما اگر کمی صبر به خرج دهید ممکن است یکی از آن ها را از نزدیک ببینید.

دیدنی های اطراف باتلاق ها

به جز باتلاق ‌های لوئیزیانا مناطق گردشگری دیگری نیز وجود دارد که میتواند از آنها دیدن کنید.

  • شهر لافایت
  • دریاچه چارلز
  • دهکده سنت فرانسیسویل
نحوه سفر به لوئیزیانا و گردش با تور

همانطور که گفتیم این باتلاق با تمام زیبایی هایش ممکن است بسیار خطرناک باشد برای همین تقریبا تمام افراد تورهای گردشگری همراه با راهنمای تور را برای سفر در این باتلاق انتخاب می کنند.

هزینه ثبت نام در تور باتلاق های لوئیزیانا به طور کلی به نوع خدماتی که به شما ارائه می دهند بستگی دارد و به همین علیت هزینه هر تور ممکن است متفاوت باشد اما به طور میانگین هزینه تورهای گردشگری باتلاق لوئیزیانا برای بزرگسالان ۴۴ دلار و برای کودکان ۲۱ دلار است.

منبع: الی گشت


سفر به باتلاق ‌های لوئیزیانا در ایالت‌های جنوبی آمریکا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا