خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
تجربه شگفت انگیز اقامت در هتل یخی سوئد

هتل یخی (Ice Hotel)، نخستین و بزرگترین هتلی که کاملاً از یخ و برف است، در سال ۱۹۹۰ و در روستای جوکاسجاروی در ۲۰۰ کیلومتری دایره مدار قطب شمال در سوئد ساخته شد؛ هتل یخی یکی از معروف ترین اقامتگاه های طبیعی دنیا می باشد. شرکتی که این هتل را اداره می کند، از دهه ۷۰م. سازمان برگزارکننده تور در این منطقه بود که سال های متمادی تمرکزش را به فصل تابستان و تجربه های موجود در این سرزمین آفتاب نیمه شب معطوف کرده بود. در زمستان های تاریک رودخانه یخ می زد و مردم بومی روستای کوچک جوکاسجاروی دست از فعالیت بر می داشتند.

اما در پایان دهه ۸۰م. تصمیم گرفتند تغییراتی در این مکان ایجاد کنند. پس به جای این که زمستان سرد و تاریک را یک مشکل در نظر بگیرند، از عناصر بی نظیر قطب شمال که مانع فعالیت می شد، به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد بهره برداری کردند. جانوت دریت، هنرمند متخصص در کار با یخ، در سال ۱۹۹۰ برای افتتاح نمایشگاه خود در یک کلبه اسکیمویی خاص بر روی رودخانه یخ زده تورن به این روستا دعوت شد. ساختمان ۶۰ متر مربعی هتل که سالن شمالی نام گذاری شد، برای بازدیدکنندگان این منطقه یک جاذبه گردشگری می باشد. یک شب گروهی از مهمانان خارجی که به پوست گوزن شمالی و کیسه خواب مجهز بودند، تصمیم گرفتند در کلبه استوانه ای شکل اقامت کنند. صبح روز بعد، این گروه درباره حس منحصر به فرد خوابیدن در یک کلبه اسکیمویی صحبت می کردند. بدین ترتیب ایده هتل یخی به وجود آمد و امروزه هتل یخی به دلیل ایده منحصر به فرد و اثرات هنری خارق العاده اش در سرتاسر جهان مشهور است.

هتل یخی که از سال ۱۹۹۰ تا به امروز هر سال بازسازی می شود، با استفاده از ۳۰ هزار تن برف و ۴۰۰۰ تن یخ این کلبه اسکیمویی ۶۰ متر مربعی به یک هتل ۵۰۰۰ متر مربعی تبدیل شد. با استفاده توده های برفی، برف روی طاق فلزی تشکیل می شود و سپس ستون های یخی را برای مستحکم کردن طاق های برفی قرار می دهند. در ماه مارس یخ با کمک تراکتورها و اره های مخصوص برش یخ از رودخانه تورن جمع آوری می شود و سپس این تکه های بزرگ یخ ذخیره و برای ساخت هتل در فصل زمستان استفاده می شوند.

این هتل بیشتر از ۶ ماه دوام نمی آورد، زیرا در فصل تابستان ذوب می شود. از این جهت تعداد دقیق اتاق ها هر سال متفاوت می باشد، اما در زمستان سال ۲۰۰۴-۲۰۰۵ این هتل ۸۵ اتاق داشت. این هتل شامل بخش پذیرش، سالن، ستون ها، نمایشگاه آثار هنری درست شده از یخ، سینما و یک کلیسا می باشد. سالانه نزدیک به ۱۴ هزار گردشگر شب را در هتل سپری می کنند و ۴۰ هزار گردشگر روزها وارد هتل می شوند که در آن از پوست گوزن شمالی پوشیده شده است. در ماه آوریل کل هتل در رودخانه تورن ذوب می شود تا برای بازسازی با معماری و آثار هنری جدید در نوامبر و دسامبر زمستان آینده آماده شود. بنابراین، گردشگران هر سال یک هتل یخی متفاوت را تجربه می کنند.

دمای داخل هتل که بسته به دمای محیط بیرون می تواند به ۴۰- درجه سانتی گراد هم برسد، بین ۴- تا -۹ درجه سانتی گراد می باشد. شب ها یک کیسه خواب مخصوص به مهمانان داده می شود و درباره این که «چگونه در هتل یخی دوام بیاوریم» صحبت می شود. ممکن است برخی افراد بخواهند غذاهای رستوران هتل یخی را که در بشقاب هایی از یخ های رودخانه تورن سرو می شود، امتحان کنند. هنگام روز فعالیت های بسیاری مانند سوار شدن بر اتومبیل برف روب، سورتمه سواری با سورتمه هایی که سگ ها آن را می کشند، سافاری با سورتمه هایی که گوزن های شمالی آن را می کشند و مجسمه سازی با یخ برای مهمانان در نظر گرفته شده است. بازدیدکنندگان می توانند در کنسرت هایی در مکانی روباز که طرحش از تئاتر گلوب شکسپیر الهام گرفته شده، شرکت کنند. این تالار با گنجایش ۵۲۰ نفر، معجزه ای در معماری با یخ می باشد که به وسیله تکنسین ها تنها در سه هفته ساخته می شود. اما هزینه اقامت در هتل یخی پایین نیست؛ هزینه اقامت در یک اتاق لوکس برای هر شب ۴۴۰ پوند می باشد.

منبع: الی گشت

ice_hotel_holiday_340590f8b8544e4007611f.jpg


snow-room91604a9308ecab7a.jpg


ice-hotel-sweden_60463_990x742.jpg


Ice-Hotel-in-Jukkasjarvi-Sweden2b88b725107d0480a.jpg


تجربه شگفت انگیز اقامت در هتل یخی سوئد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا