خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
خشک کردن لیمو ترش همراه با روشهای متفاوت
لیمو دارای ارزش غذایی بالایی می باشد که به حفظ سلامت انسان کمک بسیاری کرده است.

حتی شما می توانید با خشک کردن، آن را در برنامه غذایی خود جای دهید و مصارف گوناگونی از آن داشته باشید. لیمو ترش از مرکبات ترش و خوشمزه ای است که دارای دو نوع لیمو با رنگ های سبز و زرد می باشد.

این میوه خوشمزه از قاره آسیا بوده و سالیان سال است که آن را در بخش هایی از جمله گوشت، عصاره، پوست و عطر لیمو ترش را در انواع غذاهای خود به کار می برند همچنین برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید و مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر برای خواصی که لیمو خشک دارد بخواهید از آن استفاده کنید و از نظر بهداشتی به لیموهای بیرون تردید دارید بهترین راه حل این است که با روش های بسیار ساده آن را در خانه انجام دهید.
رای خشک کردن لیمو ترش به لیمو عمانی می توانید آنها را در دستگاه خشک کن بگذارید و یا اینکه با اسلایس کردن لیمو آن را همانند دیگر میوه های خشک مصرف نمایید.

همچنین باید ذکر شود که استفاده از دستگاه خشک کن میوه، باعث می شود که آب درون لیمو کامل گرفته شود و از فاسد شدن آن جلوگیری شود که این قضیه باعث کیفیت و ماندگاری لیمو در مدت طولانی می شود.


فواید و خواص لیمو ترش
لیمو ترش از فواید زیادی برخوردار می باشد که تعدادی از این فواید و خواص لیمو ترش شامل سلامتی بارداری، کودکان، لاغری، شاداب شدن صورت، سرطان، فشار خون بالا، یبوست، کم خونی، سنگ کلیه، سرفه و آسم می باشد
همچنین باید ذکر شود که خشک کردن لیمو ترش از روش های گوناگون و مختلفی برخوردار می باشد از جمله خشک کردن لیمو در دستگاه خشک کن، خشک کردن در فر، خشک کردن زیر نور خورشید، خشک کردن روی حرارت ملایم شوفاژ و بخاری و … امکان پذیر می باشد.
خشک کردن لیمو به روش سنتی و خانگی
امروزه مصرف لیمو ترش در ایران رواج پیدا کرده است و با ذائقه بیشتر ایرانی ها جور در می آید. بخاطر همین باعث شد تا لیمو ترش را خشک و به لیمو عمانی تبدیل کنند.

برای خشک کردن در ابتدا باید لیموهای تازه و سالم را خریداری کنید، برای بهترین لیمو کافی است آن را از شهرهای همچون میناب و جهرم خریداری و تهیه نمایید.

سپس لیموهای خود را با آب سرد به خوبی بشویید، بعد آن ها را دو الی سه روز در سایه پهن کنید تا پوست آن ها به خوبی نازک شوند.

همچنین می توانید مقداری نمک روی لیموها بپاشید تا از له شدن و گندیدن جلوگیری شوند، آنگاه قابلمه ای را روی شعله قرار داده و کمی سرکه به آن اضافه کنید بعد لیموها را داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید تا چند ثانیه به جوش بیاید.
سپس لیموها را داخل یک صافی ریخته و آنها را با آب سرد بشویید هنگام سرد شدن لیموها، در آن ها با یک چنگال یا خلال دندان یک سوراخ به وجود بیاورید و آن ها روی یک پارچه تمیز دور از گردو غبار پهن کنید.

لیموها را به مدت زمان ۱۰ روز در زیر نور خورشید قرار داده تا به خوبی خشک شوند زمانی که لیموها خشک شدن آن ها را درون صافی بریزید و در سایه قرار دهید تا کامل خشک شوند. البته لیموها به مدت دو الی سه ماه طول می کشد تا به خوبی و کامل خشک شوند.


منبع: آرگا
#متینا_کوثری


روش های خشک کردن لیمو ترش در خانه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا