خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
از جمله مشکلات خانه داری که تقریبا تمامی بانوان با آن رو به رو هستند تمیز کردن ظروفی می باشد که در اثر تماس با مواد مختلف و تحت تاثیر عوامل گوناگونی بدنه و ظاهر آن ها دچار تغییر شده و شکل نامناسبی به خود گرفته است. اما می توان با بهره گیری از راهکارهایی که در این زمینه وجود دارند مشکل به وجود آمده را رفع نمود. از این رو تصمیم داریم در این مطلب به معرفی روش های موثر و کاربردی تمیز کردن ظروف برنجی برای آگاهی شما عزیزان بپردازیم.

نحوه براق کردن تمیز کردن ظروف برنجی
ظروف برنجی از جمله ظروفی می باشند که در مدت زمان کمی به خاطر جذب چربی و خاک حالت کدری به خود می گیرند به همین دلیل نیاز می باشد که با آگاهی از روش های موثر تمیز کردن ظروف برنجی آن ها را به حالت اولیه بازگرداند. انجام این عمل کار ساده ای بوده چرا که برنج در واقع فلز سختی می باشد و شستن و برق انداختن آن را می توان خیلی راحت انجام داد.

ظروف برنجی در واقع دارای بدنه ای از جنس آلیاژ برنج بوده که بکار بردن آن ها در طب سنتی بسیار سفارش می شود. در زمان های قدیم از ظروف برنجی همچون قاشق، کتری، سماور و قوری استفاده می شده است ولی امروزه از چنین ظروفی به عنوان اشیا دکوری و تزیینی استفاده می گردد. این نوع ظروف را در صورت کثیف شدن می توان با بهره گیری از ترفندهای مخصوصی پاکسازی کرد و ظاهر آن ها را برق انداخت ولی باید تا جای امکان در نگه داری از آن ها دقت نمود تا دچار تیرگی نشوند و خراش پیدا نکنند.

انواع ظروف برنجی
این نوع ظروف به دو دسته اصلی تقسیم بندی می شوند که عبارتند از :

ظروف برنجی اصل:
این دسته ظروف دارای بدنه ای از جنس آلیاژ برنج بوده و پختن غذا درون آن ها موجب جذب شدن روی می گردد.

ظروف برنجی دارای پوشش برنج:
این نوع ظروف بدنه ای دارند که از جنس سایر فلزات می باشد که روی سطح آن ها لعابی از آلیاژ برنج قرار گرفته است.

شناسایی ظروف برنجی
برای این کار آهن ربا را به بدنه آن ها نزدیک نمایید در صورتی که مشاهده کردید آهن ربا جذب ظرف نشده است بدین ترتیب ظرفتان برنجی اصل می باشد.

روش دیگری که برای تشخیص این گونه ظروف می توان انجام دارد این است که با کمک یک چاقو خراشی کوچک بر روی ظرفتان ایجاد نمایید و اگر دیدید که رنگ محل خراشیده شده حالت زرد روشنی داشت می توان گفت ظرف موردنظر برنجی می باشد.
#متینا_کوثری


تمیز کردن ظروف برنجی با راهکارهای ساده و موثر

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع

راهکارهای تمیز کردن انواع ظرف برنجی
در ادامه روش های موثری برای پاکسازی و برق انداختن ظروف برنجی در اختیارتان قرار داده ایم.

بکار بردن سس کچاپ:
مخلوط سس کچاپ، ادویه و سرکه روشی ارزان و راحت برای تمیز کردن ظروف برنجی می باشد. این روش ساده فقط به مقداری سس کچاپ و چند تکه پارچه تمیز احتیاج دارد. برای این کار در ابتدا مقداری سس کچاپ را بر روی محلی کوچک و به دور از پوشش برنجی همچون کف آن ریخته و سپس حدود چند ثانیه اجازه دهید بر روی سطح باقی بماند و بعد از آن با کمک یک دستمال مرطوب آن را پاکسازی نمایید. پس از آن همین عمل را بر روی باقی نقاط ظرف برنجی خود انجام دهید. در آخر ظرف را به طور کامل آبکشی نمایید و با کمک یک دستمال تمیز کاملا خشک کنید.

بکار گرفتن ترکیب آب و مایع ظرفشویی:
در صورتی که به مواد پاک کننده دسترسی ندارید می توانید از آب و مایع ظرفشویی برای پاکسازی ظروف برنجی تیره شده استفاده نمایید. برای این کار با کمک ظرفی تمیز یک نوع حمام گرم برای ظرف مورد نظر خود تهیه نمایید. بعد از آن حدود چند قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی را درون آب حل نمایید. صبر کنید تا ظرف برنجی برای چند ثانیه داخل محلول بماند. پس از آن یک تکه پارچه مایکروفایبر یا مسواکی تمیز برای رفع لکه های ایجاد شده بکار گیرید.

شاید استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی به صورت تنها باعث انجام مقداری از کار شود ولی در این شیوه به کمی نیرو و استفاده از زور بازو نیز نیاز دارید. پس از این که لکه ها به طور کامل از بین رفتند ظروف برنجی را از آب حاوی صابون بیرون آورید و سپس آن را آبکشی نموده و با کمک یک دستمال تمیز به خوبی خشک نمایید.

#متینا_کوثری


تمیز کردن ظروف برنجی با راهکارهای ساده و موثر

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
استفاده کردن از خمیر دندان:
خمیر دندان دز سفیدی دندان ها تاثیرگذار می باشد و می توانید برای تمیز کردن ظروف برنجی از همین ماده استفاده نمایید. برای اجرای این روش در ابتدا نوعی خمیر دندان ساده و سفید انتخاب نمایید و بعد لایه نازکی از خمیر دندان را بر روی سطح ظرف برنجی مالش دهید. اجازه دهید تا خمیر دندان حدود چند دقیقه بر روی ظرف بماند. بعد از آن ظرف موردنظر را با کمک پارچه ای تمیز کاملا صیقل داده و برق بیندازید. زمانی که ظرف صیقل داده شد آن را با آب سرد آبکشی نمایید و بعد با پارچه میکروفایبر آن را خشک نمایید.

بکارگیری لیمو و نمک:
برای انجام این امر در ابتدا یک عدد لیمو ترش را از وسط نصف نمایید و کمی نمک بر روی برش لیمو بریزید و بعد لیمو نمکی را بر روی ظرف موردنظر بکشید. نمک و لیمو موجب نابودی جرم های روی ظرف برنجی می شوند. برای ظرف های بزرگتر از دو نیمه لیمو ترش یا به میزان لازم لیمو ترش نمک زده شده استفاده نمایید. بعد از آن نمک و لیمو موجود بر روی ظرف را با استفاده از پارچه ای نرم و خشک پاک کرده و در صورت احتیاج ظرف را شسته و سپس به طور کامل خشک نمایید.

استفاده کردن از خمیر جوش شیرین:
برای این کار کمی نمک را به همراه جوش شیرینی و آب لیمو ترکیب نموده و خمیری طبیعی بسازید و بعد خمیر آماده شده را با استفاده از یک دستمال مناسب و یک برس نرم بر روی ظرف موردنظر بکشید و حداقل حدود ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا خمیر بر روی ظرف باقی بماند. پس از سپری شدن مدت زمان لازم ظرف را با استفاده از آب کاملا شستشو دهید و بعد ظرف را در محلی مناسب بگذارید تا به خوبی خشک شود.

بکار گرفتن آرد و سرکه سفید:
از جمله موثرترین روش ها برای انجام این امر استفاده از آرد و سرکه سفید می باشد. برای این کار داخل یک ظرف آرد و نمک و به میزان لازم سرکه سفید ریخته تا حالت خمیری به خود بگیرد. بعد از آن خمیر آماده شده را حدود یک ساعت بر روی ظرف موردنظر قرار دهید تا کاملا تمیز گردد. بعد از آن خمیر استفاده شده را از روی تمام قسمت های ظرف کاملا تمیز نمایید و ظروف را به خوبی خشک کنید.

استفاده از ماست:
به منظور از بین بردن لکه موجود بر روی ظروف برنجی با استفاده از ماست ابتدا سطح ظرف را به خوبی پوشش دهید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. بعد از آن ظرف را با استفاده از آب شستشو دهید و خشک نماید. در واقع می توان گفت اسید لاکتیک موجود در ماست موجب نابودی لکه های ظروف برنجی می شود

در این مطلب راهکارهای موثر تمیز کردن ظروف برنجی را به طور کامل شرح دایم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید.
منبع: آرگا
#متینا_کوثری


تمیز کردن ظروف برنجی با راهکارهای ساده و موثر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا