نویسنده این موضوع
در قرن چهارم پیش از میلاد مسیح ، فیلسوف یونانی ، ارسطو ، رساله ای نوشت در مورد آنچه که او با عنوان های مختلف “فلسفه اول” ، “علم اول” ، “خرد” و “الهیات” خوانده بود. در قرن اول قبل از میلاد ، ویراستاری از آثار وی عنوان این مقاله را به عنوان Ta meta ta fizika داد ، که تقریباً به معنای “کتابهای [[یعنی کتابها] پس از آنهایی که درباره طبیعت هستند” است. “آنهایی که در مورد طبیعت هستند” همان کتابهایی هستند که امروزه فیزیک ارسطو نامیده می شوند ، و سایر نوشتارهای او درباره جهان طبیعی. فیزیک مربوط به علم کمی نیست که اکنون فیزیک خوانده می شود. درعوض ، این مسائل فلسفی مربوط به اشیاء معقول و قابل تغییر (یعنی جسمی) است. عنوان Ta meta ta fizika احتمالاً نظر ویراستار را منتقل کرده است که دانشجویان فلسفه ارسطو فقط پس از تسلط بر فیزیک باید مطالعه خود را درباره فلسفه اول شروع کنند. متافیزیکا اسم مفرد لاتین از عنوان یونانی گرفته شده است و هم از عنوان عنوان رساله ارسطو و هم به عنوان نام موضوع آن استفاده شده است. بر این اساس ، metafysica ریشه کلمات متافیزیک تقریباً در تمام زبانهای اروپای غربی است (به عنوان مثال ، متافیزیک ، la métaphysique ، Die Metafysik).
ارسطو دو تعریف از فلسفه اول ارائه می دهد: مطالعه “بودن به عنوان چنین” (یعنی ماهیت هستی ، یا وجود چیزی که هست یا وجود دارد) و مطالعه “اولین علل چیزها” (یعنی دلایل اصلی یا اصلی آنها). ارتباط این دو تعریف یک سؤال بسیار بحث برانگیز است. پاسخ آن چه ممکن است باشد ، روشن است که موضوع آنچه امروزه متافیزیک خوانده می شود را نمی توان با متافیزیک ارسطو شناسایی کرد. در حالی که مطمئناً صحیح است که هنوز گفته می شود که تمام مشکلی که ارسطو در رساله خود به آن پرداخته است متعلق به متافیزیک است ، از آنجا که حداقل در قرن هفدهم کلمه متافیزیک برای طیف گسترده تری از سؤالات به کار رفته است. در واقع ، اگر ارسطو به نوعی قادر به بررسی کتاب درسی امروزی در زمینه متافیزیک باشد ، او بخش عمده ای از محتوای آن را نه به عنوان متافیزیک بلکه به عنوان فیزیک طبقه بندی می کرد ، زیرا او این اصطلاح را فهمید. برای مثال فقط یک کتاب ، کتاب مدرن تقریباً در مورد مشکلات فلسفی درباره هویت اشیاء مادی بسیار بحث دارد (یعنی شرایطی که اشیاء مادی به لحاظ عددی با یکدیگر یا متفاوت از یکدیگر هستند) را ببینید. زیر مشکلات در متافیزیک: هویت). نمونه باستانی چنین مشکلی به شرح زیر است: مجسمه ای با ریختن طلای مذاب در قالب خاصی شکل می گیرد. سپس مجسمه ذوب شده و طلای مذاب در همان قالب ریخته می شود و اجازه می دهد تا خنک و جامد شود. آیا مجسمه حاصل همان مجسمه اصلی است؟ چنین مشکلات بدیهی است (حداقل به طور مستقیم) یا به عنوان این یا اولین دلایل چیزها نگران نمی شوند.
ارسطو دو تعریف از فلسفه اول ارائه می دهد: مطالعه “بودن به عنوان چنین” (یعنی ماهیت هستی ، یا وجود چیزی که هست یا وجود دارد) و مطالعه “اولین علل چیزها” (یعنی دلایل اصلی یا اصلی آنها). ارتباط این دو تعریف یک سؤال بسیار بحث برانگیز است. پاسخ آن چه ممکن است باشد ، روشن است که موضوع آنچه امروزه متافیزیک خوانده می شود را نمی توان با متافیزیک ارسطو شناسایی کرد. در حالی که مطمئناً صحیح است که هنوز گفته می شود که تمام مشکلی که ارسطو در رساله خود به آن پرداخته است متعلق به متافیزیک است ، از آنجا که حداقل در قرن هفدهم کلمه متافیزیک برای طیف گسترده تری از سؤالات به کار رفته است. در واقع ، اگر ارسطو به نوعی قادر به بررسی کتاب درسی امروزی در زمینه متافیزیک باشد ، او بخش عمده ای از محتوای آن را نه به عنوان متافیزیک بلکه به عنوان فیزیک طبقه بندی می کرد ، زیرا او این اصطلاح را فهمید. برای مثال فقط یک کتاب ، کتاب مدرن تقریباً در مورد مشکلات فلسفی درباره هویت اشیاء مادی بسیار بحث دارد (یعنی شرایطی که اشیاء مادی به لحاظ عددی با یکدیگر یا متفاوت از یکدیگر هستند) را ببینید. زیر مشکلات در متافیزیک: هویت). نمونه باستانی چنین مشکلی به شرح زیر است: مجسمه ای با ریختن طلای مذاب در قالب خاصی شکل می گیرد. سپس مجسمه ذوب شده و طلای مذاب در همان قالب ریخته می شود و اجازه می دهد تا خنک و جامد شود. آیا مجسمه حاصل همان مجسمه اصلی است؟ چنین مشکلات بدیهی است (حداقل به طور مستقیم) یا به عنوان این یا اولین دلایل چیزها نگران نمی شوند.
طبیعت و حوزه متافیزیک
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com