خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,187
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
89 روز 23 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
ز جمله لوازم جانبی آشپزخانه که کاربرد مختص به خود را داشته و امروزه استفاده فراوانی از آن می شود مایکروفر می باشد ولی مشکل رایجی که در هنگام بکارگیری این دستگاه وجود دارد بوی تند و زننده ای بوده که در هنگام تهیه غذا تولید می کند و همین امر به دغدغه ای برای خانم های خانه دار تبدیل شده است. در همین زمینه به منظور راهنمایی و یادگیری شما عزیزان به معرفی روش های موثر از بین بردن بوی مایکروفر پرداخته ایم.

نحوه از بین بردن بوی مایکروفر
برخی اوقات امکان دارد در اثر قرار دادن غذا و پخت آن داخل مایکروفر بوی سوختگی و خاصی در محیط آشپزخانه بپیچد که برای اعضای خانواده بسیار ناخوشایند و آزاردهنده باشد، در این صورت نیاز است که با بهره مندی از روش هایی برای حذف و از بین بردن بوی مایکروفر این مشکل را حل نمود.
مایکروفر نیز همچون دیگر لوازم آشپزخانه احتیاج به تمیز کردن دارد. به خاطر فضای بسته ای که دارد و استفاده همواره از آن امکان دارد داخلش بوی نامطبوعی به خود بگیرد. این وسیله بوی بد سوختگی و همچنین بوی گوشت را به خود جذب می کند ولی با در دسترس داشتن تجهیزات مناسب و با استفاده از راهکاری درست حذف این بوها کار سختی نمی باشد که برای انجام این کار بهتر است از مواد طبیعی استفاده نمایید تا از ورود مواد شیمیایی به داخل غذاهایتان جلوگیری کنید. در ادامه چندین روش موثر و ساده برای حذف بوی بد مایکروفر را در اختیارتان قرار داده ایم.
حذف بوی مایکروفر با استفاده از جوش شیرین
جوش شیرین در واقع نوعی ماده ضدعفونی کننده قوی می باشد که از خواص آن می توان برای پاکسازی و بوزدایی مایکروفر کمک گرفت. برای انجام این کار در ابتدا جوش شیرین و آب را با یکدیگر به صورت یک خمیر در آورید. بعد از آن با کمک دستمالی تمیز و این محلول شروع به پاکسازی درون مایکروفر نمایید. با پارچه تمیز دیگری جوش شیرین های باقی مانده داخل فضای مایکروفر را پاک کنید تا بدین گونه فرایند بوزدایی مایکروفر به انتها برسد.

بوزدایی مایکروفر با کمک محلول لیمو ترش
برای این کار کمی لیمو ترش را داخل ظرفی مناسب از آب بریزید و بعد آن را داخل مایکروفر بگذارید. برای پاکسازی و حذف بوی بد مایکروفر باید محلول موردنظر را حدود چند دقیقه داخل آن بگذارید تا به حالت جوش در آید. بعد از آن با کمک یک دستمال تمیز باقی مواد غذایی را از درون مایکروفر تمیز نموده تا روند بوزدایی مایکروفر به انتها برسید. همچنین می توانید در صورت تمایل چند لیمو نصف شده را نیز داخل ظرفی درون مایکروفر بگذارید و حدود چند دقیقه آن را روشن کرده تا لیمو همه بوی بد را جذب خود کند.

#متینا_کوثری


از بین بردن بوی بد در مایکروفر با چند اقدام فوری

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,187
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
89 روز 23 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
برطرف کردن بوی مایکروفر با استفاده از سرکه سفید
برای این کار می توانید کاسه ای پر از سرکه سفید کرده و درون مایکروفر قرار دهید و بدون آن که دستگاه را روشن نمایید و تا وقتی که بوی بد برطرف نشده است منتظر بمانید تا سرکه در همان جا بماند. بعد آن را با استفاده از آب و صابون پاک نمایید. روش دیگری که می توانید در این زمینه بکار گیرید این است که در آغاز درون مایکروفر را با آب و صابون تمیز نمایید و بعد با دستمالی آغشته به محلول آب و سرکه سفید داخل مایکروفر را پاک نمایید.

حذف بوی مایکروفر با وانیل
وانیل در واقع اسانس خوشبویی می باشد که می توانید برای انجام این کار از آن استفاده نمایید. بدین منظور حدود یک قاشق چای خوری وانیل را درون یک کاسه آب بریزید و بعد مایکروفر را روشن نمایید تا محلول به حالت جوش در آید. کمی صبر کنید تا بخار عطر وانیل حدود نیم ساعت درون مایکروفر باقی بماند و بعد درون آن را با استفاده از یک دستمال تمیز نمایید.
طریقه از بین بردن بوی پاپ کرن سوخته از مایکروفر
پاپ کرن در واقع خوراکی خوشمزه ای بوده که اغلب افراد به آن علاقه مند می باشند ولی برخی مواقع امکان دارد در هنگام آماده سازی درون مایکروفر بسوزد و بوی بدی تولید شود برای رفع این بو می توانید از یک فنجان آب و مقداری آب لیمو برای این کار استفاده نمایید. در ادامه مراحل انجام کار را شرح داده ایم.

برای شروع کار در ابتدا در و پنجره ها را باز کرده تا بدین گونه بوی بد به بیرون هدایت شود. این عمل را بایستی فورا انجام دهید زیرا اگر بوی سوختگی به فرش و پرده آشپزخانه برسد احتیاج به تلاش زیادی برای رفع بو دارد. در صورتی که بوی ایجاد شده خیلی زننده نباشد می توانید از آب جوش استفاده نمایید. برای این کار یک فنجان بزرگ حاوی آب را بردارید و آن را درون کاسه مخصوص مایکروفر بگذارید.

کاسه را درون فر بگذارید و گرم نمایید. فن مایکروفر بوی آن را پخش کرده و از راه دریچه های خروجی آن را به بیرون هدایت می کند. در صورتی که بو سوختگی خیلی زننده باشد بایستی یک فنجان آب را برداشته و آن را با یک لیوان آب و عصاره یک یا دو لیمو ترکیب نمایید. ترکیب آماده شده را درون کاسه مایکروفر بگذارید و سپس آن را درون فر قرار دهید. ترکیب را حداقل حدود دو دقیقه حرارت داده و اجازه دهید درون فر بماند تا به خوبی خشک گردد.

کاسه موردنظر را پیش از خنک کردن کامل و پاک کردن کامل مایکرویو برندارید. برای پاکسازی دیوارها، درب و صفحه مایکروفر از پارچه ای نمناک کمک بگیرید. به هیچ عنوان از پارچه زبر یا هر نوع وسیله ای سخت مثل چاقو برای پاک کردن بخش داخلی مایکروفر استفاده نکنید چرا که موجب صدمه زدن جدی به دستگاه خواهد شد. حتما مطمئن شوید که تمامی ذرات غذایی را از فر پاکسازی کرده اید تا بدین گونه اطمینان حاصل نمایید دستگاه فاقد بو می باشد.

#متینا_کوثری


از بین بردن بوی بد در مایکروفر با چند اقدام فوری

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,187
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
89 روز 23 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع

شیوه رفع بوی گوشت از مایکروفر
برای از بین بردن بوی گوشت از مایکروفر نیاز به موادی همچون آب گرم، جوش شیرین، اسکرابر پلاستیکی، سرکه سفید و ظرف صابون دارید که در ادامه مراحل انجام کار را شرح داده ایم.

در ابتدا همانطور که در روش قبلی گفته شد مراحل اولیه همچون باز کرده در و پنجره و … را گام به گام انجام داده و همینطور می توانید فن خروجی آشپزخانه را برای تسریع در رفع بو روشن نمایید. ظرف موردنظری که گوشت را داخل آن آماده کرده اید با استفاده از آب و صابون به خوبی شستشو دهید. در صورتی که بو همچنان وجود دارد ظرف را درون آب گرم حدود یک شب خیس نموده و در هنگام صبح می توانید آن را یک مرتبه با آب و صابون و یک مرتبه با آب تمیز شستشو دهید. این عمل در از بین بردن ذرات غذایی از ظرف نیز کمک کننده خواهد بود.

در گام بعدی کاسه ای مخصوص مایکروفر را با آب و سرکه سفید بردارید و داخل آن بگذارید و حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بجوشانید. بخار سرکه در واقع بوی گوشت را از مایکروفر خارج می سازد. به منظور رفع بو از فضای خانه به جوش شیرین احتیاج دارید. دو الی ۳ جعبه را درون آشپزخانه بگذارید تا بوی باقی مانده را جذب خود نماید.

در این مطلب روش های موثر و کاربردی از بین بردن بوی مایکروفر را شرح دادیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید و برایتان مفید بوده باشد.
منبع : آرگا
#متینا_کوثری


از بین بردن بوی بد در مایکروفر با چند اقدام فوری

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا