خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,803
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
کمبود آهن بزرگترین مشکل در بین کودکان است . نتایج بدست آمده از مرکز کنترل و پیشگیری در آنتالیا نشان داده است که ۹ درصد کودکان بین ۱ تا ۲ سالگی، ۳ درصد از کودکان بین ۳ تا ۵ سالگی و ۲ درصد از کودکان بین ۶ تا ۱۱ سال از فقر آهن رنج می برند.




گوشت قرمز برای جلوگیری از ابتلاء به کم خونی در کودکان

طبق نظریه پروفسر کاترین زلمن ، حتی بدون مصرف گوشت قرمز نیز می توان از فقر آهن و کم خونی در کودکان پیشگیری نمود. زیرا برخی از خانواده ها گیاه خوار هستند و همچنین برای کودکان جویدن گوشت سخت است. اگرچه گوشت قرمز حاوی آهن است و براحتی جذب می شوند، اما می توان مواد معدنی مورد نیاز کودکان را بـ*ـو*سیله خوردن نان و میوه های خشک نظیر آلو بخارا، اسفناج، لوبیا، عدس، تخم مرغ، ماهی و گوشت ماکیان تامین نمود.



کودکان زیر ۱۰ سال حداقل به ۱۰ میلی گرم آهن در روز نیازدارند. اگر احساس می کنید که حتی بعد از مصرف این مواد علائم کم خونی در کودکانتان مشاهده می شود می توانید با مشورت پزشک از مکمل استفاده نمایید.



کودکانی که از خوردن سبزیجات فرار می کند ویتامین و مواد معدنی را از دست می دهند.

بسیاری از کودکان از خوردن سبزیجات فرار می کنند، یکی از دلایل آن می تواند خوردن میوه های شیرین باشد که کودکان از خوردن آنها بیشتر از سبزیجات لـ*ـذت می برند. میوه ها حاوی ویتامین و فیبر هستند .

اگر کودک شما از خوردن هویج امتناع می کند سعی کنید کمبود ویتامین A را بـ*ـو*سیله میوه هایی نظیر زردآلو و طالبی تامین نمایید. توت رنگی یا پرتقال می توانند جایگزین اسفناج شود تا کمبود فولیک اسید را جبران نماید. موز نیز می تواند کمبود پتاسیم را جبران کند و همچنین مرکبات می توانند به جای کلم بروکلی ، ویتامین C مورد نیاز را تامین نماید. اما اگر باز هم کودکان از خوردن سبزیجات اجتناب نمایند حتماً باید آن را جزء برنامه غذایی گذاشت زیرا سبزیجات علاوه بر تامین ویتامینها و مواد معدنی مواد دیگری نیز دارند که برای سلامتی مفید هستند.

منبع :نی نی یاری


شیوع کم خونی در کودکان چقدر است؟

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا