خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
موزه قهوه در دبی

اهمیت قهوه در فرهنگ ها و کشورهای مختلف در طول قرن ها باعث شد که دبی چند سال قبل به فکر ایجاد موزه قهوه بیفتد. این موزه به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا مراسم آماده کردن این نوشیدنی محبوب را ببینند و مزه خوش طعم آن را امتحان کنند. موزه در ویلای شماره ۴۴، در خانه ای سنتی در منطقه تاریخی الفهیدی در بر دبی قرار دارد. به محض وارد شدن به داخل این ساختمان، عطر خوش طعم قهوه ی تازه دم، شما را از خود بیخود می کند. اگر می خواهید از این موزه بیشتر بدانید در ادامه، الی گشت را همراهی کنید.

قهوه نوشیدنی ای است که در همه جهان محبوبیت دارد و برای سال ها بخشی از میراث خاورمیانه بوده است. الفهیدی، منطقه میراث دبی، سال هاست که میزبان موزه قهوه ی این کشور است. وقتی در در الفهیدی زیر آفتاب سوزان دبی بر روی شن ها در حال قدم زدن هستید با دیدن موزه دبی در ابتدا شاید فکر کنید می خواهید وارد ویلایی شخصی شوید. سر خود را خم کنید و به داخل ورودی کوچک آن بروید. در داخل حیاط مرکزی دو اتاق تو در تو می بینید که در آن ها آثار باستانی جذاب درباره قهوه به نمایش گذاشته شده است. در این محل نه فقط آثاری درباره پیشینه قهوه در دبی بلکه درباره پیشینه آن در کل جهان را می توانید ببینید. قسمتی از حیاط به طور کامل به کشور اتیوپی اختصاص پیدا کرده است. در آنجا می توانید دانه های قهوه ای را ببینید که با استفاده از تکنیک های سنتی اتیوپی بو داده می شوند. در این قسمت بانویی از کشور اتیوپی می نشیند و با صبر و حوصله قهوه را به شیوه سنتی کشورش درست می کند. غرفه مصر هم یکی از جاذبه های جذاب این موزه است، در این قسمت هم به مانند بخش اتیوپی، مردی با لباس سنتی مصری می نشیند و قهوه را در زیر پوششی از شن های داغ آماده می کند.

در این موزه همچنین اتاقی به سبک اماراتی را می بینید که در آنجا سنت درست کردن قهوه در میان بادیه نشینان محلی را مشاهده می کنید. بخش ابتدایی موزه آثار هنری دست سازی را به نمایش گذاشته که با آن ها قهوه آماده و نوشیده می شود. استقبال روزافزون بازدید کنندگان از این موزه باعث شد که طبقه همکف آن به بخش های مختلفی تقسیم شود و در آن ها سنت فرهنگ های مختلف نوشیدن قهوه نشان داده شود. بعد از حیاط وارد اتاق های پیچ در پیچی می شوید که در آن ها آثار هنری و عتیقه جات که همه مربوط به قهوه هستند به نمایش در آمده است. در این اتاق ها می توانید قوری های سفالی یمنی و اتیوپیایی را ببیندید که برای ۳۰۰ سال پیش هستند و در آغاز نوشیدن قهوه به وجود آمده اند.

در طبقه بالا اتاقی وجود دارد که در آن مقالاتی درباره قهوه، از قرن هجده تاکنون، نشان داده می شود و متن های قدیمی درباره جزئیات قهوه توضیح داده می شود. در قسمت آخر این موزه گردی هم می توانید طعم خوشایند قهوه های مکزیکی را امتحان کنید.

منبع: الی گشت


موزه ای با طعم قهوه در دبی!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا