خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
مونوریل جمیرا در دبی

برای رفت و آمد در شهر باشکوه دبی می توانید از وسایل حمل و نقل متنوعی استفاده کنید: تاکسی، مترو، اتوبوس، قایق، واگن برقی و البته مونوریل. این مونوریلی که ازش اسم بردیم اختصاصیه! یعنی فقط مخصوص جزیره نخل جمیراست. پس فقط وقتی می توانید از آن استفاده کنید که بخواهید از جزیره مصنوعی جمیرا دیدن کنید. درست قبل از ورود به جزیره، ایستگاه اول مونوریل جمیرا در جلوی شما ظاهر می شود کافیست سوار آن شوید تا در عرض ۵ دقیقه به دورترین نقطه جزیره برسید! الی گشت را همراهی کنید تا بدانید در تور دبی برای منوریل سواری به کجا بروید.

مونوریل جمیرا خط مونوریلی در جزیره جمیرا است که این جزیره را به ساحل دبی وصل می کند. دبی در ساخت مونوریل هم «اولین» بود و توانست اولین مونوریل خاورمیانه را بسازد. ساخت مونوریل دبی در سال ۲۰۰۶ شروع شد، ۱.۴ میلیارد درهم هزینه برداشت و پس از سه سال در سال ۲۰۰۹ تمام شد. همه ی قطارها بدون راننده اند و خدمه ای برای مواقع اظطراری در قطارها حاضر هستند.

این مونوریل می تواند شما را از دورترین بخش جزیره به ساحل دبی ببرد و بر روی آن می توانید نقطه به نقطه ی جزیره را به خوبی تماشا کنید. البته مسافران اصلیه مونوریل گردشگرانی هستند که در هتل آتلانتیس اقامت دارند. از آن جایی که این مونوریل به صورت خصوصی اداره می شود قیمت بلیطش کمی از کرایه دیگر وسایل حمل و نقل عمومی دبی بیشتر است؛ برای خرید بلیط یک طرفه ۱۵ درهم (حدود ۱۵ هزار تومان) و بلیط دو طرفه ۲۵ درهم (حدود ۲۵ هزار تومان) باید پول بدهید.

مونوریل هر ۷ روزه هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب کار می کند و مسیر مستقیم ۵.۵۴ کیلومتری را در عرض ۵ دقیقه می رود، ۵ دقیقه ای که مثل برق و باد می گذرد و شما را مهمان مناظری تماشایی می کند؛ هتل ها و خانه های لوکس این جزیره ی مصنوعی یک به یک از مقابل چشمانتان رد می شوند و لحظاتی ناب را برایتان می سازنند. این خط هر روز گنجایش ۴۰ هزار مسافر را دارد و در اوج شلوغی، قطار هر ۳ دقیقه یکبار سر ایستگاه می آید و در زمان های معمولی هر ۱۲ تا ۱۵ دقیقه یکبار. سرعت متوسط قطارها ۳۵ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت آن ها ۷۰ کیلومتر در ساعت است.

برای ورود به جزیره جمیرا می توانید در ایستگاه Gateway Towers که در ورودی جزیره قرار دارد سوار مونوریل شوید و در ایستگاه بعد که ایستگاه آخر است به پارک آبی آتلانتیس در کنار هتل آتلانتیس جمیرا برسید. این مونوریل هنوزبه متروی دبی متصل نشده و قرار است که در آینده در ایستگاه متروی «اینترنت سیتی» در خیابان شیخ زاید به مترو وصل شود. پس اگر خواستید از جزیره به مترو بروید بعد از پیاده شدن در ایستگاه Gateway towers، در خیابان صفوح سوار واگن برقی هایی که طول این خیابان را طی می کنند شوید و خودتان را به مترو برسانید.

منبع: الی گشت


مونوریل سواری در دبی!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا