خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات حفظ خونسردی در سفر در شرایط بد

مسافرت رفتن یک ماجراجویی بزرگ است و در اکثر مواقع با سرگرمی و تفریح زیاد همراه است. اما ممکن است در هر سفری شرایطی پیش بیاید که برای آن برنامه ریزی نکرده باشید، شرایطی که استرس زیادی را به شما منتقل کند. رسید رزروتان در هتل گم می شود، اتوبوستان تاخیر دارد، از قطار جا می مانید، در هواپیما چمدانتان را گم می کنید و… در این شرایط چه باید بکنید؟ در اینجا الی گشت نکاتی را به شما می گوید تا با بکارگیری آنها بتوانید در بدترین شرایط ممکن هم خونسردی تان را حفظ کنید.

شرایط را دوباره ارزیابی کنید

اولین قدم این است که آرامشتان را حفظ کنید تا ببینید چه اتفاقی دارد می افتد. برای مثال اگر در جایی گم شوید، بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دلهره بگیرید و مسیرهای رندوم را انتخاب کنید. مطمئن باشید که با این کار بیشتر گم می شوید. کار درست این است که کمی صبر کنید، خودتان را جمع کنید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید. چند نفس عمیق بکشید تا احساس آرامش کنید، بعد سعی کنید تا راه برگشت به هتلتان را به یاد بیاورید یا از یکی از مردم محلی آدرس هتل یا اقامتگاه تان را بپرسید.

چیزهایی را که می توانید و نمی توانید تغییر دهید را بپذیرید

این مهم است که بدانید در سفر، چه چیزهایی را می توانید کنترل کنید و چه چیزهایی از کنترل شما خارج است. مثلا اگر هواپیمایتان تاخیر دارد و مجبورید که ۲ ساعت منتظر بمانید، این دیگر واقعا تقصیر شما نیست و در این شرایط نمی توانید کاری انجام دهید و همینکه این موضوع را قبول کنید، آرام می شوید و صبر می کنید. در این شرایط برای اینکه زمان سریعتر بگذرد، می توانید فیلم ببینید یا کتاب بخوانید. مطئن باشید اگر بخواهید این ۲ ساعت را در ناراحتی و استرس بگذرانید، سفر به کامتان تلخ خواهد شد.

از کمک خواستن نترسید

بر خلاف تفکرتان، افراد زیادی هستند که در شرایطی که در سفر گرفتار باشید، دوست دارند تا نهایت کمکشان را به شما بکنند. در خیلی از شهرها و کشورها، مردم محلی افرادی گرم و مهمان نواز هستند و به شما در پیدا کردن راهتان و… کمک می کنند. خیلی وقت ها وقتی در سفر برایتان مشکلی بوجود بیاید، فرصتی می شود تا با یکی از مردم محلی صمیمی، دوست شوید.

اطلاعات بیشتری بدست بیاورید

خیلی از مواقع، سفر برایتان استرس زا است چون خیلی، از جایی که می خواهید به آن بروید، اطلاعاتی ندارید و در یک محیط نا آشنا هستید اما بدست آوردن اطلاعات می تواند کمک زیادی به آرام ماندنتان در شرایط بکند. برای مثال، شما منتظر اتوبوسی هستید که کمی هم دیر کرده، اما نمی توانید ریلکس باشید یا کار دیگری انجام دهید چون دقیقا نمی دانید اتوبوس کی از راه می رسد و ممکن است آن را از دست بدهید. بهترین کار صحبت با شخص مسئول است تا بدانید دلیل تاخیر چیست و کی قرار است اتوبوس از راه برسد. مثلا اگر قرار است نیم ساعت دیگه برسد می توانید در این حین، به یک کافه بروید و چیزی بخورید تا اینکه در ایستگاه عصبانی و نگران بنشینید و به مسیر زل بزنید!

منبع: الی گشت


چطور خونسردی خود را در سفر حفظ کنیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا