خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین کشورهای دنیا برای گذراندن دوران کهنسالی

آیا می دانید بهترین کشورهایی که می توان دوران کهنسالی را با خیالی راحت و بدون هیچ دغدغه ای در آنها گذراند کدام ها هستند؟ بین کشورهای مختلف، تفاوت های زیادی در نحوه ی رفتار با افراد کهنسال وجود دارد و کشورهای اروپایی مثل اسپانیا، اهمیت زیادی به افراد سالخورده می دهند. برای اینکه بدانید چه کشورهایی کهنسال دوست تر از کشورهای دیگر هستند، کافی است در ادامه با الی گشت همراه باشید:

اسپانیا

در این کشور، در حدود ۴۶ میلیون نفر زندگی می کنند که حدود ۱۱.۶ میلیون نفر از این جمعیت، بالای ۶۰ سال هستند. اسپانیا شاخص کیفیت بالایی در سلامت دارد و بخصوص برای افراد ۶۰ سال به بالا، خدمات ویژه و رایگانی را در نظر می گیرد تا هم سلامت جسمی و هم روانی آنها تضمین باشد. علاوه بر این، بسیاری از خدمات حمل و نقل برای افراد بالای ۶۰ سال رایگان یا با هزینه های خیلی کم است و طبق نظر سنجی هایی که از مردم این کشور شده است، امنیت زندگی در سنین بالا، با رضایت بیش از حدی همراه است.

بلژیک

بلژیک، جمعیتی ۱۱.۳ میلیون نفری دارد که حدود ۲.۷ میلیون نفر از آنها، بالای ۶۰ سال سن دارند. این کشور اروپای غربی کوچک توانسته، خدمات قابل قبولی برای افراد سالخورده ارائه کند و حقوق مدنی و اجتماعی آنها را به بهترین شکل ممکن ادا کند. این کشور همچنین رتبه ی بالایی در شاخص سلامتی و بخصوص در امید به زندگی دارد.

استونی

یکی از کوچکترین کشورهای این فهرست، استونی است که در آن فقط ۱.۳ میلیون نفر زندگی می کنند و حدود ۰.۳ درصد آنها، سالخورده هستند. این کشور بالتیک هم رتبه ی بالایی در شاخص های کیفی زندگی دارد؛ استونی های سالخورده، دسترسی خوبی به خدماتی مثل فروشگاه ها و وسایل نقلیه دارند و بیشتر آنها تحصیل کرده هستند بطوریکه حداقل ۸۹ درصد از مردم این کشور، تحصیلات دیپلم را دارند.

جمهوری چک

حدود ۱۰.۶ میلیون نفر در جمهوری چک زندگی می کنند که ۲.۶ میلیون نفر از اآها بالای ۶۰ سال هستند. چک یکی از معدود کشورهایی در دنیا است که بالاترین امنیت دستمزد را دارد بطوریکه حقوق های بازنشستگی را ۱۰۰ درصد پوشش می دهد و یکی از پایین ترین نرخ فقر در منطقه را دارد. جالب است بدانید بیشتر از ۹۹.۸ درصد مردم این کشور، حداقل تحصیلات دبیرستان یا بالاتر دارند.

استرالیا

از بین ۲۴.۳ میلیون نفر استرالیایی، ۴.۹ میلیون نفر از آنها بالای ۶۰ سال هستند. استرالیا بالاترین رتبه کیفیت سلامت را دارد که خیلی بالاتر از سطح میانگین جهانی است و همه ی شاخص های سلامتی را پوشش می دهد. استرالیا همچنین جایگاه خوبی از نظر مردم تحصیلکرده و رعایت حقوق های شهروندی- مدنی در دنیا دارد.

فرانسه

خیلی تعجب ندارد وقتی نام فرانسه در این لیست باشد. این کشور زیبا با جمعیت ۶۶.۷ میلیون نفری، ۱۶.۳ میلوین نفر فرد بالای ۶۰ سال دارد. این کشور هم مانند جمهوری چک، یکی از بالاترین نرخ امنیت دستمزدی و یکی از پایین ترین نرخ های فقر را دارد و حقوق بازنشستگی را بطور ۱۰۰ درصد، پوشش می دهد. علاوه بر این، فرانسه، رتبه بالایی در دامنه ی سلامت دارد و نرخ امید به زندگی بالا در آن، این کشور را به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای گذراندن دوران کهنسالی تبدیل کرده است.

منبع: الی گشت


دوران پیری مان را در کجا بگذرانیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا