خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویژگی های یک گردشگر خوب

سالانه گردشگران بیشماری به نقاط مختلف جهان سفر میکنند . گاهی برخی از این گردشگران به خاطر عدم آگاهی یا بی توجهی به بعضی از نکات ساده برای خودشان یا مردم سرزمینی که به آن سفر کرده اند دردسرهایی ایجاد می کنند. با الی گشت همراه باشید و تجربیات یک گردشگر حرفه ای را بخوانید:

در نخستین قدم باید منطقی و صادقانه فکر کنیم. بدون تعارف باید بگویم که خود من همواره گردشگر خوب و مسوولیت پذیری نبوده ام و هیچ گاه روزی را فراموش نمی کنم که دو فرد بومی با لباس مایاها را در شهر چیاپاس (Chiapas) مکزیک تعقیب کرده و بدون اجازه از آن ها عکس گرفتم. آن روز درس مهمی گرفتم و دریافتم باید به آداب و رسوم و فرهنگ های محلی احترام گذاشت.

بهتر است اگر در موقعیتی قرار دارید که نمی دانید باید دقیقا چه کاری انجام دهید؛ ببینید افراد محلی چه می کنند و شما هم مشابه آن را انجام داده یا اینکه از آن ها سوال کنید. بهتر است همواره نسبت به جامعه میزبان خود با احترام برخورد کرده و رفتاری شایسته داشته باشید. ممکن است شما با بسیاری از آداب، رسوم و اعتقادات دیگران موافق نباشید، گاهی در موارد استثنائی حتی ممکن است حق اعتراض هم داشته باشید اما هیچ گاه از دایره ادب و خونسردی خارج نشده و اگر اعتراضی هم دارید سعی کنید توام با آرامش و احترام بیان شود. به کار بردن این قانون، به سادگی می تواند سفر شما را خاطره انگیزتر کرده و سبب شود تا درس های ارزشمند بیشتری از مسافرت بگیرید. فراموش نکنید که این موضوع، اصلی ترین دلیل سفر محسوب می شود.
  • به خاطر داشته باشید شما یک میهمان هستید که به خانه دیگران سفر کرده اید. این محل می تواند یک کشور یا هتل محل اقامت شما باشد. رفتار شما وقتی به خانه دوست تان رفته اید، با والدین و سایر اعضای خانواده وی چگونه خواهد بود؟ قطعا شما رفتاری شایسته از خود نشان خواهید داد و من بسیار متاسفم که گردشگران فراوانی قادر به درک این موضوع نیستند. در طول سفر و در برخورد با دیگران مودب و صبور باشید و موجب آزار میزبانان خود نشوید. به خاطر داشته باشید که در اینجا قرار نیست همه چیز مانند شرایطی باشد که شما در خانه خود هستید.

  • پیش از عکاسی از مردم محلی، اجازه بگیرید. به خاطر دارم زمانی که در طول سفر به یکی از روستاهای کوچک در هندوستان که در کوه های هیمالیا قرار داشت، بدون اجازه از یک خانم مسن روستایی عکس گرفتم. در همان لحظه یک مرد محلی دیگر به سرعت به سمت من آمده و دوربینش را رو به روی صورت من و در فاصله بسیار کمی گرفته و نور فلش را روشن کرد، سپس بدون هیچ حرف یا لبخندی از من دور شد. پیرزن به من گفت: متاسفم ولی بسیاری از گردشگران به اینجا می آیند و بدون اجازه از ما عکس گرفته و بدون اینکه چیزی از زندگی ما بدانند، این محل را ترک می کنند. برخی از این تصاویر در نمایشگاه ها به نمایش گذاشته شده و یا به فروش رسیده و مردم درباره نحوه زندگی ما قضاوت بدی می کنند. از آن روز تصمیم گرفتم در هنگام سفر به مناطق غریبه و در صورتی که قصد داشتم از کسی عکس بگیرم، ابتدا از آن ها اجازه گرفته و سپس به حرف هایشان گوش کنم. تنها تصور کنید در شهر خودتان در حال حرکت هستید و کسی بدون اجازه گرفتن و حتی گفتن یک کلمه، بی مقدمه به سمت شما آمده، عکس تان را بگیرد و محل را ترک کند! چه احساسی به شما دست خواهد داد؟
  • سفر، تنها یک راه برای رشد بیشتر شماست. امروزه ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون گردشگر در طول سال به مناطق مختلف جهان سفر می کنند و پیش بینی می شود این میزان تا سال ۲۰۳۰ به ۲ میلیارد نفر افزایش پیدا کند. این موضوع فرصت های فراوانی برای هر دو طرف ایجاد خواهد کرد. سفر می تواند سبب افزایش ارتباط شما با مردم محلی و دیگران شده و بیگانه گریزی را کاهش دهد. از سوی دیگر این موضوع می تواند به طور بالقوه سبب بروز مشکلات فرهنگی و تاثیر و تاثرات نامطلوب هم باشد. من فکر می کنم که مردم باید بیشتر مراقب رفتار و تاثیرات مثبت و منفی آن بر دیگران بوده و بهتر است به طور آگاهانه این تاثیرات مثبت را انتخاب کنیم.
و در پایان مهم ترین نکاتی که به طور خلاصه می توانم درباره داشتن تجربه بهتر سفر ارائه کنم به این شرح هستند:
۱- زمانی که با یک اثر مهم یا منطقه ای دارای اهمیت روبرو می شوید، تنها از چشم هایتان استفاده کرده و دست ها را در کنار جیب هایتان قرار دهید.
۲- وقتی در حال طبیعت گردی هستید، همواره یک کیسه با خود داشته باشید تا زباله هایتان را در آن بریزید.
۳- به آداب و رسوم محلی احترام بگذارید، اگر توانایی این کار را ندارید، مقصد سفر خود را عوض کرده یا در خانه بمانید.

منبع: الی گشت


local philpinese
Passersby


گردشگر خوب چه کسی است؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا