خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ShaHRiyAr~

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/8/21
ارسال ها
364
امتیاز واکنش
188
امتیاز
178
زمان حضور
20 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
مار آناکوندا (یا بوای آبی) گونه‌ای مار آبزی از خانواده اژدرماران (مارهای بوآ) است که در رودها و مرداب‌های جنگل‌های انبوه آمریکای جنوبی زندگی می‌کند.

مار آناکوندا سمی نیست ولی قربانیان خود را با پیچیدن بدن به دور آنها و درهم فشردن می‌کشد. درازای بدن این خزنده بین هشت تا یازده متر است. ازلحاظ وزن سنگین ترین مار جهان است که حدود ۱۷۰ کیلوگرم وزن دارد یعنی ۵۰ کیلوگرم سنگین تر از پایتون.

مار آناکوندا تنها نمونه از اژدرماران است که بچه می‌زاید
مار آناکوندا دارای سه گونه‌است:

آناکوندای سبز (Eunectes murinus)
آناکوندای زرد (Eunectes notaeus)
آناکوندای خال‌خالی (Eunectes deschauenseei

Untitled 1 Recovered


snake 3


anna1


مار آناکوندا

 

~ShaHRiyAr~

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/8/21
ارسال ها
364
امتیاز واکنش
188
امتیاز
178
زمان حضور
20 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
آناکوندا سمی نیست ولی قربانیان خود را با پیچیدن بدن به دور آنها و درهم فشردن می‌کشد. درازای بدن این خزنده بین هشت تا یازده متر است. آناکوندا سنگینترین مار جهان است که حدود ۱۷۰ کیلوگرم وزن دارد یعنی ۵۰ کیلوگرم سنگینتر از پیتون.

مار آناکوندا تنها نمونه از اژدرماران است که بچه می‌زاید!
مار آناکوندا دارای سه گونه‌است:

* آناکوندای سبز
* آناکوندای زرد
* آناکوندای خال‌خالی

البته در این مقاله حداکثر وزن مار ۱۷۰ کیلوگرم بیان شده در حالی که این مار در وزن های بالغ بر ۲۵۰ کیلوگرم هم دیده شده!
آناکوندا (یا بوای آبی) گونه‌ای مار آبزی از خانواده اژدرماران (مارهای بوآ) است که در رودها و مرداب‌های جنگل‌های انبوه امریکای جنوبی زندگی می‌کند.
آناکوندا سمی نیست ولی قربانیان خود را با پیچیدن بدن به دور آنها و درهم فشردن می‌کشد. درازای بدن این خزنده بین هشت تا یازده متر است. از دیدگاه وزن سنگینترین مار جهان است که حداقل حدود ۱۷۰ کیلوگرم وزن دارد یعنی ۵۰ کیلوگرم سنگینتر از پایتون.
مار آناکوندا تنها نمونه از اژدرماران است که بچه می‌زاید.

زیستگاه اصلی این مار بیشتر حوزه رودخانه های آمازون و ارینوکو است. نوزار این مار در بدو تولد حدود 60 سانتیمت است.

غذاهای او را نیز ماهی ها ، پرندگان ، پستانداران و سایر خزندگان تشکیل می دهند.
برای مثال می تواند آهو ، بز، انسان و حتی کروکدیل را شکار کند.
بزرگترین دشمن این مار نوع عظیم جثه هم نوع خودش است البته اگر پیدا شود. عمر او در حدود30 سال و دمای بدن این مار هم بین 28 تا 30 درجه سانتی گراد است.
پوست این مار ارزش زیادی دارد و با آن کیف،کفش و انواع لباس های دیگر ساخته می شود. از این رو در هنگام شکار پوست این موجود نباید آسیبی ببیند.


مار آناکوندا

 

~ShaHRiyAr~

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/8/21
ارسال ها
364
امتیاز واکنش
188
امتیاز
178
زمان حضور
20 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
مار آناکوندا به دسته ای از مارهایی می گویند که در نواحی گرمسیری آمریکای جنوبی زندگی می کنند. آناکوندا به معنی شناگر خوب است و تا به حال ۴ گونه از آن شناسایی شده است. از بین این گونه ها، آناکوندای سبز، بزرگ ترین گونه این مار، از همه معروف تر است و ظاهرش شبیه همان مارهای بزرگی است که معمولا همه با شنیدن اسم مار، یاد آن می افتیم.

طول مار آناکوندا چقدر است؟
افسانه های زیادی درباره طول مارهای غول پیکر آناکوندا وجود دارد. آناکوندای سبز، سنگین ترین، بزرگ ترین و درازترین مار آمریکای جنوبی است و طولش تا حدود ۵ متر رشد می کند. اما نکته جالب درباره آناکوندای سبز این است که این مار از نظر قطر و وزن نه فقط در آمریکای جنوبی بلکه در کل جهان بزرگ ترین است اما از نظر طول، مار پیتون را درازترین مار دنیا می دانند
کمیاب ترین گونه آناکوندا
دو گونه دیگر آناکوندا (آناکوندای خالخالی و آناکوندای بولیوی) هر دو نزدیک ۵ متر طول دارند اما آنقدر کمیاب هستند که اطلاعات کمی درباره آن ها وجود دارد. همان طور که از اسم آناکوندای بولیوی معلوم است این مار فقط در جنگل های بارانی آمازون بولیوی پیدا می شود و برای دیدن آناکوندای خالخالی هم باید به جنگل های آمازون برزیل بروید.

کوچکترین گونه آناکوندا
آناکوندای زرد کوچکترین گونه آناکونداست و طولش حدود ۳ تا ۴ متر است. جنس ماده این مار از جنس نر بزرگ تر است و هر دو در آب زندگی می کنند. وقتی در جنگل های آمازون در حال گشت و گذار هستید نگاهی به تالاب ها و مرداب ها بیندازید ممکن است آنقدر خوش شانس باشید که بتوانید در همان لحظه یک آناکوندای زرد رنگ را از نزدیک ببینید!آیا افسانه آناکوندای غول پیکر واقعیت دارد؟
سال هاست که در فیلم ها و رسانه ها آناکوندا را آدم خوار نشان می دهند و حتی خود مردم آمازون هم آناکوندا را جانور افسانه ای می دانند که انسان ها را می دزدد! برای اثبات این اتفاق یک طبیعت گرد لباس محافظ پوشید و به نزدیکی مار آناکوندی سبز رفت اما آناکوندا به او حمله نکرد و پا به فرار گذاشت.

غذای آناکوندا چیست؟
آناکوندای سبز بیشتر ماهی، پرندگان و پستانداران کوچک را که در نزدیکی آب باشند شکار می کند، آن ها حتی گاهی هم نوع خود را هم می خورند که دلیل آن مشخص نیست! آناکوندا توانایی خوردن جانوران بزرگ تر مثل خوک خرطوم دراز را هم دارد.
آیا مار آناکوندا سمی است؟
هیچ کدام از ۴ نوع این مار سمی نیستند و برای شکار، دور طعمه می پیچنند و آن را خفه می کنند.

در کجا آناکوندا ببینیم ؟
هر ۴ نوع این مار در آمریکای جنوبی و بیشتر در آمازون و حوضه رودخانه اورینوکو هستند. آناکوندا، نیمه آبزی است و در جریان های کم سرعت، رودخانه ها و نواحی باتلاقی زندگی می کند.


مار آناکوندا

 

~ShaHRiyAr~

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/8/21
ارسال ها
364
امتیاز واکنش
188
امتیاز
178
زمان حضور
20 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
آناکوندای سبز می تواند تا طول 8.8 متری و وزن 227 کیلوگرمی رشد کند و شعاع بدن این جاندار گاه به 30 سانتیمتر نیز می رسد. آناکونداهای ماده معمولا بزرگتر از نرها هستند و دیگر انواع این گونه از مارها معمولا به رنگهای زرد با لکه های تیره دیده می شوند. به گفته محققان این مار در جنگلهای گرمسیری آمازون و در محیطهای مرطوب مانند مردابها زندگی می کند.ابعاد عظیم بدن این مارها به واسطه تغذیه از خوکها، آهوها، پرنده ها، سنگ پشت ها، جوندگان، سوسمارها و حتی پلنگها رشد کرده و بزرگتر می شود. این مار غیر سمی است اما با کمک گرفتن از ماهیچه های قدرتمندی که در بدن دارد شکار را خفه کرده و کل بدن شکار را یکجا می بلعد و پس از آن برای هفته ها و گاه ماه ها بدون غذا به زندگی خود ادامه می دهند.آناکونداهای ماده در هر بار تخم گذاری دهها آناکوندای دیگر به وجود آورده که طول هر یک از این مارهای نوزاد 60 سانتیمتر است. آناکوندا از بدو تولد قدرت شنا و شکار کردن دارد و طول عمر این جاندار در حدود 10 سال تخمین زده شده است
پل رسلی که جوانی بیست و شش ساله است در اقدامی باور نکردنی به یک مار آناکوندا اجازه بلعیدن داد و پس از فیلم برداری از این اقدام، از شکم مار خارج شد. این جوان که با لباس ویژه ای به منظور بلعیده شدن توسط مار آناکوندا دوربینی در لباس خودش گذاشته بود تصاویری هولناک از این اقدام خود به ثبت رسانده است.
طول این حیوان 30 فوت طول بوده و این نوع مارها قادر به بلعیدن حیواناتی مثل آهو وخوک و حیواناتی شبیه این موجودات هستند. عرض شانه انسان برای بلعیده شدن توسط این نوع مار بدون آسیب دیدن بسیار پهن است و آنها ابتدا قربانیان خود را با پیچیدن بدن به دور آنها و درهم فشردن می کشد و سپس می بلعند.
آناکوندا سمی نیست ولی این بسیار جالب است که پل رسلی توانسته بدون آسیب دیدن از این اقدام خود جان سالم به در برد.درازای بدن این خزنده بین هشت تا یازده متر است. ازلحاظ وزن سنگین ترین مار جهان است که حدود 171 کیلوگرم وزن دارد
منبع:نمناک


مار آناکوندا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا