خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
سیاری از کودکان دارای انرژی و جنب و جوش بسیار بالایی بوده و دائما در حال فعالیت و بازی می باشند و امکان دارد برخی اوقات سر و صدای زیادی ایجاد کرده و یا حتی باعث خرابکاری شوند و همچنین از دستورات والدین سرپیچی نمایند که همین امر ممکن است باعث خستگی والدین و ایجاد مشکلاتی برای آن ها شود. در همین راستا سعی داریم در این مطلب به منظور آگاهی شما عزیزان دلیل انرژی زیاد کودک و نحوه رفتار با او را مورد بررسی قرار دهیم.

بررسی دلیل انرژی زیاد کودک
کودکان به صورت طبیعی فعال بوده و تمایل به کنجکاوی دارند ولی در بعضی از آن ها امکان دارد میزان انرژی بیشتر از دیگران باشد و کنترل کردن آن ها برای والدین کار سخت و طاقت فرسایی باشد. بررسی و مشخص کردن دلیل انرژی زیاد کودک می تواند در حل این مشکل کمک کننده باشد چرا که با انجام راهکارها و روش هایی موثر می توان در بهبود این امر قدم برداشت.

اید این نکته را در نظر داشته باشید که داشتن یک کودک پرانرژی در واقع لزوما بد نمی باشد بلکه این موضوع می تواند نشان دهنده یک مرحله طبیعی رشد و نمو او و شکل گرفتن شخصیتش باشد. همراهی کردن یک کودک پر جنب و جوش می تواند برای والدین کسالت آور و خسته کننده باشد ولی محدود کردن او واکنش مناسبی در برابر رفتار او نمی باشد. برخلاف آن باید در پی راهی باشید که روحیه و تمرکز او را به سمت کارهای دیگری هدایت نمایید و هر چیزی را که موجب علاقه زیاد او به این گونه رفتار می شود را حذف نمایید.

مهمترین دلایل فعال بودن کودکان
علل متعددی وجود دارد که باعث می شود کودک دائما در حال جنب و جوش و فعالیت باشد که در ادامه به مواردی از آن اشاره کرده ایم.

وجود استرس و اضطراب :
شاید به گونه ای علت انرژی فراوان کودک وجود استرس باشد. بچه ها به دلیل شلوغی های ناگهانی و شرایط استرس زا که حالت مزمنی به خود می گیرند امکان دارد دچار استرس شده و نشانه های بیش فعالی را از خود بروز دهند. باید این نکته را مدنظر داشته باشید که حتی ایجاد اتفاقات خوب همچون تولد یک نوزاد تازه یا تغییر مکان به منطقه ای بهتر امکان دارد استرس فراوانی را برای کودک بوجود آورد.

باید این نکته را به یاد داشته باشید که کودکان نیازمند پشتیبانی عاطفی می باشند در صورتی که زندگی فرد به هر علتی در معرض مشکلات خاصی قرار بگیرد در این وضعیت کودکان را نباید از یاد برد و بایستی حتما توجه لازم را به روحیات و عواطف آن ها در این شرایط داشت.

#متینا_کوثری


دلیل انرژی زیاد کودک چیست؟ و چطور آن را کنترل کنیم؟

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
درگیری های ذهنی و عاطفی :
امکان دارد دلیل انرژی بیش از حد کودک بخاطر کمبودهای عاطفی باشد. مشکلات عاطفی در کودکان به طور معمول خود را به شکل اختلالات رفتاری نشان می دهد. کودکی که دچار مشکلات استرس و اضطراب می باشد امکان دارد برخلاف تلاش قادر نباشد آرام و قرار بگیرد. کودکی که به دلیل حادثه ای ترسناک صدمه روحی دیده است امکان دارد توانایی این را نداشته باشد که به خوبی تمرکز نماید.

وجود مشکلات و سوابق پزشکی :
وجود بعضی از مشکلات سلامت جسمانی کودک موجب فعالیت و تحرک زیاد او می شود. به طور مثال تیروئید پرکار ممکن است مجموعه گسترده ای از نشانه های بیش فعالی از قبیل استرس، تحرک دائم و عدم علاقه به شستشو و … را بوجود آورد. همچنین موارد ژنتیکی دیگری نیز موجود می باشد که امکان دارد سبب فعالیت زیاد گردد.

عدم انجام فعالیت های ورزشی :
امکان دارد دلیل انرژی زیاد کودک عدم تحرک او باشد. کودکان موجوداتی پرانرژی می باشند که باید به گونه ای این انرژی را بروز دهند و خالی نمایند. به همین خاطر بایستی موقعیتی را برای انجام ورزش، دویدن، رقصیدن و … برای آن ها تامین نمایید تا انرژی وجودی آن ها خالی شود.

کمبود خواب :
با وجود این که افراد بزرگسال زمانی که خسته می شوند نیاز به استراحت و خواب دارند در عوض کودکان زمانی که خسته می شوند معمولا دچار بیش فعالی می شوند. کودکان حتی در مواقعی که در هنگام ظهر و شب نخوابیده باشند اما باید گفت یک کودک خواب آلود بیشتر از هر وقت دیگری می تواند فعال باشد.

نوع تغذیه :
به نظر می آید بی قراری و علاقه‌مند پذیری بعضی از کودکان توسط بعضی غذاها شدت بگیرد. این به مقداری که برخی افراد تصور می کنند معمولی است ولی برخی مواقع امکان دارد نشان دهنده نوعی مشکل واقعی باشد.

#متینا_کوثری


دلیل انرژی زیاد کودک چیست؟ و چطور آن را کنترل کنیم؟

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,804
امتیاز واکنش
12,196
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه کنترل و مدیریت رفتار کودک
برای این که انرژی زیاد کودک خود را در جهت درستی بکار بگیرید و آن را به گونه ای کنترل نمایید نیازمند یک سری راهکار می باشید که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم.

ثبت نام در یک رشته ورزشی خاص :
دوره کودکی در واقع بهترین وقت برای ملحق شدن به لیگ فوتبال نونهالان یا آغاز ورزش هایی همچون کاراته، شنا و ژیمناستیک می باشد. هر کدام از این فعالیت ها می تواند موجب توسعه هماهنگی و افزایش میزان تمرکز کودک گردد. این فرصت را به کودک بدهید که خودش برنامه مورد علاقه اش را انتخاب نماید ولی باید این اطمینان را بدست آورید که این گونه فعالیت ها بیش از اندازه هدفمند و دارای ساختار مشخصی نمی باشد.

انجام بازی با یکدیگر :
نوبت بعدی که به پارک رفتید اسکیت یا بادبادکی را که او قادر باشد به حرکت در آورد را با خود ببرید. در منزل وانمود نمایید که با یک قلمو و سطل آب در حال رنگ کردن دیوار خارجی خانه هستید یا با استفاده از حباب به دنبال فرزندتان بروید. زمانی که به دلیل وضعیت آب و هوایی مجبور می باشید در خانه به سر ببرید سعی کنید بازی هایی اجرا نمایید که موجب فعالیت کودک گردد.

توجه به نوع غذای کودک :
مصرف مواد غذایی شیرین به تنهایی نمی تواند موجب تحرک بیش از اندازه گردد ولی تحقیقات انجام شده مشخص کرده است که مصرف آب نبات و نوشیدنی های شیرین با معده خالی موجب بالا رفتن میزان تحرک کودکان می شود. همینطور این نکته اهمیت دارد که کافئین را که نوعی محرک در نوشابه ها، چای و شکلات می باشد را از برنامه غذایی کودکان حذف نمایید. کودکان به طور نرمال دارای انرژی کافی می باشند و احتیاجی به دریافت انرژی از ترکیبات شیمیایی ندارند.

کشف هنرمند درونی کودک :
به طور معمول امکان دارد برخی از کودکان آن چه را که به آن علاقه دارند و در ذهن خود تصور می کنند نقاشی نمایند و یا بسازند به طور مثال می توانید قبل از رفتن به باغ وحش همراه کودک خود با کمک کاغذ یک باغ وحش کاغذی درست نمایید.

ارتقا بازی های نمایشی :
برخی از کودکان ممکن است نوعی داستان تخیلی را اختراع نمایند و یا این که از بدنشان برای ایجاد حرکات نمایشی استفاده کنند و بدین گونه خودشان را مشغول و سرگرم نمایند. والدین نیز می توانند به منظور همکاری در این زمینه وسایل بازی و لباس داستان نمایشی کودک خود را در منزل خودشان بسازند و در اختیار او قرار دهند.

در این مطلب دلیل انرژی زیاد کودک و نحوه کنترل این رفتار را به طور کامل شرح دادیم که امیدواریم برایتان مفید و سودمند بوده باشد.

منبع : آرگا
#متینا_کوثری


دلیل انرژی زیاد کودک چیست؟ و چطور آن را کنترل کنیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا