خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
خیابان رابسون ونکوور | Robson Street

جاذبه های هر شهر و کشوری محدود به بناهای تاریخی، سایت های فرهنگی و موزه ها نمی شوند. همه‌ی شهرها نقاطی دارند که بازدید از آن ها یک باید است! آن هم نه به خاطر اینکه آن ها پر از دیدنی های گوناگون هستند، بلکه به این دلیل که می توانید روح واقعی یک شهر را در آن نقطه به خصوص درک کنید. در شهر ونکوور، یکی از این مکان های دیدنی جالب، یک خیابان است! این جاذبه یعنی خیابان رابسون ونکوور از آن دست جاهایی است که سفرتان را پر جنب و جوش و هیجان انگیز می کند. با ما در ادامه این متن از الی گشت همراه شوید تا ببینیم که این خیابان کجاست و چه سرگرمی هایی را می توانید در آن انجام دهید.

مروری کلی بر خیابان رابسون ونکوور

خیابان رابسون ونکوور با قرار گیری بین استادیوم بی سی پلِیس (BC Place Stadium) از یک سو، پارک استنلی از سویی دیگر و همچنین فروشگاه های معتبر از بهترین برندهای جهان، یکی از خیابان هایی است که هرکسی که به این شهر سفر می کند، باید آن را ببینید. رابسون که یکی از قدیمی ترین خیابان های تجاری در شهر زیبای ونکوور محسوب می شود، زمانی خیابان رابنستراسه (Robsonstrasse) نامیده می شد، آن هم به این خاطر که بعد از جنگ جهانی دوم، فروشگاه های آلمانی و اروپایی زیادی در اینجا افتتاح شدند.

هنوز هم روح جهانی این خیابان را با بازدید از آن، حس خواهید کرد. خیابان رابسون حدودا در مرکز شهر قرار دارد و زمانی که شما به اینجا می آیید، ناخودآگاه خود را در میان مردم محلی کانادا می یابید که در پیاده رو، در حال قدم زدن و رفتن به محل کار خود هستند یا طرفداران ورزش و باشگاهی را خواهید دید که برای دیدن مسابقه تیم محبوب شان، به ورزشگاه می روند. حتی در اینجا دانشجویانی از سراسر جهان دیده می شوند که با هم نشسته و گپ و گفت می کنند. در کل می توان گفت که اگر می خواهید حس بسیار جالبی را در سفرتان تجربه کنید، دیدن این خیابان را اصلا نباید فراموش کنید.

چه ببینیم و چه کنیم؟!

پیشنهاد می کنیم که تور پیاده روی خود را در خیابان رابسون ونکوور از سمت شرق شروع کنید؛ جایی که استادیوم بی سی پلیس قرار گرفته است. این استادیوم چند منظوره، جایگاه دو تیم معروف ورزشی ونکوور، تیم لیگ قهرمانان فوتبال کانادا BC Lions و تیم شهر در لیگ حرفه ای فوتبال آمریکای شمالی، Whitecaps، می باشد. حتی اگر مسابقه ای درکار نیست، می توانید از سالن مشاهیر ورزشی در داخل ورزشگاه دیدن کنید که گالری هایی مانند بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۰، تیم های حرفه ای شهر و قهرمانان شهر مانند Terry Fox را در خود جای داده است. همچنین مجسمه ای برای تکریم تیم فاکس درست در خارج از پلازای ورزشگاه وجود دارد.

پس از آن، به سمت غرب پیش بروید و پس از عبور از کتابخانه عمومی ونکوور که شبیه به کولوسئوم است می توانید، یکی از نمادین ترین جاذبه های ونکوور یعنی گالری هنر این شهر را که بخشی از میدان رابسون است، مشاهده کنید. این گالری، پنجمین موزه بزرگ هنری در کانادا و بزرگترین گالری در کانادای غربی است. در ادامه، فضای همایش سرپوشیده ای را خواهید دید که میزبان رویدادهای مختلفی است و یک زمین اسکیت روی یخ رایگان دارد که بسیار سرگرم کننده و جذاب است.


راهنمای گشت و گذار در خیابان رابسون ونکوور

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای صرف غذا چه کنیم؟!
همانطور که در خیابان رابسون ونکوور در میان طعم تاریخی و جهانی آن غرق شده اید، می توانید کمی جهت گیری کنید و برای صرف یک نوشیدنی داغ خوشمزه و یا غذایی دلچسب خود را آماده کنید. تقریبا در انتهای همین بخش شرقی به سمت غرب، رستوران های خیابانی و دنجی را خواهید دید. می توانید در یکی از آن ها نشسته، یک برگر کانادایی خوشمزه نوش جان کنید و به تماشای تلویزیون های بزرگی که در اکثر این رستوران ها موجود است، بنشینید.
حدودا در وسط خیابان رابسون، گزینه های لوکس تری پیش روی شماست. در این بخش، رستوران های مجللی را خواهید یافت که غذاهای آن ها هم به همان نسبت، هزینه بالاتری دارد.
اگر به سمت غرب پیش بروید، یک رستوران بسیار عالی آسیایی می بینید که پر از مردم محلی و گردشگران مختلف است. می توانید یک غذای ژاپنی، چینی و یا کره ای میل کنید و یا تنها یک کاسه نودل سفارش دهید و از دیدن مردمی که در این رستوران هستند، لـ*ـذت ببرید.
اگر بدنتان کمی به کافئین نیاز دارد، کمی بیشتر به سمت پارک قدم بزنید و بعد از چند دقیقه به کافه ای می رسید که قهوه های محشری دارد.


کجا خرید کنیم؟

حالا به بزرگ ترین عاملی می رسیم که خیابان رابسون ونکوور به خاطر آن مشهور است؛ بله، درست است، خرید کردن!

چه بخواهید که خریدهای بسیار زیادی انجام دهید و حسابی حسابتان را خالی کنید و یا تنها بخواهید از مغازه و فروشگاه های مختلف دیدن کنید، این خیابان برای شما پیشنهادهای گوناگونی دارد. بخش اصلی فروشگاه های خرده فروشی، در محدوده خیابان گرنویل هستند. جایی که شما می توانید بسیاری از برندهای محبوب جهانی را ببینید. در این بخش ورودی مرکز خرید پسیفیک سنتر (Pacific Centre) نیز قرار گرفته است.

خیابان گرینویل را تا خیابان جرویس ادامه دهید و می توانید بین آن ها، برندهای بین المللی زیادی را در هر زمینه ای که بخواهید (جواهرات، لوازم آرایشی، پوشاک، لباس ورزشی و …) مشاهده کنید. اگر به دنبال برندهای لوکس خارجی می گردید، یک بلوک خارج از خیابان رابسون ونکوور در نزدیکی تقاطع خیابان بورراد و آلبرنی، بسیاری از آن ها قرا گرفته اند.

سوغاتی

اگر به دنبال سوغاتی می گردید، پیشنهاد می کنیم که به فروشگاه کانادین کرفتس (Canadian Crafts) بروید، جایی که سوغاتی و صنایع دستی زیادی می بینید. اگر برای یک مدت بسیار کوتاه به ونکوور سفر کرده اید و می خواهید که یک سوغاتی موضوع دار جمع و جور برای دوست یا خانواده تان تهیه کنید، این فروشگاه، همان جایی است که آن را پیدا خواهید کرد.

سوغاتی های کانادایی شامل انواع و اقسام پوشاک، لیوان (ماگ)، جاکلیدی های شکل دا، پوستر، کارت پستال، مگنت ها و … می شوند. همچنین می توانید نقاشی های زیبایی را از این فروشگاه تهیه کنید و برای عزیزانتان به عنوان سوغاتی به خانه برگردانید.

همانطور که مشاهده کردید، خیابان رابسون ونکوور جایی است که باید در سفرتان حتما قدم زدن در آن را تجربه کنید. مهم نیست اگر شما بوتیک های فانتزی و یا فروشگاه های ارزان تر، غذای خیابانی و یا رستوران های زنجیره ای را ترجیح می دهید، همه چیز را در خیابان رابسون ونکوور پیدا خواهید کرد.

منبع: الی گشت


راهنمای گشت و گذار در خیابان رابسون ونکوور

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا