خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
نوشین‌شهر شهری است در بخش نازلو شهرستان ارومیهاستان آذربایجان غربی ایران. زبان مردم نوشین شهر بیشترترکی آذربایجانی است. در جلد چهارم کتاب « فرهنگ جغرافیایی ایران (آبادیها)» نیز زبان مردم نوشین‌شهر ترکی آذربایجانی و آشوری و دین و مذهب آن‌ها مسلمان (شیعه) و مسیحی ذکر شده است.[۱]نوشین‌شهر در ۲۵ کیلومتری شهر ارومیه در جادهٔ ارومیه بهسلماس قرار دارد. این شهر تا پیش از سال ۱۳۷۵۵ محل کارخانه قند ارومیه بود و به همین نام شناخته می‌شد.[۲]این کارخانه در سال ۱۳۲۸ ساخته شده بود.چندین گاوداری و مرغداری، کارخانجات تولیدی تصفیه روغن، پنیرسازی، معادن سیمان سفید، سنگ گچ و سیلوی ۵۰۰ هزار تنی گندم و طرح شهرک صنعتی شماره ۳ در کنار دریاچه اورمیه از امکانات صنعتی این شهر است. از دیگر امکانات این شهر میتوان به تالارهای عروسی و باشگاه‌های بدنسازی اشاره کرد.این شهر از شمال به مزارع گندم (که به صورت دیم و آبی آبیاری می‌شوند) از جنوب به جلگه رود نازلوچای (که عمدتاً کشاورزی آبی داشته و چغندر، آفتابگردان، کدو و … می‌کارند) ختم می‌شود.[نیازمند منبع] باغ‌های سیب، انگور، گیلاس، هلو، زرد آلو و … در دو سمت شرقی و غربی این شهر وجود دارد که تامین‌کننده نیاز کارخانجات مواد غذایی آن است.[نیازمند منبع] تعداد زیادی کارخانه فراورده‌های دامی، غذایی و انواع کمپوت و کنسروسازی در حومه این شهر وجود دارد.[نیازمند منبع]کارخانه قند اورمیه که از 16سال قبل به نوشین شهر تغییر نام یافت در 25 کیلومتری شهر اورمیه و کنار جاده بین الملی اورمیه - تبریز قرار دارد. نوشین شهر که امروز مرکز بخش نازلو اورمیه محسوب می گردد در سال 1328 با ساختن کارخانه قند اورمیه توسط مهندسین کشور چک و اسلواکی بنا نهاده شد.
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


نوشین شهر

 
  • تشکر
Reactions: moh@mad

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بنای اولیه این شهر با ساختن خانه های سازمانی برای کارمندان و کارگران کارخانه قند آغاز شد و رفته رفته مردم روستا های منطقه و سایر شهر های نزدیک اورمیه که در کارخانه قند مشغول کار بودند به منطقه مهاجرت و در حواشی کارخانه به خانه سازی مشغول شدند. نوشین شهر( کارخانه قند) هم اکنون دارای 16۳0 خانوار و جمعیتی در حدود ۸۵۵۰نفر دارد و به خاطر وجود گاو داری ها و مرغداری های مدرن، کارخانجات تولیدی تصفیه روغن ، پنیر سازی و معادن سیمان سفید، سنگ گچ و سیلوی 500 هزار تنی گندم و آغاز طرح شهرک صنعتی شماره 3 در کنار دریاچه اورمیه با رشد چشمگیری روبرو بوده است.تعداد روستاهای بخش نازلو که نوشین شهر( کارخانه قند) مرکز آن است 80 روستا با جمعتی حدودا 36000 نفر می باشد.نوشین شهر دارای دو خیابان بزرگ میباشد که همان جاده ارومیه -سلماس میباشد که از وسط شهر میگذرد که به نامهای خیابان امام که بخش بازار ودرب ورودی کارخانه قند وبیشتر ادارات دولتی وفضای سبز شهر در کنار این خیابان میباشد وخیابان باکری که در کنار ان جایگاه پمپ بنزین ،نانوایی ها ،ورزشگاه ،پاسگاه نیروی انتظامی ومنازل مسکونی وجود دارد.بطور کل نوشین شهر جمعیتی آکنده از ترک های شیعه ۷۰٪ وکردهای سنی ۳۰٪ میباشد که بطور مسالمت آمیز در کنار هم بخصوص در منطقه شمالی شهر کنار مزار شهیدان(قبرستان شهر) زندگی میکنند.نوشین‌شهر شهری است در بخش نازلوی شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی ایران.
مهمترین روستاهای بخش نازلو به ترتیب از نظر جمعیت و سلسله مراتب روستایی و ارائه خدمات به روستاهای تحت نفوذ، روستاهای قرالر طسوجی، طلاتپه، نازلو، دانشکده کشاورزی ( با 2461 نقطه ای مستقل از نظر جمعیت می باشد)، چنقراوی پل، خانقاه سرخ، قلعه اسماعیل آقا ( که لئ)، سنجی، وقاصلوی علیا و ساری بیگلوی چراغ می باشند.
منبع: جاذبه‌ها
#تالار_گردشگری_ایران


نوشین شهر

 
  • تشکر
Reactions: moh@mad

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,252
امتیاز واکنش
43,145
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
چنقراوی پل، خانقاه سرخ، قلعه اسماعیل آقا ( که لئ)، سنجی، وقاصلوی علیا و ساری بیگلوی چراغ می باشند. ارتفاعات بلند این بخش شامل، کوه کانی رش روستای سنجی، کوه قره داغ و کوه منجل در روستای تپیک (طپک)، کوه سنگی روستای تازه کند سنجی و کوه معروف زنبیل در دهستان طلاتپه می باشند.از مهمترین بناهای تاریخی بخش نازلو می توان به بنای تاریخی قلعه اسماعیل آقا در غرب روستایی به همین نام ( که لئ)، دو غار سنگی و معروف در دامنه قلعه نام برده، که بنا به گفته افراد محلی به دست فرهاد و شیرین کنده شده اند ، غار دیگری به نام غار تمتحان که آن هم در روستایی به همین نام ( تمتحان) و مساجد و کلیساهای تاریخی و دیدنی ( 2 کلیسا از دهستان طلاتپه بخش نازلو در آثار باستانی ثبت شده اند.) بخش نازلو اشاره کرد. جمعیت ساکن در این دو بخش شهرستان ارومیه به دو زبان کردی و ترکی آذری تکلم می گوید و قریب اکثر جمعیت بخش نیز مسلمان اعم از تسنن و تشیع ، معیشت و اقتصاد این بخش نیز در اولویت اول منابع درآمدی از کشاورزی ( باغی و زراعی) و در اولویت بعدی خدمات و صنعت ( کارگاهی و تولیدی) ، آب و هوای بخش نازلو نیز به مثابه سایر نقاط شهرستان معتدل در فصول گرم سال و سرد و خشک در فصل زمستان میباشد.در ضمن نوشین شهر نزدیکترین شهر زیر بیست هزار نفر به مرکز استان یعنی ارومیه میباشددر ادامه خاطر نشان میشویم شهر نوشین به خاطر موقعیت منحصر به فرد خود از لحاظ جغرافیایی ونزدیکی به مرکز استان وقرار داشتن در بزرگراه ارومیه -سلماس وآب وهوا و طبیعت سرسبزش پتانسیل این را دارد که با همت مسئولین شهر ومسئولین استانی بهترین شهر زیر بیست هزار نفر جمعیت در استان شود. منبع: جاذبه‌ها #تالار_گردشگری_ایران


نوشین شهر

 
  • تشکر
Reactions: moh@mad
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا