خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,187
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
89 روز 23 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
باس های کتان به دلیل جنس آن ها و مقاومت شان در اکثر فصل های سرد سال مثل پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه جنس پارچه طرفدار و محبوبیت زیادی دارد. کتان با بافت خاص خود در شست و شو نیاز به شرایط خاصی دارد که بهتر است آن ها را بدانید. شستن لباس کتان به صورت ناصحیح باعث می شود که ریخت و فرم اولیه لباس بهم ریخته و در نتیجه بور شود. برای اینکه این مشکل در لباس های کتانی شما رخ ندهد در ادمه همراه ما باشید تا با نحوه شستن این جنس از لباس ها آشنا شوید.
نکاتی در مورد شستن لباس کتان
طریقه و نحوه ی شست شدن لباس های کتانی تاثیر زیادی در تغییر رنگ آن ها و کم رنگ شدن اینگونه لباس ها دارند. پس با رعایت نکات زیر از بور شدن لباس های خود محافظت کنید.

مطالعه برچسب روی لباس
هر لباسی معمولا دارای برچسبی است که اطلاعاتی از لباس روی آن نوشته شده است. این اطلاعات شامل نحوه شست وشو آن نیز می باشد. با مطالعه ی برچسب روی لباس کتان و مشاهده ی علامت های روی آن، به مدت زمان شست و شوی آن پی خواهید برد.
استفاده از مواد طبیعی در شست و شو
نمک و سرکه مواد طبیعی هستند که در حفظ رنگدانه ها در لباس های کتان تیره و مشکی می توان از آن ها کمک گرفت. پیشنهاد می شود که در شست و شو اول لباس ها از نمک حتما استفاده کنید. نمک به خارج نشدن رنگ دانه ها کمک شایانی می کند.

سرکه عامل بسیار خوبی برای نرم شدن لباس ها و ثابت ماندن رنگ آن هاست. توصیه می شود کمی سرکه روی لباس خود بریزید و آن را با آب شست و شو دهید. هم چنین اگر بافت البسه کتانی شما بسیار ظریف است و قصد دارید زمان شست وشو را کوتاه کنید از ترکیب سرکه سفید و پودر رخت شویی استفاده کنید و لباس خود را در آن قرار بدهید.

اگر لباس کتانی شما لکه دار شده بود پودر رخت شویی و جوش شیرین را باهم مخلوط کرده و پارچه کتان خود را داخل آن به مدت ۱۵ دقبقه قرار دهید. بعد از گذشت این زمان لکه ها از بین خواهد رفت.

شیر نیز به عنوان یک لکه بر قوی در البسه کتانی عمل می کند. مقداری از شیر را روی قسمت لکه شده ی لباس ریخته و یک ربع زمان بدهید تا لکه ها به سادگی از بین برود.

#متینا_کوثری


نحوه شستن صحیح لباس کتان

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,187
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
89 روز 23 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
شست و شو لباس کتان با آب سرد
بهترین روش شست و شو برای لباس هایی از قبیل این جنس پارچه شستن در ماشین لباس شویی است. لباس های روشن و سفید را با ؛آب گرم شست و شو دهید. لباس های تیره کتانی خود را با آب سرد بشویید. آب گرم باعث بور شدن، پخش شدن رنگ لباس و تغییر رنگ آن ها می شود.

کمتر شستن لباس کتان
برای اینکه ریخت و فرم لباس شما سریع بهم نریزد، لباس خود را زمانی بشویید که احتیاج به شستن داشته باشد. بعضی از افراد لباس را حتی وقتی که لباس را برای مدت کوتاهی تن می زنند، آن را می شویند در صورتی که هیچ احتیاجی به شستن آن ها نمی باشد. شست و شو بیش از اندازه لباس های کتان به ویژه نوع مشکی آن ها باعث می شود که لباس ها بور شده و رنگ شان تغییر کند. اگر لکه ای روی لباس ایجاد شد و بقیه لباس کثیف نشده بود کافی است فقط همان قسمت را بشویید.
شست شو کردن به شکل پشت و رو
یکی از روش های موثر برای شست و شوی لباس کتان این است که آن را پشت رو بشویید. پشت رو کردن لباس منجر می شود که سطح روی لباس ها در برخورد با هم دیگر رنگدانه های خود را حفظ کرده و بور نشوند. پس توصیه می شود که قبل از انداختن لباس کتانی خود در لباسشویی، آن ها را پشت رو کرده و اگر زیپ یا دکمه ای دارند آن ها را ببندید.

کوتاه کردن زمان شستن لباس کتان
شستن و ماندن بیش از حد لباس در لباس شویی باعث می شود که رنگدانه ها پارچه از بین برود. بنابراین اگر شما هم از افرادی هستید که لباس های خود را زیاد می شویید، باید زمان ماندن آن را در لباس شویی کم تر کنید. هر چه زمان ماندن لباس در ماشین لباس شویی کم تر باشد، رنگدانه هایی کم تری از پارچه خارج می شوند.
استفاده از مایع لباس شویی به جای پودر آن
استفاده از مایع لباس شویی به جای پودر در شست و شوی لباس های کتان، به سالم ماندن آن ها کمک می کند. توصیه می شود که در شستن لباس های مشکی از مشکی شوی استفاده شود. هم چنین برای تمیز کردن لباس ها در رنگ های غیر مشکی از مایع لباسشویی نوع رنگی آن ها به کار ببرید. در ضمن در صورت ایجاد لکه روی لباس، قبل از شستن از لکه بر ها برای از بین بردن آن ها کمک بگیرید. شست و شوی البسه تیره با شوینده های مخصوص سبب حفظ رنگدانه های آن می شود.

دقت در خشک کردن لباس
اگر توضیحاتی که روی مارک لباس آورده شده است را دقت کنید، دستور خشک کردن این نوع لباس ها در ماشین برای شما بیان کرده است. در حالت کلی برای خشک کردن البسه از جنس کتان از دور تند خشک کن لباسشویی استفاده نکنید، زیرا باعث کوچک شدن و آب رفتن لباس شما خواهد شد. هم چنین توصیه می شود که لباس های خود را زیر نور مستقیم آفتاب برای خشک کردن قرار ندهید. نور آفتاب باعث از بین رفتن استحکام الیاف پارچه، بور شدن لباس های تیره و کهنه شدن ظاهر البسه شما خواهد شد. لازم به ذکر است که از پهن کردن لباس روی طناب هایی از جنس فلزی خودداری کنید. این طناب ها اگر دچار زنگ زدگی شده باشد، لباس شما را رنگی خواهد کرد. پس بهتر است آن ها را روی طناب هایی از جنس پلاستیک پهن کنید.
شستن لباس های تیره و مشکی با هم دیگر
توجه داشته باشید که لباس های تیره و کتان خود را با لباس های روشن داخل ماشین نیاندازید و هر کدام را به صورت جداگانه شست و شو دهید. لباس های مشکی ممکن است در ماشین رنگ پس بدهند و رنگ بقیه لباس های روشن را خراب کنند. پس البسه تیره را باهم شسته تا اگر رنگ پس داد، رنگ آن جذب لباس های تیره شود.

منبع: آرگا
#متینا_کوثری


نحوه شستن صحیح لباس کتان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا