خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازدید از کشور فنلاند ساده است. آداب و رسوم فنلاند به وضوح اروپایی بوده و تنها اندکی تفاوت ملی در بین آن‌ها به چشم می‌خورد. در ادامه به معرفی برخی از سنت‌ها و عادات این مردمان می‌پردازیم.
این که طی مدت بازدیدتان از کشور فنلاند یک گاف اجتماعی بزرگ یا تخطی از رسوم مهم پیش بیاید بسیار نادر است. در واقع فنلاندی‌ها نقض آداب و رسومشان را از سوی هموطنان خود توهین به شمار آورده و اگر این اتفاق از سوی یک خارجی بیفتد نه تنها آن را درک می‌کنند که حتی با آن سرگرم می‌شوند. کدهای رفتاری بسیار راحت هستند و شهرت افراد، چه خوب و چه بد به مرور زمان و با برآیند رفتارهای فردی به دست می‌آید. فنلاندی‌ها هرگز به خاطر تبعیت از یک استاندارد کسی را نمی‌سنجند و به خاطر یک موقعیت خاص برای کسی شهرت ایجاد نمی‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مردم این سرزمین، ارزشی است که برای کلمات خود قائل هستند. واژه‌ها همواره با دقت و برای رساندن پیام انتخاب می‌شوند و این امر را در تمایل آن‌ها به پرهیز از مکالمه بیهوده و غیر ضروری می‌توانید ببینید. شاید این ضرب‌المثل چینی درباره عادت فنلاندی‌ها درست باشد: «کلامت باید از سکوت ارزشمندتر باشد و اگر این‌گونه نبود سکوت اختیار کن».

هویت فنلاندی
فنلاندی‌ها بسیار وطن پرست هستند. این حس از تاریخ کشورشان نشأت گرفته که شامل افتخارات جنگی مهم و شایستگی ورزشی بوده و امروز نیز توسط غرور آن‌ها درباره تخصص در تکنولوژی مدرن ادامه می‌یابد. چهره‌های مشهور فنلاندی و تاریخ این سرزمین معمولاً خیلی برای کشورهای دیگر شناخته شده نیستند و اگر بازدیدکننده‌ای با رویدادهای بسیار مهم تاریخی یا افتخارات برجسته ورزشی آن‌ها آشنا نباشد اغلب ناراحت می‌شوند. اگر شما هم فکر کنید که نوکیا یک شرکت ژاپنی است، فنلاندی‌ها این خطا را با تأسف می‌بخشند! بازدیدکنندگان باید خود را برای رویارویی با این سؤال برخاسته از هویت ملی فنلاندی آماده کنند: درباره فنلاند چه نظری دارید؟ فنلاندی‌ها درباره این که سایر قسمت‌های جهان درباره افتخارات این ملت شمالی آگاه هستند یا خیر به صورت مزمن نگران‌اند. اگر بارها درباره نظرتان در مورد این کشور از شما سؤال کردند، معذب نشوید؛ البته آن‌ها خود آماده جواب دادن به سؤالشان هستند و خیلی منتظر نیستند که قضاوت‌های شما را بشنوند!


آداب و رسوم فلالند

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
مذهب در فنلاند
وقتی پای مذهب به میان می‌آید، کمترین خطری بازدیدکنندگان فنلاند را تهدید نمی‌کند. حدود ۸۴ درصد مردم این کشور پیرو کلیسای لوتری هستند و تنها ۱.۱ درصد به کلیسای ارتدوکس یونانی تعلق دارند. البته اکثر مردم دیدگاهی سکولار داشته و مذهب هیچ نقشی در زندگی روزمره کشور بازی نمی‌کند. علیرغم این امر، کلیسا و اعضای آن احترام بسیار بالایی داشته و مردم برای اعتقادات مذهبی افراد نیز ارزش قائل می‌شوند. تشخیص دادن یک فرد با ایمان و هر کس دیگری در زندگی معمولی روزانه کار بسیار دشواری بوده و بد نیست بدانید مردم فنلاند درباره ادیان دیگر خیلی مطلع نیستند و نباید انتظار داشته باشید حتی معروف‌ترین رسوم دین شما را درک کنند.
برابری جنسیتی
در فنلاند درجه بالایی از برابری زن و مرد به چشم می‌خورد. این مقوله در تعداد نسبتاً بالای زنانی که پست‌های مهم سـ*ـیاسی و سایر قسمت‌های اجتماع را دارند به خوبی نمایان است. نگرش‌های مرد سالارانه معمولاً در اجتماع پذیرفته نمی‌شوند. اگر چه زنان سنت خوشرویی و صمیمیت را رعایت می‌کنند اما در رابـ*ـطه با ارزیابی مردان، نگرش آن‌ها درباره تساوی حقوق بیش از هر چیزی اهمیت دارد. زن‌ها اغلب از نظر مالی مستقل هستند و معمولاً دنگ خود را در هزینه‌هایی مانند صورت حساب رستوران پرداخت می‌کنند. البته مردان می‌توانند مؤدبانه چنین پیشنهادی را رد کنند اما پذیرفتن آن نیز به دور از ادب نیست. آن‌ها حتی برخی کلماتی که به صورت سنتی مذکر بوده‌اند را به کلمات خنثی تغییر داده‌اند و برای ضمیر سوم شخص مفرد دو ضمیر مجزای مؤنث و مذکر اضافه کرده‌اند.
احوالپرسی
معمولاً سلام و احوالپرسی در این کشور با دست دادن و ارتباط چشمی همراه است. این دست دادن اغلب کوتاه، محکم و بدون حرکات اضافی مانند لمس شانه یا ساعد خواهد بود. زمانی که با یک خانواده برخورد داشتید، با کودکان نیز احوالپرسی داشته باشید. بـ*ـغل کردن افراد حین خوشامد گویی در فنلاند بسیار نادر بوده و مردان برای سلام در خیابان کلاه خود را از سر بر می‌دارند. روبوسی نیز در این کشور رایج نیست. البته روبوسی و بـ*ـغل کردن در بین افراد صمیمی یا اعضای خانواده گاهی دیده می‌شود اما در حومه شهرها این رسم را نمی‌بینید.


آداب و رسوم فلالند

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Elaheh_A

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/20
ارسال ها
1,202
امتیاز واکنش
17,906
امتیاز
323
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
59 روز 6 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
زبان فنلاندی
زبان مادری مردم این کشور، فنلاندی یا سوئدی است. زبان فنلاندی در خارج از این کشور تنها توسط برخی از اهالی استونی فهمیده می‌شود. این ملت بدون داشتن هیچ نزدیکی زبانی با دیگران، تلاش می‌کنند با آموزش‌های وسیع و جامع در مدارس به بقای زبان مادری خود کمک کنند. تقریباً اکثر اهالی این کشور زبان انگلیسی را می‌فهمند و در دنیای تجارت نیز بسیار کاربرد دارد. حتی شرکت‌های بین‌المللی فنلاندی به عنوان زبان داخل شرکتی خود از انگلیسی استفاده می‌کنند. آلمانی امروزه خیلی رایج نیست اما افراد بالای ۵۰ سال در گذشته آن را به عنوان زبان دوم یاد گرفته‌اند. اکثر مردم تحصیل کرده، به ویژه‌ آن‌هایی که ادارات عمومی را می‌گردانند، به هر دو زبان فنلاندی و سوئدی مسلط هستند. تنها برخی از مناطق ساحلی و جزایر خودمختار، منحصراً سوئدی صحبت می‌کنند. دو زبانی بودن این کشور را در نام‌های انستیتوهای عمومی، شرکت‌ها، شهرها و برنامه‌های رادیو و تلویزیون می‌توانید ببینید.
فرهنگ غذای فنلاند
فنلاندی‌ها همه مواد غذایی رایج اروپایی شامل گوشت، ماهی، سیب زمینی، برنج و پاستا را مصرف می‌کنند. خوردن دو وعده غذای گرم در روز برای ناهار و شام نیز رایج بوده و معمولاً بزرگسالان نیز به همراه غذای خود شیر می‌نوشند. نوشیدنی مورد علاقه مردم این کشور قهوه بوده و تقریباً آن را در تمام جشن‌ها و موقعیت‌ها سرو می‌کنند. غذا خوردن در رستوران‌های فنلاندی گران است. انعام دادن در این کشور رسم نیست و تنها در صورتی که بخواهید از سرویس دهی خوبی به طور ویژه تشکر کنید می‌توانید مقداری انعام بدهید. معمولاً در فنلاند هر کسی دنگ غذای خود را حساب می‌کند و اگر بخواهید دیگران را مهمان کنید باید مؤدبانه پیشنهاد خود را مطرح نمایید. برای آشنایی بیشتر با غذاهای فنلاندی خواندن مقاله اختصاصی آن را توصیه می‌کنیم.
اگر به خانه یک فنلاندی دعوت شدید
در فنلاند قبل از آن که به خانه کسی بروید باید قرارتان را با میزبان هماهنگ کنید. این امر حتی درباره دوستان صمیمی هم صدق می‌کند. فنلاندی‌ها حریم خصوصی و آرامش خود را بسیار ارزشمند می‌دانند. مردم این کشور در داخل خانه کفش نمی‌پوشند و شما هم باید قبل از ورود به خانه کفش خود را در بیاورید. البته می‌توانید قبل از ورود درباره این مسئله از میزبان سؤال کنید. به همراه بردن گل یا شکلات برای خانم میزبان نیز از دیگر رسم‌های خوشایند در فنلاند به شمار می‌رود.

منبع: آوار


آداب و رسوم فلالند

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا