خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای مسافرتی به کن | Travel Guide To Cannes

شهر کن در کشور فرانسه، شهری است که اغلب آن را محل برپایی فیلم کن در اروپا به یاد می آورند. سفر به کن در فرانسه یک سفر متفاوت است، کن شهر بندری و توریستی فرانسه است که به خاطر جشنواره ی معروف کن هر سال میزبان هزاران فرد مشهور و گردشگر خارجی است. محبوبیت این جشنواره را هم که کنار بگذاریم باید به سواحل و مناظر دیدنی آن اشاره کنیم و از آب های شفاف مدیترانه ای آن برایتان بگوییم. صدها کیلومتر ساحل این شهر به امکانات بسیار خوب و مطلوب برای رفاه گردشگران مجهز شدند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به کن الی گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور فرانسه همراهی کنید.

موقعیت جغرافیایی کن

شهر کن در جنوب شرقی فرانسه، در منطقه ای به نام خلیج ناپول قرار گرفته است، این شهر در حال حاضر بخشی از کلان شهر نیس به حساب می آید. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۲ انجام شده جمعیت شهر کن در فرانسه حدود ۷۳ هزار نفر است که تا کنون این عدد تغییر کرده است.

آب و هوای شهر کن در فرانسه

با سفر به کن انتظار لمس هوایی خوش و مدیترانه ای را داشته باشید، اینجا در بیشتر ماه های سال آب و هوا معتدل است. برای بودن در ساحل آفتابی اینجا ما بین ماه های می تا ماه اکتبر را پیشنهاد می کنیم. اما اگر به خاطر فستیوال کن راهی این شهر هستید، خوب است بدانید این جشنواره هر سال از اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت ماه) به مدت ده روز برگزار می شود.

هزینه ی اقامت در شهر کن
یکی از مهمترین مواردی که در سفر برای افراد حائز اهمیت است، اقامت در شهر مقصد می باشد. برای اقامت در شهر کن در کشور فرانسه بابت پیدا کردن هتل مشکلی پیش روی شما نخواهد بود و تنهای موردی که باید به آن توجه کنید میزان بودجه ایست که برای اقامت در هتل های این شهر در نظر گرفته اید. البته هاستل های زیادی در این شهر هست که می توانید با اقامت در آن ها هزینه بسیار کمتری را بپردازید، دیگر انتخاب با خودتان است.


راهنمای سفر به کن در فرانسه

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
هتل های پیشنهادی در شهر کن

  • کریاد کن اوست ماندلیو | Kyriad Cannes Ouest Mandelieu
هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به کن در فرانسه کریاد کن اوست است که در آن تمامی امکانات رفاهی برای مسافران فراهم آورده شده است. از جمله امکاناتی که در این هتل فراهم است رستوران، کافی شاپ، سرویس کامل برای اتاق ها، اینترنت، استخر و محل مناسب برای آفتاب گرفتن را دارا می باشد. این هتل ۲ ستاره هزینه ی مناسبی را برای اقامت از شما خواهد گرفت.

  • هتل آمارانته | Amarante
دیگر هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به کن در فرانسه آمارانته نام دارد که هتلی ۴ ستاره در این شهر فرانسوی است و با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد به نسبت هتل قبلی هزینه بیشتری را دریافت می کند. از جمله امکانات رفاهی این هتل هواساز هتل، رستوران، اتاق هایی با تمامی امکانات، سالن ورزشی، استخر، سالن تئاتر و سالن اجتماعات نیز میباشد.

هزینه ی خورد و خوراک در کن

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۳ یورو را بپردازید.

  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۵ یورو پرداخت کنید.

  • قیمت منوهای مک دونالد در کن به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۸ یورو می باشد.

  • برای تهیه آب معدنی ۱.۴۳ یورو و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۲.۷۲ یورو بپردازید.
شکم گردی در کن

سوپ پیاز Soupe à l’oignon: یکی از غذاهای سنتی در فرانسه سوپ پیاز است، غذایی که برای تهیه آن از ورقه های نان نازک که برشته شده و پنیر آب شده استفاده می شود. جالب است بدانید ریشه این غذا به دو قرن پیش بازمی گردد و در آن دوران این غذا محبوب فقرا بوده است.

کوک او ون Coq au vin: این غذای معروف ترکیبی از مرغ پخته شده؛ قارچ، گوشت، سیر، پیاز و برندی است. کوک او ون در فرانسه توسط فردی به نام جولیت چایلد در تلویزیون مطرح و شناخته شد.

راتاتوی Ratatouille : این غذا برای آنهایی که اهل سبزیجات هستند یک گزینه عالی است. یک بشقاب از سبزیجات پخته شده! سبزیجات و صیفی جاتی مثل گوجه فرنگی، سیر، کدو، پیاز، فلفل، هویج، بادمجان و ….

هزینه حمل و نقل در کن

هزینه بلیط تک سفره ۱.۵ یورو

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل ۳۰ یورو

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۴.۵۰ یورو و به ازای هر یک کیلومتر ۱.۷۰ یورو به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۵ یورو باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۱.۳۵ یورو


راهنمای سفر به کن در فرانسه

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های گردشگری شهر کن

  • بلوار کرووازِت | Boulevard de la Croisette
همانطور که گفتین از کن، شهری با نخل های سرسبز و بلند را تصور کنید. این نخل ها در یکی از بلوارهای معروف شهر به نام بلوار کرووازت قرار دارند. بلواری که اغلب مملو از گردشگران داخلی و خارجی است و به یکی از لوکس ترین خیابان های ساحلی در جنوب شرق فرانسه معروف شده است. با قدم زدن در این بلوار شما قدمی ترین هتل های کن مانند هتل کارلتون را خواهید دید. اگر اهل ورزش های آبی هستید در همین منطقه یک مدرسه دریانوردی هم وجود دارد که می توانید سری به آن بزنید. در شرق بلوار کرووزات پارک بسیار زیبای رز و بندری به نام پیر کانتو خواهید دید که مملو از کشتی های و قایق های لوکس و دیدنی هستند.

  • سوکه، بخش قدیمی شهر | Le Suquet
هر چه از جذابیت سوکه حرف بزنیم باز هم کم گفتیم، سوکه نام منطقه ای قدیمی و بومی در کن است. جایی در شیب کوهی به نام شوالیه! با رفتن به اینجا شما به دهکده ی ماهیگیرها پا گذاشته اید. به هر کوچه ای که سر بکشید چنان مناظر زیبایی می بینید که باید حسابی نگران پر شدن حافظه دوربیتان باشید! خانه‌های رنگی با گلدان های زیبا، چراغ های فرانسوی، کوچه های پله ای باری و …

سوکه پر است از بناهای قدیمی، ساختمان های پیر و دوست داشتنی. وقتی به مرکز سوکه برسید می توانید یک برج دیده بانی و یک کلیسا را ببینید که قدمتشان به هزار سال پیش برمی گردد!

  • نتردام اِسپِرانس | Espérance Notre-Dame de
می خواهیم از مهمترین کلیسای شهر کن با شما حرف بزنیم، نتردام اسپرانس. بنایی که ساخت آن به قرن ۱۶ میلادی می رسد. این بنا با ترکیب سبک های معماری ساخته شده است، می توانید سبک هایی از رنسانس و گوتیک را در آن ببینید. اگر به تماشای این کلیسا رفتید پیشنهاد می کنیم سری به قبرستان قدیمی آن هم بزنید که قدمت آن هم به قرن ۱۶ میلادی می رسد.

  • موزه‌ی کَسْتر | Musée de la Castre
خوب است بخشی از سفرتان به کم را صرف موزه گردی کنید. موزه کستر روی تپه ای مشرف به خلیج کم قرار دارد. سرگذشت این موزه برایتان جالب خواهد بود چرا که در زمان قرون وسطی موزه کستر به عنوان یک کلیسا فعالیت می کرده است، بنابراین انتظار دیدن یک بنای تاریخی را داشته باشید. سفر به کن در فرانسه می تواند فرصت خوبی برای دیدن موزه های ناب فرانسوی باشد.
  • بندر قدیمی
می خواهیم در این قسمت به بندری قدیمی کن شما را ببریم. در سفر به کن در فرانسه فرصتی را برای دیدن بندر قدیمی کنار بگذاید. جایی که در پایین منطقه سوکه قرار گرفته است، این بندر که به اولین بندر کن هم معروف است به ایستگاه راه آهن ماریتین نزدیک است. در یکی از روزهای اقامتتان در کن صبح هنگام سری به اینجا بزنید، بازار گل و گیاهی که هر روز صبح برگزار می شود واقعا دیدنی است.
  • کلیسای بلینی | Chapelle Bellini
کلیسای بلینی یک بنای قدیمی است که توسط فردی به نام کنت ویتالی در سال ۱۸۹۴ میلادی ساخته شد. این بنا در واقع یک قسمتی از یک ویلا در یک پارک بود، ویلایی که سبک معماری آنه فلورانسی بوده است. کلیسای بلینی یک برج بسیار زیبای ساعت را دارد و داخل آن یک پلکان چوبی قرار گرفته است. سال ها بعد از ساخت آن یعنی سال ۱۹۵۳ این کلیسا را فردی به نام امانوئل بلینی خریدارید کرد و بعد از آن از این بنا به عنوان یک آتلیه برای نمایش دادن هنر خود استفاده کرد، هنوز هم این کلیسا جایی برای نشان دادن آثار و هنر اوست.

منبع: الی گشت


راهنمای سفر به کن در فرانسه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا