خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساحل کوپاکابانا در ریو دو ژانیرو برزیل – Copacabana Beach

عموماً شهر ریو دو ژانیرو را به طبیعت ساحلی آن می شناسند، چراکه شهری ساحلی است که در کنار اقیانوس اطلس قرار گرته. ولی در میان سواحل مختلف این شهر، مطمئناً کوپاکابانا بهترین و خاص ترین است. به عقیده ی خیلی ها، ساحل کوپاکابانا یکی از معروف ترین و البته زیباترین ساحل های جهان است. این ساحل که در یکی از شلوغ ترین نواحی مسکونی پایتخت برزیل قرار گرفته، حدود ۴ کیلومتر (۲.۵ مایل) امتداد دارد و به نوعی تبدیل به یکی از نمادهای شهر ریو دو ژانیرو و البته نمادی از یک ساحل ایده آل برای گردشگران شده است. وقتی وارد این ساحل بشوید و در شن های آن قدم بزنید، متوجه فضای پر انرژی و پر جنب و جوش آن خواهید شد. تمام افرادی که در این ساحل می بینید عاشق تفریح و گردش هستند و همه با یک هدف مشترک به اینجا آمده اند.

ساحل کوپاکابانا از خیابان پرینسزا ایزابل (Princesa Isabel) شروع می شود و تا نجات غریق شماره ۶ ادامه دارد. برای رسیدن به این ساحل می توانید از مترو و یا اتوبوس استفاده کنید. با فاصله کمی از ساحل که مناسب برای قدم زدن هم هست، می توانید به بهترین مراکز خرید شهر ریو دو ژانیرو بروید. البته علاوه بر این مراکز خرید، سالن های تئاتر و سینما و رستوران های زیادی هم در این منطقه قرار گرفته. البته در زمان بندی سفر خود به اینجا کمی دقت کنید. چراکه هم باید حواستان به این باشد که در زمان مناسب به اینجا سفر کنید تا آب و هوا مناسب گردش در سواحل و شنا در دریا باشد. و هم اینکه ترجیحاً‌ در ماه های شلوغ سال به اینجا نیایید. چون هم ازدحام جمعیت ممکن است برایتان اذیت کننده باشد، و هم اینکه در طی این ماه ها قیمت همه چیز هم در اطراف این ساحل کمی افزایش پیدا می کند. از اوایل آبان تا اواخر فروردین (یعنی حدود ماه های نوامبر تا مارس) این سواحل شلوغ ترین روزهای خود را سپری می کنند.

ساحل کوپاکابانا از دو طرف به دو برج منتهی می شود . منظره سمت چپ این ساحل رو به کوه کله قندی (شوگر لوف) و همچنین قلعه ی Duque de Caxias است که در سال ۱۷۷۹ ساخته شده بود. در سمت راست هم برج کوپاکابانا قرار دارد که قدمت آن به سال ۱۹۱۴ باز می گردد و امروزه به عنوان موزه تاریخ نظامی استفاده می شود. بنابراین، در اطراف این منطقه، تنها چیزی که برای تماشا وجود دارد ساحل نخواهد بود و توصیه می کنیم از این موزه هم دیدن کنیم. البته قدم زدن در روی شن های این ساحل را به هیچ وجه از دست ندهید. چون در طی مسیر مجسمه های شنی مختلفی ساخته و قرار گرفته اند که تماشای آن ها احتمالاً‌ برایتان جالب خواهد بود.

چطور به ساحل کوپاکابانا برویم؟

شهر ریو دو ژانیرو دو فرودگاه اصلی دارد که یکی از آن ها بین المللی است و تمام پروازهای بین المللی ورودی و خروجی از اینجا انجام می شود. بنابراین شما هم احتمالاً از این فرودگاه وارد ریو دو ژانیرو خواهید شد. ولی فرودگاه دیگر کوچک تر است و فقط پروازهای داخلی برزیل در آن انجام می شود. فرودگاه بین المللی ریو در فاصله ۱۵ کیلومتری تا مرکز شهر قرار دارد و با احتساب ترافیک معمول و نرمال، حدود ۲۰ دقیقه با ماشین تا شهر و ساحل کوپاکابانا فاصله دارد. ولی فرودگاه کوچک تر که Santos Dumont نام دارد، خیلی به شهر نزدیک است و شاید فقط یک کیلومتر فاصله داشته باشد. بنابراین چیزی حدود ۵ دقیقه تا مرکز شهر و رسیدن به ساحل کوپاکابانا فاصله دارد.

بهترین زمان برای رفتن به ساحل کوپاکابانا چه موقع است؟

آب و هوای منطقه گرمسیری است و تابستان ها گرم هستند. روزهای گرم سال معمولاً‌ از ماه دسامبر (۱۰ آذر) شروع می شود و تا انتهای فوریه (اوایل اسفند) ادامه پیدا می کند. این بازه زمانی در واقع تعطیلات در برزیل هم هست و دمای هوا در این ماه ها چیزی در بین ۲۵ تا ۳ درجه سانتی گراد است. از اوایل خرداد تا اوایل شهریور ماه های سرد سال محسوب می شود و دمای هوا معمولاً دز ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتی گراد متغیر است.

در کاپاکابانا ورزش کنید

برزیلی ها به ورزش و فوتبال معروف هستند! پس جای تعجبی هم نخواهد بود اگر بگوییم مردم این شهر حتی از این ساحل هم برای ورزش استفاده می کنند، چرا که عاشق ورزش کردن هستند. به همین خاطر دولت تا جای ممکن تجهیزات ورزشی مختلفی را در این ساحل قرار داده تا افرادی که علاقمند هستند بتوانند از آن ها استفاده کنند. مثلاً تورهای والیبال در چند نقطه از ساحل وصل هستند تا مردم بتوانند والیبال ساحلی بازی کنند. البته چند زمین کوچک برای فوتبال و همچنین تجهیزات بدن‌سازی هم در اطراف ساحل نصب شده است.

در ساحل کوپاکابانا به چه نکاتی دقت کنیم؟

زبان رسمی در برزیل، زبان پرتغالی است. ولی هرکس در حد توان خود سعی می کند تا با گردشگران بتواند ارتباط برقرار کند و هرچقدر هم سخت که شده، اندکی به زبان انگلیسی صحبت کند. البته با افزایش گردشگرانی که به برزیل سفر می کنند، بعضی از مردم این کشور که بیشتر با گردشگران سر و کار دارند، جملات کوتاهی به زبان های اسپانیایی و یا حتی ایتالیایی و فرانسوی هم یاد گرفته اند.

اگر به فکر اجاره ی یک ماشین در ریو دو ژانیرو بودید، بهتر است منصرف شوید. چون اجاره وسیله نقلیه هم خیلی گران است. هم اینکه جای پارک پیدا نمی شود و هم اینکه خیلی از نقاط شهر امنیت کافی برای پارک کردن ماشین را ندارند.

برزیلی ها مردم خون گرمی هستند و نیازی نیست با آن ها خیلی رسمی برخورد کنید. از اینکه با آن ها صحبت و کنید و هم کلام شوید خجالت نکشید. چراکه در فرهنگ مردم این کشور، صحبت کردن با غریبه اصلاً چیز عجیبی نیست و از آن استقبال می کنند.

از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به صورت منظم گروه های مختلف غریق نجات در منطقه حضور دارند و مراقب افردی که در آب شنا می کنند هستند. ولی با این حال، همیشه احتیاط را شرط اول قرار دهید.

یکی از بهرین کارهایی که در این ساحل می توانید انجام دهید، پیاده روی و قدم زدن در صبح زود و هنگام طلوع خورشید است تا هم از تماشای طلوع خورشید، و هم از ساحل خلوت برخوردار شوید. ولی مراقب باشید، چون در این زمان از روز نیروهای پلیس هنوز به ساحل نیامده اند و ساحل هم خلوت است. بنابراین بهتر است وسایل با ارزش با خود نبرید. به صورت کلی، در طول روز هم بهتر است وسایل با ارزش خود را به این ساحل نیاورید، چراکه در این ازدحام جمعیت، ممکن است کسی به اموال شما دستبرد بزند.

منبع: الی گشت


ساحل کوپاکابانا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا