خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
اصلاندوز کجاست؟شاید نام چنین شهری را هرگز نشنیده باشیم بنابراین اطلاعی نداریم که در کدام استان قرار دارد. هنگامی که فرزندمان یا اطرافیان باید برای گذراندن خدمت سربازی به اصلاندوز بروند، در اینترنت نام اصلاندوز و اطلاعاتی از قبیل:
– اصلاندوز کجاست؟
– پادگان شهید مدنی اصلاندوز کجاست؟
– پادگان اصلاندوز کجاست؟
را جستجو می کنیم. اما اصلاندوز به پادگان و پاسگاه مرزی اصلاندوز ختم نمی‌شود. جاهای دیدنی اصلاندوز، محصولات و صنایع دستی نیز از عوامل جذابیت اصلاندوز هستند. با ما در جاده همراه بمانید تا نقشه اصلاندوز را بگشاییم.شهر اصلاندوز کجاست؟استان اردبیل در قسمت شمالی خود شهر اصلاندوز از شهرستان‌های پارس آباد را جای داده است. دشت مغان در قسمت شمالی استان اردبیل شامل پارس آباد، بیله سوار و گرمی است که جزو منطقه آزاد اردبیل به شمار می‌آیند. اصلاندوز در زبان ترکی به معنای دشت شیران است که در قسمت جنوب غربی پارس آباد قرار دارد و با بیله سوار، گرمی و کلیبر استان آذربایجان شرقی همسایه است. کشور جمهوری آذربایجان در قسمت شمالی شهر اصلاندوز قرار دارد که رود ارس از میان آن‌ها می‌گذرد. اصلاندوز در سال ۱۳۹۸ به شهر ارتقا یافت که شامل دو بخش مرکزی و قشلاق غربی است.فاصله اصلاندوز تا اردبیل:شهر اردبیل در جنوب اصلاندوز قرار دارد. فاصله اصلاندوز تا اردبیل ۱۹۰ کیلومتر است که از طریق جاده ۳۱۱ که پارس آباد (مغان) را به هشتجین و خلخال متصل می‌کند قابل دسترسی است. همچنین جاده ۳۳ که اردبیل را به بیله سوار و گرمی وصل می‌کند، یک راه میان‌بر است که فاصله اصلاندوز تا اردبیل را به ۱۸۰ کیلومتر می‌رساند. همچنین فاصله تبریز تا اصلاندوز که در جنوب غرب آن است ۳۰۰ کیلومتر می‌باشد که با ۴۴ ساعت رانندگی می‌توان به آن‌جا رسید. منبع: جاده
#تالار_گردشگری_ایران


شهر اصلاندوز

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
حالا که می‌دانیم اصلاندوز در کجاست، جاهای دیدنی اصلاندوز را معرفی خواهیم کرد.سد میل مغان:سد میل مغان بین دو شهر اصلاندوز و هورادیز (یکی از شهرهای جمهوری آذربایجان) بر روی رود ارس واقع شده است که به عنوان سد دوستی ایران و کشور آذربایجان است. تالاب و دریاچه سد مغان به عنوان تفرجگاه مردمان محلی و گردشگران است. چون سد مغان در مسیر مهاجرت و کوچ پرندگان است و آب و هوای مناسبی دارد، در زمستان‌ها پرندگان بسیاری در این منطقه دیده می‌شود که به جذابیت تالاب و دریاچه سد میل مغان می‌افزاید. سد میل مغان در بخش مرکزی اصلاندوز در دشت مغان قرار دارد.رودخانه دره یورت (قره سو):رودخانه قره سو با ۲۱۰ کیلومتر طول، طولانی‌ترین رود استان اردبیل است که از اصلاندوز عبور می‌کند و به رود ارس می‌پیوندد. کناره‌های رودخانه دره یورت (قره سو) که به آن قاراسو هم گفته می‌شود به عنوان محلی برای تفریح و تفرج طبیعت دوستان به شمار می‌آید. رود قره سو در نزدیکی قسمت‌هایی از جاده ۳۱ و در حد فاصل میان جاده اصلاندوز و جاده بران به اصلاندوز و همچنین در نزدیکی پادگان شهید مدنی اصلاندوز جاری است.تپه نادری (نادرشاه افشار):تپه نادری با قدمت هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد، ۳۰ متر بلندی دارد. نادرشاه افشار در این مکان برای برکناری شاه طهماسب دوم صفوی به سربازان دستور داد تا تپه‌ای با مشت‌های خود بسازند تا وی بر فراز آن بایستد و سلطنت خود را اعلام کند. سفال خشت پخته، تعداد فراوانی از سنگ‌های خام و سفال‌های منقوش دوره اسلامی از اشیایی هستند که در تپه نادری کشف شده‌اند. تپه نادری، تپه‌ای عظیم است که در در جنوب غربی اصلاندوز در بخش مرکزی اصلاندوز و در محل تلاقی رودخانه‌های قره سو و ارس در ۳ کیلومتری جاده تبریز – اردبیل قرار دارد.
منبع" ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


شهر اصلاندوز

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای رسیدن به تپه نادری از راه خیابان شهید بهشتی اصلاندوز در نزدیکی پمپ بنزین حدود ۲ کیلومتر بالاتر بروید.منطقه حفاظت شده پرورش آهوی مغانآهوی مغان که به زبان ترکی موغان جیرانی گفته می‌شود از گونه‌های منحصر به فرد آهو در ایران است که اکنون در دشت مغان به همت سایت تکثیر آهوی مغان، نسل آنان رو به ازدیاد است. منطقه حفاظت شده پرورش آهوی مغان در ۴۵ کیلومتری غرب پارس آباد در محدوده قشلاق علم لو دشت مغان اصلاندوز واقع شده است. بازدید از منطقه حفاظت شده پرورش آهوی مغان را که یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلاندوز است را از دست ندهید.پادگان شهید مدنی اصلاندوز:پادگان اصلاندوز در جاده اصلاندوز قرار دارد که از پلیس راه سربند ۳۰ کیلومتر فاصله دارد که از مراکز آموزش و یگان نظام وظیفه از نوع ارگان نیروی زمینی اردبیل به شمار می‌آید. پادگان اصلاندوز با فاصله ۹ ساعته از تهران قرار دارد که برای رفتن به آن‌جا باید از اتوبان قزوین – زنجان به سمت اردبیل و سپس به سمت جاده اصلاندوز رفت.محصولات کشاورزی و هنرهای دستی اصلاندوز: یونجه، جالیز، خیار، گوجه‌فرنگی، هندوانه، کلزا، گندم، پنبه، سویا، شلیل، انار، آلو و آلوچه از محصولات کشاورزی و ورنی دوزی، مکرومه بافی، جاجیم، گلیم و قالیچه از صنایع دستی اصلاندوز هستند.آب‌وهوای اصلاندوز:اصلاندوز در حاشیه رود ارس قرار دارد و همچنین در پایه‌کوه‌های رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. از طرف اصلاندوز فاصله زیادی با دریای خزر ندارد و همین امر بر آب‌وهوای اصلاندوز تاثیر می‌گذارد. زمستان‌های اصلاندوز همراه با بارش برف و باران است و اغلب هوا سرد می‌باشد. اما تابستان‌ها و بهار اصلاندوز هوا معتدل و تقریبا گرم می‌باشد. به دلیل بادهای خزری هوا در برخی روز‌ها گرم و مرطوب است اما شدت رطوبت غیرقابل تحمل نیست.بهترین فصل سفر به اصلاندوز، فصل تابستان و اواخر بهار است که از شدت هوای سرد کاسته شده و روزهای طولانی و آفتابی نیز بیشتر می‌شود. البته در پاییز، اصلاندوز بسیار زیبا می‌گردد و اگر تحمل سرما را دارید و همچنین از هوای بارانی و ابری لـ*ـذت می‌برید احتمالا بهترین فصل سفر به اصلاندوز برای شما، پاییز است.
منبع: جاده_اتاقک
#تالار_گردشگری_ایران


شهر اصلاندوز

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا