خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به کوزکو | Travel Guide To Cusco

کوزکو یکی از شهرهای تاریخی در جنوب شرقی کشور پرو است و از شهرهای توریستی در آمریکای جنوبی به شمار می رود. زمانی پایتخت اداری، سـ*ـیاسی و نظامی این کشور در دوره ی امپراطوری اینکاها بوده است. این شهر به نوعی نشان دهنده ی تاریخ و هویت کیهانی اینکا و آینه‌ی آسمان به شمار می رود. کوزکو در حال حاضر به دلیل جاذبه های گردشگری که در آن وجود دارد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در بین مسافرانی که می خواهند به کشور پرو سفر کنند نیز قرار گرفته است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به کوزکو الی گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور پرو همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی شهر کوزکو

کوزکو شهری تاریخی در جنوب شرقی کشور پرو است که در دره اوروبامبا واقع شده و پایتخت اداری – سـ*ـیاسی – نظامی امپراتوری اینکاها نیز به شمار می رفته است. مساحت این شهر ۳۸۵ کیلومترمربع بوده و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۳ انجام شده حدوده ۴۳۵ هزار نفر نیز بوده است.

مختصری از تاریخ شهر کوزکو

از نظر اینکاها، پایتخت امپراطوری کوسکو «ناف جهان» بود، یعنی جایی که زمین، آسمان و رودها با یکدیگر تلاقی می‌کردند. کوسکو که محاط به کوه‌ های مقدس و پوشیده از برف بود، ناحیه‌ای بس عظیم ‌تر از یک شهر بود و تجسم اسطوره، تاریخ و هویت کیهانی اینکا و آینهٔ آسمان به شمار می‌رفت. این شهر که به دست پاچاکوتی‌ها در وسعتی پهناور بنا شده، به شکل یوزپلنگی عظیم ‌الجثه نماد سلطنت اینکا بود. این شهر به دو نیمهٔ کوسکوی علیا و سفلی تقسیم شده و جایگاه پرستشگاه‌ ها، بارگاه‌ ها و کاخ مقابر امپراتوران گذشته بود که اجساد مومیایی آن‌ها جزوه اصلی کیش سلطنتی به شمار می رفت.

اطلاعات ضروری شهر کوزکو

زبان رسمی: اسپانیایی

واحد پول رسمی: نوئوو سول (PEN)

نوع برق شهری: ۲۲۰ ولت – ۶۰ هرتز

کد کشور: ۵۱+

کد شهری: ۸۴

تلفن های ضروری:

شماره پلیس: ۱۰۵

شماره آتشنشانی: ۱۱۶

آمبولانس: ۱۱۷

اختلاف ساعت با تهران: ۸:۳۰-

فرودگاه: فرودگاه بین‌المللی الخاندرو ولاسکو ازتته (CUZ)

آب و هوای شهر کوزکو در پرو

شهر کوزکو به دلیل شرایط جغرافیایی که دارد و ارتفاع بالایی نسبت به سطح دریا دارد و در نزدیکی خط استوا نیز قرار دارد نیز در تمام طول سال دمای شهر میانگین نسبی نیز داردو در فصل تابستان در مقایسه با دیگر فصل های این شهر هوای گرم تری دارد و اما این وجود باران می بارد و فصل مرطوبی نیز به شمار می رود. بهترین زمان برای سفر به کوزکو بین ماه‌ های مه و سپتامبر است که این شهر تقریبا هوایی همیشه آفتابی و خشک دارد. در این مدت شب‌ های خنک ‌تری را نسبت به زمان ‌های دیگر تجربه خواهید کرد و ممکن است دما گاهی تا زیر نقطه‌ی صفر هم برسد، با این حال بارش برف بسیار کم اتفاق می‌افتد.

هزینه ی اقامت شهر کوزکو در پرو

در شهر کوزکو هتل های متنوع بسیاری وجود دارد که مطابق با نیاز و بودجه مسافران در رده هتل های ۳ الی ۵ ستاره آماده ارائه خدمات به مسافران هستند. هتل های شهر کوزکو از ماه مه تا اکتبر که این پر مسافر است کاملا پر هستند و باید حتما قبل از سفرتان اقدام به رزرو محل اقامتتان بنمایید. در فصل های بارانی که تقریبا از فصل نوامبر تا آوریل آغاز می شود تعداد مسافران کاهش پیدا می کند و به طبع هزینه اقامت در هتل های هم پایین می آید.

به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ اقتصادی برایتان مقرون به صرفه باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی الی گشت در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به کوزکو همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در شهر کوزکو

هتل JW Marriott El Convento Cusco

هتل ۵ ستاره ی پیشنهادی در راهنمای سفر به کوزکو هتل ماریوت ال کانونتو است که یکی از معروف هتل های این شهر بوده و برای مهمانان خود امکانات فوق العاده خوبی را فراهم آورده است.

هتل Novotel Cusco

هتل پیشنهادی دیگر در راهنمای سفر به کوزکو، هتل ۴ ستاره نوتل است که می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما در این شهر باشد. دکوراسیون عالی در کنار خدمات مناسب به مهمانان از جمله امکاناتی است که در این هتل وجود دارد.

هزینه خورد و خوراک در شهر کوزکو

در ادامه ی راهنمای سفر به کوزکو به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۵ نوئوو سول را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۳۰ نوئوو سول پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر کوزکو به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۲ نوئوو سول می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۱ نوئوو سول و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۵ نوئوو سول بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر کوزکو

رستوران Le Soleil

رستوران پیشنهادی در شهر کوزکو ل سولیل یکی از رستوران های گران قیمتی است که در این شهر می توانید غذاهایی لوکس با دیزاین های زیبا را میل کنید. منوی غذایی این رستوران شامل انواع غذاهای فرانسوی و سبزیجات می شود.

رستوران Organika

رستوران اورگانیا در شهر پرو با غذاهای عالی و قیمت مناسب جزء محبوب ترین هاست و یکی از بهترین مکان ها برای میل کردن غذایی خوشمزه است.

هزینه حمل و نقل در شهر کوزکو در پرو

هزینه بلیط تک سفره ۰.۸۰ نوئوو سول

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۳ نوئوو سول و به ازای هر یک کیلومتر ۴.۵۰ نوئوو سول به مبلغ اضافه می گردد.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱۰ نوئوو سول

جاذبه های گردشگری در شهر کوزکو

دره Sacred Valley of the Incas

یکی از با ارزش ترین مکان ها در شهر کوزکو پرو دره ساکرد است که در فاصله یک ساعته از کوزکو قرار گرفته است. قطعا هر توریستی که به این شهر سفر می کنند باید به این دره برود و هرگز این مکان تماشایی را از دست ندهد. این شهر هم طبیعت فوق العاده ای دارد و هم گزینه بسیار مناسبی برای تصفیه روح و روانتان است. در طول گردش هم بهتره دوربین عکاسی به همراه خودتون داشته باشید.

آدرس: Unnamed Road، Peru

خرابه های پیزاک اینکا | Pisac Inca Ruins

خرابه هایی به نام پیزاک در دره ی مقدس ساکرد قرار دارد و از مهمترین ویژگی های آن ها معماری تاریخی و فوق العاده ای است که سبب شده چشم اندازه های بی نظیری را به وجود بیاورد و همین خود دلیلی است تا توریست ها به سمت این منطقه جذب شوند.

آدرس: Unnamed Road، Peru

مجسمه مسیح | Statue of Christ

یکی از دیدنی ترین بناهایی که در شهر کوزکو وجود دارد مجسمه ی مسیح و تماشای آفتاب تابیده شده بر آن است. برای رسیدن به بالای این مجسمه باید تعدادی پله را طی کنید البته برای رسیدن به بالای این مجسمه تله کابین هم وجود دارد که می توانید هنگام رسیدن به آن از مناظر زیبای کوزکو هم دیدن کنید.

آدرس: Circunvalacion ۱۳b، Cusco، Peru

منطقه ی گردشگری Inca Trail

این فضای گردشگری جذاب یکی از مناطق زیبای این منطقه است که با پیاده روی در این مسیر می توانید حسابی خوش بگذرانید و از تماشای این منطقه لـ*ـذت ببرید. شهرک های قدیمی، خرابه ها، جنگل ها و بیشه های مه آلود می توانند برای شما سوژه های فوق العاده جذابی برای عکاسی داشته باشند.

آدرس: Inca Trail، Peru

تامبو مـ*ـاچای | Tambomachay

این منطقه چشمه ی آبی گرمی است که برای افرادی پایگاهی مهم نظامی به شمار می رفته است. آب در این منطقه جریان دارد و در هر منطقه از آن استخرها و فواره های آبی دیده می شود. پیاده روی در این منطقه یکی از بهترین سرگرمی ها محسوب می شود. مردم محلی اطراف این منطقه با مهربانی با توریست ها رفتار می کنند و راه رفتن آن ها به همراه لاماهایشان ارزش دیدن دارند.

آدرس: ۲۸G ۵۴۰، Peru

بایدها و نبایدها در سفر به کوزکو

بسیار در این کشور مراقب وسایل ارزشمند و مدارکتان باشید که هر لحظه ممکن است کیف شما به سرقت برود.

در فصول کم گردشگر سفر کنید.

مهمان مردم محلی شوید.

در شهر کوزکو می‌توانید از تورهای پیاده‌روی رایگان برخوردار شوید.

مسافران ایرانی جهت ورود به پرو به ویزا نیاز دارند . اما متاسفانه کشور پرو در ایران سفارت ندارد و نزدیکترین سفارت پرو در ایران در ترکیه و قطر و کویت قرار دارند. ایران نیز در پرو سفارت ندارد و نزدیک ترین سفارت به پرو، در شهر سانتیاگو ،کشور شیلی قرار دارد.

منبع: الی گشت


راهنمای سفر به کوزکو در پرو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا