خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
شکم گردی به همراه غذاهای خیابانی روسیه

روسیه کشور پهناوری است و جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی فراوانی دارد. شهرهای مهم روسیه مثل مسکو و سنت پترزبورگ سالانه پذیرای میلیون ها گردشگری هستند که به این کشور می آیند. برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در روسیه باعث جلب توجه بیش از پیش مردم دنیا به این کشور زیبا و سردسیر شد و مطمئنا خیلی ها به فکر سفر به روسیه افتاده اند. اگر قصد سفر به روسیه را دارید از یک موضوع خیالتان راحت باشد: در سفر به این کشور پهناور مطمئنا مشکلی از لحاظ غذا نخواهید داشت. خوشبختانه آشپزی روسی به ذائقه و سلیقه ما ایرانی ها بسیار نزدیک است و با یک بار امتحان این غذاها عاشقشان خواهید شد. غذاهای خیابانی روسیه هم از این قاعده مستثنی نیستند و به جرات می توانیم بگوییم که تمامشان خوشمزه و لذیذ هستند. در این مطلب الی گشت می خواهیم بهترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی روسیه را به شما معرفی کنیم. این غذاها برگرفته از آشپزی اصیل و سنتی روسیه هستند و هرکدامشان طعمی بی نظیر و به یادماندنی دارند. با الی گشت همراه باشید.

چبورک | Cheburek

یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی روسیه چبورک است که در اکثر شهرهای روسیه وجود دارد. چبورک در کشورهای دیگر که سابقا عضو اتحادیه شوروی بودند مثل آذربایجان، گرجستان و حتی ترکیه هم با نام های مشابه وجود دارد. چبورک نوعی پیراشکی مثلثی است که داخلش را با موادی مثل گوشت چرخ کرده، ادویه و پنیر پر می کنند و بعد آن را در روغن داغ و زیاد سرخ می کنند. چبورک را باید داغ داغ خورد و طعم آن به ویژه در هوای سرد مسکو خیلی می چسبد. چبورک را هم به عنوان صبحانه، عصرانه یا میان وعده می توانید نوش جان کنید و از طعم دلپذیر آن لـ*ـذت ببرید.

شاوارما | Shawarma

شاوارما را احتمالا می شناسید! این غذا در کشورهای دیگر مثل ترکیه و لبنان هم وجود دارد، اما مطمئنا طعم روسی آن لطفی دگر دارد! شاوارما که از گوشت کبابی خرد شده و پیاز و … تهیه می شود از دهه ۱۹۹۰ در سرتاسر روسیه محبوبیت پیدا کرده است. امروزه شاوارما هم یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی روسیه است و در اکثر خیابان های شهرهایی مثل مسکو، سنت پترزبورگ و … می توانید این ساندویچ های خوشمزه و پرملات را خریداری کنید.

ذرت آبپز | Boiled corn

خب، بلال یا همان ذرت را دیگر همه مان می شناسیم. جالب است بدانید که ذرت یکی از غذاهای خیابانی روسیه هم هست، منتها با این تفاوت که در روسیه معمولا بلال ها را آبپز یا بخارپز می کنند که ظاهرا سالم تر هم هست. ذرت را نخستین بار نخست وزیر شوروی سابق به نام نیکیتا خروشچف وارد روسیه کرد و امیدوار بود که این محصول که آن را «ملکه مزارع» می نامید در سرتاسر روسیه کشت داده شود. البته این آرزو محقق نشد، با این حال ذرت در روسیه ماند و کم کم خود را وارد آشپزی روسی کرد. امروزه ذرت ها را داخل دیگ های آب جوش بزرگ می پزند و بعد آن ها را با کره و نمک مزه دار می کنند. این ذرت های لذیذ و کره ای از جمله بهترین و خوشمزه ترین غذاهای خیابانی روسیه هستند.

پیراشکی | Pirozhki

اگر تا به حال به پیراشکی های خمیری و چرب و بدمزه میدان انقلاب پیراشکی می گفتید پس حتما سری به روسیه بزنید تا با طعم واقعی و اصیل پیراشکی آشنا شوید! پیراشکی در اصل نوعی شیرینی و اسنک روسی است و از کلمه پیروگ به معنای شیرینی پای گرفته شده است. پس در واقع پیراشکی نوعی شیرینی پای روسی است که در قدیم در جشن ها و اعیاد خاص پخته می شده است و هیچ جشنی بدون این شیرینی های محبوب برگزار نمی شده است. امروزه اما این پیراشکی های خوشمزه را همه جا و همه وقت می توانید پیدا کنید و یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی روسیه هستند. داخل پیراشکی را با مواد مختلفی پر می کنند که بعضی هایشان ممکن است برای ما عجیب باشند. سیب زمینی، مربا و میوه، گوشت، برنج، ماهی، قارچ، پیازچه و تخم مرغ و سبزیجات از جمله موادی هستند که داخل پیراشکی ها پیدا می شوند.


خوشمزه ترین غذاهای خیابانی روسیه

 

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
دونات روسی | Doughnuts

دونات های روسی در دوره حکومت شوروی در سرتاسر کشور محبوبیت پیدا کردند و امروزه هم جزء پرطرفدارترین غذاهای خیابانی روسیه هستند. البته قبل از هرچیز باید بگوییم که تصویری که از دونات دارید با دونات های روسی کاملا تفاوت دارد! دونات روسی که به آن پونچیکی (ponchiki) می گویند توپک های گرد و خمیری است که داخل روغن سرخ می شود و بعد روی آن پودر قند می پاشند. البته ممکن است در شهرهای بزرگ روسیه مثل مسکو و سنت پترزبورگ دونات های معمولی را هم ببینید، اما باید بدایند که شکل سنتی دونات در روسیه همین توپک های خمیری و بامزه است. در سفر به روسیه می توانید در اکثر خیابان های مهم هر شهر این دونات های خوشمزه را ببینید که داخل قیف های کاغذی فروخته می شوند. این دونات ها را می توانید از اغذیه فروشی های سیار، رستوران ها و مغازه های مختلف در میادین و خیابان های مهم شهر خریداری کنید.

بیف استراگانوف | Beef Stroganoff

یکی از قدیمی ترین دستورهای پخت غذا در روسیه که همه مردم این منطقه اکثرا دستور پخت آن را می دانند غذای بیف استراگانوف است. شاید شما هم زیاد اسم این نوع غذا را شنیده باشید. در واقع بیف استراگانوف حکم همان غذای کاربونارا را برای ایتالیایی ها یا حکم غذای آش رشته یا حلیم برای ما ایرانی ها را دارد. برای پختن این نوع غذا تکه های بریده بریده شده گوشت را در فر پخته و سپس با پیاز و روغن تفت می دهند. قارچ های تیکه تیکه شده نیز به همراه عفری تازه به این غذا طعم مطبوعی داده و در بر روی این مواد خامه غلیظ شده یا ماست ترش می ریزند. این غذا برای بیشتر روسی ها یادآور دوران کودکی شان است و به عنوان غذاهای خیابانی روسیه در بعضی از رستوران ها و دکه ها پیدا می شود. در کنار این غذا خیارشور هم سرو می شود. بعضی از دستورهای جدید این نوع غذا با نودل همراه است که یک دستور پخت جدید از آن می باشد.

بلینی | blini

این نوع از غذاهای خیابانی روسیه نوعی نازک و شبیه به پنکیک با نام بلینی است که قرن ها در این کشور پخته می شود. امروزه این نوع غذا، تبدیل به یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی در این کشور شده و محبوب ترین مکان برای خرید آن، کافه های زنجیره ای ترموک Teremok است. کارکنان این کافه ها لباس های قدیمی و محلی روسی پوشیدند و مشتریان خود را سدار و “sudnya”سیدنیا – فرم قدیمی “آقا” و “خانم” در زبان روسی خطاب می کنند. می توانید با پر کردن بلینی از ژامبون ها، پنیرها یا خاویار قرمز به همراه عسل، مربا یا شیر غلیظ شده و شیرین این نوع از غذا را سفارش دهید. در واقع درون این نوع غذا با نوع ذائقه شما پر می شود. بلینی امروزه مرزها را رد کرده و در دیگر نقاط دنیا نیز محبوبیت پیدا کرده است. به عنوان مثال یکی از محبوب ترین غذاهای منهتن، همین غذای خیابانی روسی است!

سیب زمینی پخته شده | Baked potato

سیب زمینی پخته شده یکی از پرطرفدارترین غذاهای خیابانی در روسیه است، همچنان که در دیگر نقاط دنیا نیز طرفداران فراوانی دارد. یکی از کافه های زنجیره ای در روسیه به نام کروشکا-کارتوشکا Kroshka-Kartoshka از این غذای محبوب توانسته درآمد بسیاری کسب کند و به نام خود یک نوع دستور محبوب داشته باشد.

پرپچی | Perepechi

این نوع شیرینی و دسر در واقع ابتدا در سال ۲۰۱۲، توسط برنامه یویو ویژن و توسط شرکت کنندگان در این برنامه به نام بورانوو بوباشکاس Buranovo Babushkas پخته شد به جهان و مردم روسیه معرفی شد. این نوع شیرینی هم اکنون در تمام شیرینی پزی ها و مغازه های روسیه پخت شده و بسیار پر طرفدار شده است. این نوع شیرینی در واقع از روی نسخه شیرینی دیگری که در جمهوری اودمورت در ناحیه فدرال ولگا پخته می شود درست شد و توسط برنامه یورو ویژن به کل جهان معرفی شد. در سال ۲۰۱۸، پرپچی یا نان های پرتقالی در تمام نانوایی های خوب روسیه وجود دارد (به عنوان مثال نانوایی Emeliny Pechi) در تهیه این نوع دسر و نان از آرد سبوس دار، کلم، گوشت، پیاز، قارچ، سیب زمینی و تخم مرغ استفاده می شود.

واتروشکا | Vatrushka

واتروشکا نوعی شیرینی خوشمزه است که جزء مشهورترین غذاهای خیابانی روسیه قرار می گیرد. واتروشکای داغ و تازه در کنار یک فنجان قهوه یا چای یک صبحانه بی نظیر و رویایی است که می توانید در سفر به روسیه آن را امتحان کنید. واتروشکا نوعی شیرینی است و داخلش را با مواد مختلفی مثل پنیر کاتیج، خامه، مربا یا پوره و مارمالاد پر می کنند. در بین تمام طعم های واتروشکا، واتروشکا با پنیر کاتیج طعمی بی نظیر دارد که همراه با یک فنجان چای واقعا می چسبد.

منبع: الی گشت


خوشمزه ترین غذاهای خیابانی روسیه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا