خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی گران ترین شهرهای جهان

در آمار معتبر جهانی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، لقب گران ترین شهر برای زندگی و کار به لندن اختصاص داده شد. به طوری که بنابر این آمار اقامت در پایتخت انگلیس در مقابل لس‌آنجلس و سیدنی ۲برابر از هزینه بیشتری برخوردار است. هزینه کل سالیانه اجاره دفترکار و محل زندگی در این شهر لوکس برای هر نفر ۸۰ هزار و ۷۷۷ پوند در سال برآورد شده است. با الی گشت همراه باشید تا در ادامه نام ۱۵ شهر از گران ترین شهرهای جهان که در این فهرست آمده است را بینید.

۱. لندن

۲. نیویورک

۳. هنگ کنگ

۴. پاریس

۵. توکیو

۶. سان فرانسیسکو

۷. لاگوس

۸. سنگاپور

۹. دبی

۱۰. سیدنی

۱۱. میامی

۱۲. لس آنجلس

۱۳. مسکو

۱۴. شیکاگو

۱۵. شانگهای

یک‌ چهارم از گران‌ترین شهر ها در آمریکا است. نیویورک با هزینه‌ سالانه بیش از ۷۹هزار پوند بعد از لندن قرار گرفته است. هزینه‌ متوسط فراهم کردن خانه و دفتر کار در سال به ازای هر نفر، در این گران‌ترین شهرهای جهان ۴۰هزار ۶۴۱ پوند است و در این بین ریو دوژانیرو مناسب ‌ترین هزینه را در این فهرست دارد. یولاند بارنز، رییس پژوهش جهانی در این باره، می‌گوید: «بهره ‌وری شهرها و ارزش ‌شان برای تجارت جهانی تاثیری قابل توجه بر تقاضا، و از این رو بر هزینه‌ های مرتبط با اجاره دارد.» شهرهایی با بالاترین بهره‌ وری نظیر لندن و نیویورک، گران‌ ترین شهرها برای کار و زندگی نیز است. بارنز در ادامه اشاره می‌ کند که قیمت‌ ها در این شهرها می‌تواند نسبت به میزان جهانی بودن‌ شان منصفانه باشد. این شاخص همچنین روی توسعه‌ شهرهای کوچک‌ تر مانند برلین و دوبلین، تاکید می ‌کند، که با سرعت در حال ورود به قلمروی شهرهای جهانی هستند و با شهرهای عظیم در عصر دیجیتال جدید رقابت می‌ کنند. شهرها باید به توسعه‌ منابع فضای اداری و امکانات اقامتی‌ خود ادامه دهند تا بتوانند جوابگوی تقاضا باشند. بارنز اضافه می‌کند: «وقتی اجاره ‌بها در شهرهای جهانی به حدی بالا می‌ رود که توان مالی تبدیل به یک معضل می‌ شود، ممکن است این شهرها قربانی موفقیت ‌شان شوند.» برهمین اساس وی خواستار مشاهده‌ افزایش منابع فضای کاری باکیفیت است و اشاره می‌کند این می‌تواند برای شهرهای در حال ظهور مانند ریو دوژانیرو، بمبئی و لاگوس ضروری باشد.
برهمین اساس این استدلال در پی می آید که لزومی ندارد این فضاهای اداری ساختمان‌هایی به سبک معماری بین ‌المللی، با نمای تمام شیشه باشد. ساختمان‌ هایی غیررسمی و بومی در اندازه‌ های کوچک‌تر، برای بیشتر فضاهای کاری در سراسر دنیا مناسب است. آژانس املاک جهانی ساویلز روی یک چالش مهم تاکید می‌کند که شهرهای جهانی با آن مواجه است؛ شاید رشد بدون زیان اجتماعی، اقتصادی، یا زیست ‌محیطی یکی از بزرگ ‌ترین چالش‌ هایی باشد که امروز شهرهای جهانی ما با آن مواجه هستند.

منبع: الی گشت


گران ترین شهرهای جهان کدامند؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا