خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
تمیز کردن وسایل چوبی یک امر مهمی در خانه داری است. وسایل و لوازم چوبی بعد از گذشت زمان برق و تازگی خود را رفته رفته از دست می دهند. لوازم چوبی برای اینکه دوام، کارایی و زیبایی ظاهری خود را حفظ کنند نیاز به تمیز کردن دارند. اگر نتوانید از لوازم چوبی خود به درستی مراقبت کنید یا با روش های نادرستی آنها را تمیز کنید رفته رفته وسایل شما دچار خشکی و پوسته پوسته شدن و حتی تاب برداشتن می شود.

روش هایی برای تمیز کردن وسایل چوبی
قبل از اینکه لوازم چوبی خود را تمیز کرده و برق بیندازید بهتر است از یک پارچه ای که پرزگیر نباشد برای گرفتن گرد و غبارهای نشسته روی وسایل تان استفاده کنید و آنها را پاک کنید. دقت کنید پارچه شما نرم و لطیف باشد تا بر سطوح لوازم چوبی خراش نیندازد. برای برق و جلا انداختن لوازم چوبی چند روش خانگی برای شما پیشنهاد می کنیم.

توجه به این نکته داشته باشید که برای تمیز کردن لوازم چوبی خود چوب آنها را بشناسید زیرا تمامی چوب ها به یک ترفند تمیز نمی شوند. به طور مثال چوب های گردو نیاز به دستمال کشیدن نرم روزانه دارند و لکه های آن با مقدار کمی خمیر دندان پاک می شوند اما ممکن است روش تمیز کردن چوب های با جنس دیگر متفاوت باشد.

ضدعفونی کردن لوازم چوبی
اگر می خواهید چوب مبلمان شما جلا داده شود و خط و خش های آن از بین برود می توانید روغن زیتون و الکل را به یک نسبت باهم ترکیب کنید و روی چوب مورد نظر بمالید و بگذارید خودش خشک شود.

برق انداختن وسایل چوبی
سفیده تخم مرغ را از زرده خود جدا کنید و به اندازه یک قاشق آمونیاک به آن اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. این ترکیب را روی چوب مورد نظر خود بمالید و بگذارید چند دقیقه روی آن بماند. سپس با دستمال تمیز آن را از روی سطح چوبی خود پاک کنید. این ترکیب باعث می شود لوازم چوبی شما خشک و تیره شود و در نهایت زیباتر ظاهر شود. تمیز کردن وسایل چوبی با استفاده از سفیده تخم مرغ باعث می شود که وسایل شما روشن و براق بماند.
#متینا_کوثری


تمیز کردن وسایل چوبی با ابزارها و روش های مختلف

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
درخشندگی لوازم چوبی
ترکیب مساوی از زیتون و لیمو را باهم مخلوط کنید و روی مبلمان یا وسایل چوبی خود بمالید و بگذارید به حالت طبیعی خشک شود. این ترکیب باعث درخشنده گی و براقی چوب شما می شود.

تمیز کردن لوازم چوبی پولیش شده
استفاده از محلول های پولیش و اسپری آنها برای برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده بسیار موثر است. بهتر است از آنها سالی ۳ الی ۴ بار استفاده کرد. دقت داشته باشید که اسپری ها چون حاوی مواد سیلکونی است ممکن است باعث لغزندگی سطح چوب و جمع شدن آن به شکل توده ای شود. پارافین نیز گزینه ای مناسب برای کاور کردن خراش های چوب های پولیش شده است که پیشنهاد می شود سالی ۲ بار از آن استفاده کنید.
از بین بردن برچسب ها از روی وسایل چوبی
قسمت هایی که روی سطح چوبتان برچسب یا عکس برگردان چسبیده شده است را با سرکه کمی خیس کنید و چند دقیقه بگذارید بماند سپس با دستمالی نرم آنها را تمیز کنید.

تمیز کردن کاغذهای چسبیده شده به لوازم چوبی
برای از بین بردن کاغذ های چسبیده شده به وسایل چوبی و تمیز کردن سطح آن ها هرگز از تیغ یا کارد استفاده نکنید، زیرا به چوب شما آسیب می رساند و آن ها را می خراشد. روغن مایع بهترین گزینه برای پاک کردن کاغذ از روی سطح چوب است. قطره ای از روغن را روی کاغذ بریزید و برای چند دقیقه منتظر بمانید. سپس با پارچه ای لطیف آن را پاک کنید. اگر هنوز اثرات کاغذ به جا مانده بود دوباره اینکار را تکرار کنید.

روغن خانگی برای برق انداختن چوب
روغن بزرگ و عصاره صمغ را جوشانده و با هم به یک نسبت مساوی ترکیب کنید پس از مخلوط کردن، این ترکیب را به چوب آغشته کنید. با نفوذ این روغن در داخل چوب، وسایل چوبی تان درخشنده و براق و تازه باقی می ماند.

نکات کاربردی در تمیز کردن لوازم چوبی
برای تمیز کردن عاج های تزیینی روی لوازم چوبی خود، چوب پنبه ای را به کمی آب و شوینده ی خیلی ضعیف بمالید و به عاج ها آغشته کنید سپس با پنبه ی نم داری آن را تمیز و با یک دستمال آن را خشک کنید. چوب های بامبو، خیزران و بید برای اینکه نشکنند و فرسوده نشوند احتیاج به رطوبت دارند. این چوب ها را هر از گاهی اسپری آب کنید تا سالم بمانند و حالت خود را از دست ندهند. زمانی که چوبی را پولیش کاری می کنید مراقب باشید تا اثر انگشت تان روی چوب ها نماند برای اینکار از دستکش پارچه ای استفاده کنید.
منبع: آرگا
#متینا_کوثری


تمیز کردن وسایل چوبی با ابزارها و روش های مختلف

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا