خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های ونکوور | Vancouver Attractions

ونکوور یکی از محبوب ترین شهرهای کاناداست که تفریحات زیادی برای ساکنین و بازدیدکنندگانش فراهم کرده است. محله های قدیمی، موزه های هنری، رستوران و کافه ها و هر آنچه که شخصی برای دوست داشتن یک شهر نیاز دارد، در ونکوور وجود دارد. اگر قرار است که به کانادا و این شهر سفری داشته باشید، الی گشت در ادامه برای شما ۱۷ مورد از جاذبه های ونکوور را که دیدنشان بسیار به یادماندنی خواهد بود، آورده است. با ما همراه باشید:

۱- پارک استنلی | Stanley Park

یکی از بزرگترین پارک های شهری در آمریکای شمالی، پارک استنلی است که بیشتر بخش های اطراف آن را آب محاصره کرده است. شما در این پارک دیدنی های زیادی از جمله ساحل، تالاب و دریاچه و صخره های دریایی خواهید دید که آن را جزو محبوب ترین جاذبه های ونکوور کرده است.

۲- فلای اُور کانادا | FlyOver Canada

این سرگرمی که به پرواز نهایی (ultimate flying ride) نیز معروف است، شما را به سبری عجیب توسط یک تکنولوژی خاص می برد و این سفر به گونه ایست که شما روی یک صفحه کروی، حالت معلق در هوا خواهید داشت. جلوه های ویژه و حرکت ها، این تجربه را بسیار خاص خواهند کرد.

۳- گستاون | Gastown

گستاون، تاریخی ترین محله ونکوور است که تقریبا در کنار مرکز شهر قرار دارد. این محله که یک مورد از دوست داشتنی ترین جاذبه های ونکوور است، علاوه بر رستوران و کافه های متنوع، یک ساعت بخار (یکی از چند مورد معدودی که در جهان باقی مانده) دارد که بسیار جالب است.

۴- مرکز خرید متروپولیس ات متروتاون | Metropolis at Metrotown

اگر عاشق خرید کردن هستید، بازدید از شهر ونکوور بدون دیدن بزرگترین مرکز خرید بریتیش کلمبیا کامل نخواهد شد. این فروشگاه در برنابی (Burnaby) قرار گرفته و سومین مرکز خرید بزرگ کانادا با بیش از ۴۰۰ فروشگاه در ۴ طبقه است. متروپولیس ات متروتاون با هر بودجه ای که داشته باشید، محصولات متنوعی را در اختیارتان خواهد گذاشت.


۵- جزیره گرانویل | Granville Island
جزیره گرانویل، شبه جزیره کوچکی است که به خاطر جوامع پر رونق هنرمندان و بازار عمومی شناخته شده است. بازار گرانویل هر روز باز است و دارای یک فود کورت و غرفه های فروش محصولات تازه، میان وعده های خوشمزه و محصولات دست ساز است. موقعیت آن که در کنار آب است، مختص عکس های بسیار زیبای شما خواهد بود.


بهترین جاذبه های ونکوور که به هیچ وجه نباید از دست دهید!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶- آکواریوم ونکوور | Vancouver Aquarium

آکواریوم، یکی دیگر از بهترین جاذبه های ونکوور است که داخل پارک استنلی قرار دارد. این جاذبه به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی به حفاظت از زندگی آبزیان از طریق آموزش، تحقیق و اقدام مستقیم، اختصاص داده شده است. برخی از حیواناتی که در این آکواریوم خواهید دید عبارتند از: دلفین، پنگوئن، کوسه آب‌سنگ و شیر دریایی.

۷- جهان علم | Science World

ساینس ورلد، دارای صدها نمایشگاه تعاملی در خارج از منظره جغرافیایی گنبد جالب آن است؛ از جمله نمایش های هنری، نمایش های علمی زنده، پازل و … یکی دیگر از ویژگی های آن تئاتر اومنی مکس (OMNIMAX Theatre) است که در حال حاضر یک سیاره زیبا را نشان می دهد.

۸- موزه مردم شناسی | Museum of Anthropology

موزه مردم شناسی ونکوور در پوینت گری (Point Gray)، در محوطه زیبای دانشگاه بریتیش کلمبیا واقع شده است. این موزه به خاطر داشتن یکی از بهترین مجموعه های هنری نورث وست کوست شناخته شده است. طراحی آن توسط معمار کانادایی آرتور اریکسون، برنده جایزه شده است.

۹- پارک کویین الیزابت | Queen Elizabeth Park

کویین الیزابت، پارکی با مساحت حدودا ۵۲ هکتار است که مناظر چمشگیری از شهر و کوه های اطرافش دارد. این پارک در هر فصلی جذاب است و می توانید یکی از جاذبه های ونکوور محسوب شود که هر کسی دلش برای آن تنگ خواهد شد. شما می توانید در این پارک قدم بزنید و از باغ گیاهشناسی آن دیدن نمایید.

۱۰- کوه گراوس | Grouse Mountain

یکی از کوه های اصلی ونکوور گراوس است که با داشتن یک تله کابین، می توانید در هر فصلی به بالای آن بروید. در طول تعطیلات این کوه مکانی اصلی برای جشن کریسمس، اسکیت روی یخ، سورتمه سواری و دیگر سرگرمی ها می شود. در تابستان به این کوه رفته و کمی طبیعت گردی کنید.


بهترین جاذبه های ونکوور که به هیچ وجه نباید از دست دهید!

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۱- گالری هنری ونکوور | Vancouver Art Gallery

این گالری، بزرگترین گالری در کانادای غربی است و دارای آثار هنری معاصر و تاریخی محلی، ملی و بین المللی است. گالری هنری ونکوور در موقعیت دادگاه سابق شهری قرار دارد و نمای بیرونی آن در فیلم و سریال های زیادی دیده می شود.

۱۲- ساحل کیتسیلانو | Kitsilano Beach

ساحل کیتسیلانو که در میان مردم بومی به کیتس یا ساحل کیتس معروف می باشد، جایی است که اقامتگاه های زیادی در طول تابستان پیدا خواهید کرد. فضاهای وسیعی در ساحل برای پیک نیک، تور والیبال و استخر، از امکانات این مورد از جاذبه های ونکوور است. این استخر روباز ۱۳۷ متری، تنها استخر آب شور ونکوور است که حدودا از اردیبهشت تا شهریور باز است.

۱۳- کامرشال درایو | Commercial Drive

یکی از جذاب ترین محله های شهر، کامرشال درایو است که از خیابان ونابلز شروع و تا خیابان ۱۳ اونیو ادامه می یابد. در اینجا بالغ بر ۴۰۰ کسب و کار فعالیت دارد که بیشتر توسط صاحبان اصلی اداره می شوند؛ چه به دنبال غذا باشید و یا بوتیک های جذاب را بپسندید، همه در محله کامرشال درایو وجود دارند.

۱۴- پارک لایت هاوس | Lighthouse Park

پارک فانوس دریایی واقع در غرب ونکوور یکی از پارک های زیبای ساحل غربی است. مسیرهای طبیعت گردی زیادی وجود دارد که مردم را در امتداد خط ساحلی یا در میان درخت های صنوبر هدایت می کند، اما دیدن فانوس دریایی روی صخره ها بهترین بخش پارک لایت هاوس است.

۱۵- پل معلق کاپیلانو | Capilano Suspension Bridge

بدون شکی یکی از برترین جاذبه های ونکوور پل معلق کاپیلانو است. این پل حدودا ۱۴۰ متر ارتفاع دارد که ۷۰ متر بالاتر از رودخانه وقاع شده است و جنس آن از چوب های مستحکم و در برخی قسمت ها از شیشه های ضخیم و سیم های مفتولی فلزی است. پس اگر می خواهید یک تفریح هیجان انگیز داشته باشید، کافی است روی این پل قدم بزنید.

۱۶- باغ گیاهشناسی وندوسن | VanDusen Botanical Garden

این باغ گیاه شناسی در حومه شهر ونکوور و در نزدیکی پارک کویین الیزابت واقع شده است. با اینکه مناظر پارک را ندارد اما باغ بزرگی را در خود جای داده که پر از گونه های مختلف گل و گیاه است.

۱۷- موزه ونکوور | Museum of Vancouver

موزه ونکوور، آخرین مورد از جاذبه های ونکوور است که ماموریت آن به این شرح است: «الهام بخشی به درک عمیق تری از ونکوور از طریق داستان، اشیاء و تجربیات مشترک است». موزه، این هدف را با کمک نمایشگاه های مربوط تاریخ شهر به علاوه مجموعه هنری و آثار ملی متحد میسر می سازد.

منبع: الی گشت


بهترین جاذبه های ونکوور که به هیچ وجه نباید از دست دهید!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا