خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,187
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
89 روز 23 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیوارها به دلیل ارتفاع و مساحت زیادی که دارند، تمیز کردن آن ها کمی دشوار است. در نظافت کردن منزل، تمیز کردن دیوار شاید سخت به نظر برسد، اما لازم است که حداقل سالی یک بار آن ها را تمیز کنید. البته باید در نظافت آن ها به جنس دیوارها نیز دقت کنید. با خواندن مطلب زیر می توانید دیوارهای منزل خود را برق بیندازید و از پاکیزه بودن آن ها لـ*ـذت ببرید.

دیوارهای پوشیده با کاغذ رنگی
قبل از اینکه دیوار های پوشیده شده با کاغذ رنگی را تمیز کنید در ابتدا باید با دستمالی خشک آن را گرد گیری کنید. سپس در ظرفی آب صابونی گرم درست کنید و دیوار ها را با آن تمیز کنید. به طور معمول برای برق انداختن اینگونه دیوار ها از آب و کف و مقدار بسیار کمی آمونیاک استفاده می شود.

برای پاک کردن آلودگی های کاغذ دیواری های وینیل از سرکه سفید کمک بگیرید. دقت کنید که سرکه را به طور مستقیم به دیوار آغشته نکنید. برای اینکار داخل ظرفی سرکه و آب گرم مخلوط کنید و پارچه را داخل آن فرو برده و به صورت ضربه ای به دیوار بزنید تا تمیز شود.

دیوارهای رنگ شده
در این گونه دیوار ها قبل از هر کاری لکه های آن را باید از بین ببرید. برای لکه گیری محصولات مناسبی را تهیه کنید و قبل از شروع کار، روی بخش کوچکی از دیوار آن را تست کنید و از مناسب و موثر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

در ادامه به شست شوی دیوار ها بپردازید. برای اینکار از آب و صابون کمک بگیرید. برای قوی کردن پاک کننده می توانید از سرکه استفاده کنید و در ترکیب آب و صابون آن را مخلوط کنید. نگران رد سرکه نباشید چون سرکه هیچ گونه اثری از خود روی دیوارها برجای نخواهد گذاشت. برای تمیز کردن دیوار های رنگ شده هرگز از پاک کننده هایی که در آن الکل دارد استفاده نکنید.

می توانید خودتان یک پاک کننده مناسب بسازید و با آن دیوار های رنگی را برق بیندازید. برای اینکار یک سطل را از آب گرم پر کنید و نصف فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید. پاک کننده بدست آمده را داخل یک اسپری ریخته و پارچه یا حوله ای نرم اسپری کرده و با آن لکه های دیوار را از بین ببرید.
#متینا_کوثری


تمیز کردن دیوار با ترفندهای ساده خانه داری

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,187
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
89 روز 23 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیوارهای چوبی
برای برق انداختن دیوار های چوبی در ابتدا باید گرد و غبار آن را بگیرید. برای انجام دادن اینکار از فرچه یا دستمال استفاده کنید.

استفاده از آب گرم و صابون برای تمیز کردن دیوار های چوبی بسیار مناسب است. هم چنین برای از بین رفتن لکه های این گونه دیوار ها، یک سطل آب گرم تهیه کرده و نصف فنجان سرکه سفید داخل آن بریزید. در ادامه دستمالی نرم را داخل سطل کنید و آن را به دیوار بزنید تا عاری از هر گونه لکه شود.

حالا با آب خالی دیوار را تمیز کنید. پس از شست شو با آب سریعا دیوار را خشک کنید تا چوب آن دچار آسیب نشود.

دیوارهای گچی
نشستن گرد و غبار روی این دیوارها موجب دو رنگه شدن آن ها می شود. دیوارهایی که از نوع گچ هستند، به ویژه آن هایی که هیچ گونه رنگی ندارند، اغلب گرد و غبار را سریع تر جذب خود می کنند. قبل از هر کاری باید گرد و غبار آن ها را تمیز کنید. برای اینکار می توانید از جارو، جارو شارژی و فرچه های مویی کمک بگیرید.

برای شستن دیوار گچی از مایع سفید کننده استفاده کنید. داخل یک سطل آب خنک بریزید و با یک و نصفی پیمانه وایتکس مخلوط کنید. در ادامه برای تمیز کردن دیوار یک اسفنج تمیز را داخل این ترکیب کنید و روی دیوار بکشید. سپس آن را با دستمالی خشک پاک کنید.

برق انداختن دیوار پوش ها
اگر می خواهید اینگونه دیوارها را به طور کامل با آب شست و شو دهید، نیاز به یک اسفنج نرم دارید. شست شو دیوار را از بالا به پایین آغاز کنید. سپس با یک دستمال نرم و پرزدار آن را خشک کنید. اینکار را باید هر چه سریع تر انجام دهید و زود لکه ها را پاک کنید.

برای پاک کردن لکه های قوی از شوینده های مخصوص و مناسب کمک بگیرید. برای اینکار در ابتدا محل کوچکی از دیوار پوش را با این شوینده تست کنید. جند دقیقه صبر کنید، سپس با یک پارچه آن را خشک نمایید. وقتی از مناسب بودن پاک کننده اطمینان حاصل کردید، کل دیوار پوش را با این شوینده پاک کنید. پس از استفاده از آن ها کل دیوار به آرامی با آب بشویید.

دقت کنید در این گونه دیوارها از تمیز کننده هایی مثل حلال رنگ، لاک کن و … کمک نگیرید. این پاک کننده ها که خورنده هستند باعث از بین رفتن طرح روی دیوار پوش می شود. هم چنین خلل های موجود در دیوار پوش را با کم می کنند و یا از بین می برند.

برای نظافت کردن و افزایش کارکرد و طول عمر دیوار پوش های پی وی سی از پاک کننده هایی نظیر آنتی باکتریال استفاده کنید.

دقت کنید که به هیچ عنوان از سیم ظرف شویی یا هر جسم ساینده دیگری در از بین بردن کثیفی های دیوار پوش استفاده نکنید. استفاده کردن از این گونه وسیله ها سبب می شود که خط و خش هایی به روی دیوار پوش ها ایجاد شود.

هم چنین لازم به ذکر است که برای برق انداختن و جلا دادن دیوار پوش ها نباید از اسپری های واکس یا هر پوشش محافظ سطح استفاده کنید. استفاده از آن ها باعث از بین رفتن رنگ دیوار پوش ها می شود.

لکه های موجود مابین درزها و شکاف های دیوار پوش را می توانید با قلم موی زبر از بین ببرید. اگر روی دیوار پوش شما اثری از لکه های حاصل از دوده ایجاد شده بود، می توانید آن را با صابون نرم همراه با آب ولرم تمیز کنید.
منبع: آرگا
#متینا_کوثری


تمیز کردن دیوار با ترفندهای ساده خانه داری

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا