خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ĤaŊaŊeĤ~

دستیار تالار کتاب گویا
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
17/7/21
ارسال ها
731
امتیاز واکنش
9,708
امتیاز
263
سن
17
محل سکونت
فضول آباد
زمان حضور
61 روز 10 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع صدا عبارتند از : 1- صدای سـ*ـینه ۲- صدای سر 3- صدای گلو
گلو، عنصر اصلی باروری صدا است. گلو، اسم انگلیسی اش( larynx ) است؛ و بی بی سی به آن جعبه صدا ( voice box) می گوید. پس این مساله برای گوینده بسیار حیاتی است.
تارهای صوتی که خدای متعال به انسان داده است؛ به حدی گردانند. که برخی از گوینده ها، مثلا اگر صدتا تار صوتی داشته باشند از 20-30 تای آن استفاده می کنند. پس یکی از راههای تقویت تارهای صوتی استفاده از گلو است.
ظرفیت گلو و محتوای گلو؛ برای ادای کلمات است. مثلا کلمه من آن نیم، را از بینی بگویید؛ و بعد از گلو بگویید. وقتی از گلو می گویید، بهتر و شفاف تر شنیده می شود. و همین داستان در میکروفون رادیو هم اتفاق می افتد، یعنی صدایی که تار صوتی تقویت اش کند شفاف تر ادا می شود.
حالا چگونه می توان تارهای صوتی را بیدار کرد؛ می نشینیم جلوی آینه، دست را روی گلو می گذاریم، بطوری که صدای قزقز تارهای صوتی گلو را موقع ادای حروف، و حتی وقتی که متنی را می خوانید این صدای قزقز بیاید. پس تارهای صوتی بر اثر تنبلی است، که باعث می شود صدا اینقدرخفه باشد. وصدا بردار هم، دچار تشنج می شود؛ صدا را تنظیم می کند، می بیند یک صدای خوب از گوینده بیرون نمی آید.
برخی از صداها؛ نافذ، قشنگ، دوست داشتنی و ماندنی هستند. مثلا صدای خانم نشیبا و خانم بهروان.
صدای خانم بهروان، تقریبا 8 ویژگی جهانی صدا را دارد. وخانم نشیبا هم، 6-7 ویژگی صدا را دارد.
در میان سخنوران امروز؛ از آیت الله حسن زاده عاملی می شود، نام برد. ایشان به حدی قشنگ حرف می زند؛ که اگر شما گویندگان سخنرانی های ایشان را گوش دهید موجب می شود که، بسیاری از گوهر های صدا در شما ایجاد شود. چون ایشان هر چه می گوید راست است؛ و به هر چه می گوید معتقد است وقبول دارد. و اصلا یکی از رازهای نفوذ کلام این است که؛ به هر چه که می گویید، خودتان آن را قبول داشته باشید.
جنس صدا در هر انسانی ذاتی است اما تربیت صدا ذاتی نیست. یعنی اگر صدای کسی صدای سر باشد ذاتی است؛ ولی اگر بخواهیم صدای سر را تبدیل به صدای سـ*ـینه کنیم، نمی توانیم. اما هر دوی آن را می توانیم در گلو تقویت، شفاف تر، نافذ تر و قشنگ تر کنیم.
اینکه می گویند به دشت و کوه بروید و بایستید، و شفاف گویی کنید و بلند بلند حرف بزنید و متن بخوانید تا مرز سوزش گلو، و تااینکه، سوختن شروع شد رها کنید؛ و یک ربع ، نیم ساعت استراحت، ودوباره شروع کنید. این مساله است که باعث می شود؛ بعداز مدتی ببینید صدایتان ، یک صدای دیگری است و آن صدای ملال آور، خسته کننده، ضعیف، خفه و گرفته دیگر نیست. و در صدا سازی یک صدای نوعی است .


انواع صدا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Elaheh_A و YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا