خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به لیما | Travel Guide To Lima

لیما شهری ساحلی و پایتخت کشور پرو در آمریکای جنوبی به شمار می رود. این شهر به دلیل طبیعت بی نظیر و آب و هوای عالی که دارد منطقه خوبی برای گردشگری و طبیعت گردی به شمار می رود. به غیر از طبیعت سرسبز در این شهر جاذبه های تاریخی بسیاری هم وجود دارد که می تواند برای کسانی که اهل سفرهای تاریخی هستد گزینه عالی به شمار بروند به خصوص که بخشی از فرهنگ این شهر اینکاها تشکیل داده اند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به لیما الی گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور پرو همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی لیما

لیما شهری ساحلی در کشور پرو است و نزدیک به اقیانوس آرام می باشد. این شهر دارای شیب ملایمی است و بین دره ها و دامنه های کوهستانی واقه شده است. طی پدیده شدید النینو یا زمستانهای نامعمول مرطوب، پوشش اندک و پراکنده گیاهی می‌تواند در برخی از کوهستانهایی که درست در شرق شهر قرار دارند و به عنوان بخشی از اکوسیستم ساحلی شهر «لوماس» محسوب می‌شوند. جمعیت این شهر مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۷ انجام شده برابر با ۲ میلیون ۶۰۰ هزار نفر بوده است.

هزینه ی اقامت در شهر لیما

در شهر لیما بسته به بودجه که دارید می توانید هتل مورد نظرتان را انتخاب کنید. اقامتگاه هایی هستند در شهر لیما به نام Hospedajes که معمولا خانوادگی اداره می‌ شوند و هزینه کمتری نسبت به بقیه اقامتگاه ها دارا هستند.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی الی گشت در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به لیما همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در شهر لیما

هتل بلموند میرافلورس پارک | Belmond Miraflores Park

هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به لیما، هتل ۵ ستاره ی بلموند میرافلورس پارک است که تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز را برای مسافران خود فراهم می آورد.

هتل Hotel & Spa Golf Los Incas

دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به لیما، هتل و اسپای ۴ ستاره ی گلف لوس انکاس است. این هتل هم همانند هتل قبلی از امکاناتی بالایی برخوردار است و می توانید با خیال راحت در آن اقامت داشته باشید.

رستوران های پیشنهادی در شهر لیما

رستوران لا لوکاندا | La Locanda

رستوران پیشنهادی در راهنمای سفر لیما، رستوران لالوکاندا است که با فضای رومانتیک و شاعرانه ای که دارد می تواند برای زوج های جوا گزینه بسیار عالی در سفر به این شهر به شمار بیاید. در این رستوران می توانید انواع غذاهای پرویی، مدیترانه ای و دریایی را میل کنید و در آخر هم هزینه بالایی را پرداخت کنید؛ بله این رستوران با توجه به امکاناتی که دارا هست هزینه ی بالای نیز دارد.

رستوران آی کی | IK Restaurante

در شهر لیما رستوران های متنوعی وجود دارد که یکی از آن ها که می خواهیم در راهنمای سفر به لیما خدمتتان معرفی کنیم، رستوران آی کی است. این رستوران به دیزاین غذاهایی که ارائه می دهد بسیار توجه می کند و همچنین در منوی غذایی خود انواع غذاهای گیاهیی و پرویی را دارا هست.

هزینه حمل و نقل در لیما

هزینه بلیط تک سفره ۱٫۵۰ نوئوو سول

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۸۷ نوئوو سول

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۸ نوئوو سول و به ازای هر یک کیلومتر ۸ نوئوو سول به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۰ نوئوو سول باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱۳ نوئوو سول

جاذبه های گردشگری در شهر لیما

گردشگاه مالکون | Malecon

در منطقه ای رو به اقیانوس آرام منظره ای زیبا و رویایی قرار گرفته است که که به گردشگاه مالکون نیز معروف است. تماشای طلوع و غروب خورشید در این منطقه بسیار دیدنی و جذاب است و منظره ای فوق العاده را برای شما فراهم می آورد. علاوه بر این، پاراگلایدر و ورزش های تفریحی زیادی هم در مالکون انجام می شود که حتی اگر در آن ها سررشته ندارید.

موزه لارکو | Museo Larco

در قرن هجدهم در یک عمارت موزه ای به نام لارکو قرار گرفته است که در آن نیز آثار از قرن هفتم نیز قرار داده شده است. این آثار تاریخی که طی حفرهای بسیار به بدست آمده توسط یک موسس خصوص نیز خریداری شده و در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

میدان de Armas

میدان de Armasدر واقع جایی است که شهر لیما در آن بوجود آمد. این میدان به عنوان میدان مایور هم شناخته می شود، قلب تپنده ی شهر لیما است که منطقه ی تاریخی لیما را هم تشکیل می دهد و یکی از جاذبه های گردشگری پرو محسوب می شود.

موزه ملی باستان شناسی | National Museum of Archaeology

موزه ملی باستان شناسی در شهر پرو مجموعه ای از اطلاعات مردم شناسی و تاریخی را در اختیارتان قرار می دهد. این موزه پر از آثار تاریخی است که طی حفاری های متعدد در این شهر قرار داده شده است.

کاخ دولت پرو | Government Palace of Peru

کاخ دولت پرو ساختمانی حکومتی و قلمرو مذهبی اسقف اعظم لیما است که در قرن پانزدهم در این شهر ساخته شده است و در قرن نوزدهم نیز تخریب شده است و معماری ساختمان فعلی بر روی ساختار قبلی این بنا نیز قرار گرفته است. نمای خارجی این ساختمان به سبک باروک ساخته شده است.

خیابان Jiron de la Union

خیابان جیرون د لا اونیون به عنوان میدان از خیابان هایی است که بعد از میدان اصلی شهر قرار گرفته و در گذشته محلی برای زندگی افراد ثروتمند به شمار می رفته است. این خیابان این روزها محلی برای گشت و گذار توریست هایی است که به این شهر آمده اند. این خیابان تاریخی پر از مغازه ها و فروشگاه های عالی می باشد.

جنگل سنگی | Marcahuasi

Marcahuasi یا جنگل سنگی، یکی از جاذبه های طبیعی زیبا و شگفت انگیز لیما است که در فلات کوه های آند و در دامنه های این رشته کوه قرار گرفته اند. رشته کوهی با سنگ ها عظیم گرانیتی که اشکال عجیب چهره ها و حیوانات در اونها دیده می شوند. ارتفاع این منطقه ۴۰۰۰ متر و وسعت آن ۴ کیلومتر است. هرچند که دانشمندان تئوری فرسایشی را قبول دارند اما اهالی داستان های جالب خودشان را درباره این جنگل سنگی ساختند. در این منطقه حتی مقبره هایی از مردمان باستان هم دیده می شوند، هرچند که بیشتر آنها تخریب و غارت شدند.

منطقه تاریخی پاچاکاماک | Pachacamac

منطقه ای باستانی و تاریخی در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر لیما قرار گرفته است که در دره ی رودخانه Lurin نیز واقع شده است. این محدوده ی تاریحی برای اولین بار ۲۰۰ سال بعد از میلاد مسیح نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بایدها و نبایدها در سفر به لیما

بسیار در این کشور مراقب وسایل ارزشمند و مدارکتان باشید که هر لحظه ممکن است کیف شما به سرقت برود.

در فصول کم گردشگر سفر کنید.

مهمان مردم محلی شوید.

در شهر لیما می‌توانید از تورهای پیاده‌روی رایگان لـ*ـذت ببرید.

اتوبوس‌های جدید درون شهری لیما، جایگزین فوق‌العاده‌ای برای تاکسی هستند. دسترسی به آنها ساده است و به راحتی شما را به جاذبه‌های گردشگری مختلف می‌رسانند.

سعی کنید در ماه های آوریل و مه یا سپتامبر و اکتبر به این شهر بروید چرا که هزینه سفر شما کمتر می رود.

مسافران ایرانی جهت ورود به پرو به ویزا نیاز دارند . اما متاسفانه کشور پرو در ایران سفارت ندارد و نزدیکترین سفارت پرو در ایران در ترکیه و قطر و کویت قرار دارند. ایران نیز در پرو سفارت ندارد و نزدیک ترین سفارت به پرو، در شهر سانتیاگو ،کشور شیلی قرار دارد.

منبع: الی گشت


راهنمای سفر به لیما در پرو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا