M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,858
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
قانون جذب اگر این طور مطرح میشد که هر چه بخواهید و به اندازه عملتان به دست میآورید، درست بود. «وَ أَنْ لَیْسَ لِْلإِنْسانِ إِلاّ ما سَعى» انسان حاصلی جز سعی و تلاش ندارد. (نجم/۳۹) اما این جمله به تنهایی راهنما نیست هم از این رو قرآن کریم در ادامه این آیه میفرماید: «وَ أَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرى» و قطعاً تلاشش به زودی نمایان میشود.(نجم/۴۰) یُری فعل مجهول است و فاعل آن بیان نشده یعنی کسی هست که اعمال انسان و نتیجه آن را به شخص نشان میدهد، پس همه کارها به دست اوست و نتیجه اعمال را او میدهد. چنانکه در آیه بعد میفرماید: « ثُمَّ یُجْزاهُ الْجَزاءَ اْلأَوْفى» سپس جزای کافی و مناسب به او داده خواهد شد. (نجم/۴۱) «وَ أَنَّ إِلى رَبِّکَ الْمُنْتَهى» قطعاً همه چیز به پروردگار تو منتهی میگردد.(نجم/۴۲)
در آیات بعد به شکوه قدرت خداوند و شگفتی آفرینش او و نفوذ نامحدودش در جهان میپردازد و به طور کوبندهای میفرماید: «بیتردید اوست که میخنداند و میگریاند. اوست که میمیراند و زنده میکند. اوست که زوجها را مذکر و مؤنث آفرید. از نطفهای به هنگام بیرون آمدن. و آفرینش جهان دیگر به دست اوست. و براستی که او دارایی و بینیازی بخشید و اوست پروردگار ستاره شَعْرا و او ست که قوم عاد را با تمام نیرویی که داشتند نابود کرد. و قوم ثمود را باقی نگذاشت و قوم نوح را پیش از آن، چرا که آنان ستم و سرکشی کردند. و شهرهای زیرورو شده که فراگرفت آنها را آنچه فراگرفت. پس به کدام نعمت پروردگارت شک داری.» (طه/۴۳-۵۵) این آیات تمام یافتههای بشر را در گرو عمل شخص و اراده خداوند میداند و به عنوان نعمتهای تردید ناپذیر او معرفی میکند.
اما پرهیزکاران از هیچ کدام دنیا آخرت نمیگذرند و هر دو را میخواهند و مشتاقاند تا لطف الاهی را در هر دو جهان تجربه کنند. از اینرو آرزوهای بزرگ را باور میکنند و با شهامت میپذیرند و به عشق بیکران خداوند و بخشندگی نامحدود او امیدوارند و چون خود را در پیوند با او یافتهاند، تواناییها و شایستگیهای خویش را میپذیرند و خود را به بهای ناچیز و بهره محدود دنیا دلخوش نمیکنند. حتی اگر دنیا در برابر کامیابی ابدیشان قرار گیرد با شهامت از آن میگذرند و آرزوهای بزرگتر و کامیابی گواراتر را انتخاب میکنند. به این ترتیب خود را خالق ارزشها نمیدانند، بلکه زندگی و وجود خود را بر اساس ارزشهای الاهی سامان میدهند.
تفاوت قانون جذب با دعا
در قانون جذب انسان کانون عالم است و فرمان میدهد و محقق میشود، کائنات غلام حلقه به گوش و غول چراغ جادو هستند و انسان باید مثل فرمانروای نیرومندی آرزوهای خود را میطلبد. نیروی برآوردن آرزوها، قدرت تصور و تجسم اوست و آنچه انسان به خواهد، همان خواهد شد.
اما در دعا خداوند کانون هستی است. فرمان، فرمان اوست و اراده، اراده او. کائنات به اذن او عمل میکند و انسان فروتنانه و نیازمندانه از او درخواست میکند. هرچه خداوند به خواهد همان خواهد شد و بعد از دعا انسان با همه امیدواری و اعتمادی که به قدرت و مهربانی و بخشندگی خداوند تعالی دارد، تسلیم خواست خدا میشود، تا در صورت صلاح بودن دعایش مستجاب و آرزویش برآورده شود.
در آیات بعد به شکوه قدرت خداوند و شگفتی آفرینش او و نفوذ نامحدودش در جهان میپردازد و به طور کوبندهای میفرماید: «بیتردید اوست که میخنداند و میگریاند. اوست که میمیراند و زنده میکند. اوست که زوجها را مذکر و مؤنث آفرید. از نطفهای به هنگام بیرون آمدن. و آفرینش جهان دیگر به دست اوست. و براستی که او دارایی و بینیازی بخشید و اوست پروردگار ستاره شَعْرا و او ست که قوم عاد را با تمام نیرویی که داشتند نابود کرد. و قوم ثمود را باقی نگذاشت و قوم نوح را پیش از آن، چرا که آنان ستم و سرکشی کردند. و شهرهای زیرورو شده که فراگرفت آنها را آنچه فراگرفت. پس به کدام نعمت پروردگارت شک داری.» (طه/۴۳-۵۵) این آیات تمام یافتههای بشر را در گرو عمل شخص و اراده خداوند میداند و به عنوان نعمتهای تردید ناپذیر او معرفی میکند.
اما پرهیزکاران از هیچ کدام دنیا آخرت نمیگذرند و هر دو را میخواهند و مشتاقاند تا لطف الاهی را در هر دو جهان تجربه کنند. از اینرو آرزوهای بزرگ را باور میکنند و با شهامت میپذیرند و به عشق بیکران خداوند و بخشندگی نامحدود او امیدوارند و چون خود را در پیوند با او یافتهاند، تواناییها و شایستگیهای خویش را میپذیرند و خود را به بهای ناچیز و بهره محدود دنیا دلخوش نمیکنند. حتی اگر دنیا در برابر کامیابی ابدیشان قرار گیرد با شهامت از آن میگذرند و آرزوهای بزرگتر و کامیابی گواراتر را انتخاب میکنند. به این ترتیب خود را خالق ارزشها نمیدانند، بلکه زندگی و وجود خود را بر اساس ارزشهای الاهی سامان میدهند.
تفاوت قانون جذب با دعا
در قانون جذب انسان کانون عالم است و فرمان میدهد و محقق میشود، کائنات غلام حلقه به گوش و غول چراغ جادو هستند و انسان باید مثل فرمانروای نیرومندی آرزوهای خود را میطلبد. نیروی برآوردن آرزوها، قدرت تصور و تجسم اوست و آنچه انسان به خواهد، همان خواهد شد.
اما در دعا خداوند کانون هستی است. فرمان، فرمان اوست و اراده، اراده او. کائنات به اذن او عمل میکند و انسان فروتنانه و نیازمندانه از او درخواست میکند. هرچه خداوند به خواهد همان خواهد شد و بعد از دعا انسان با همه امیدواری و اعتمادی که به قدرت و مهربانی و بخشندگی خداوند تعالی دارد، تسلیم خواست خدا میشود، تا در صورت صلاح بودن دعایش مستجاب و آرزویش برآورده شود.
قانون جذب
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com