خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آبشار دارنو کجاست؟
آبشار دارنو در استان مازندران، نوشهر و در نزدیکی دریاچه فراخین قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار باید از سمت چالوس وارد کمربندی نوشهر بشوید و مسیرتان را تا جاده معدن سنگ نوشهر ادامه بدهید. وسایل نقلیه توریستی به راحتی مسیر را تا این نقطه طی می‌کنند. از این منطقه باید راه دریاچه فراخین را در پیش بگیرید. بعد از رسیدن به دو راهی، وارد مسیر سمت راست بشوید. ادامه راه از اینجا تا ورودی آبشار مسیر پیاده‌روی است. این مسیر از کنار رودخانه می‌گذرد. در راه‌تان به سمت آبشار دارنو، ابتدا به یک آبشار کوچک‌تر می‌رسید. از این آبشار کوچک تا آبشار اصلی دارنو حدود نیم ساعت پیاده‌روی دارید. در کنار آبشار اول راهی وجود دارد که بهتر است از آن برای رسیدن به آبشار بالایی استفاده نکنید. یادتان باشد برای رفتن به آبشار دارنو باید حتما از راهنمایان محلی کمک بگیرید تا بتوانید مسیر را به درستی پیدا کنید.
آبشار زیبای دارنو در استان مازندران است.
چرا آبشار دارنو خاص است؟
آبشار دارنو در واقع مجموعه‌ای از 7 آبشار مختلف است. آبشار دوم، آبشار اصلی، بلندترین آبشار است و حدود 25 متر ارتفاع دارد. آبشارهای دیگر در بالادست همین آبشار بلند قرار گرفته‌اند. همان‌طور که گفتیم برای رسیدن به آبشار باید پیاده‌روی کنید و همین موضوع مسیر را برای‌تان دلچسب‌تر می‌کند. عبور از کنار رودخانه و از میان جنگل تجربه‌ای لـ*ـذت‌بخش خواهد بود. پوشش گیاهی این منطقه هم آشنا و به طور کلی شبیه بیشتر مناطق شمالی ایران است. وقتی از میان درختان بلند توسکا بگذرید و پس از پیاده‌روی این آبشارهای زیبا را جلوی چشم‌تان ببینید خستگی راه از تن‌تان بیرون می‌رود.
وقتی از میان درختان بلند توسکا بگذرید و پس از پیاده‌روی این آبشارهای زیبا را جلوی چشم‌تان ببینید خستگی راه از تن‌تان بیرون می‌رود.
کِی به آبشار دارنو برویم؟
آبشار دارنو در تمام طول سال زیباست. در بهار و مخصوصا تابستان به خاطر گرم‌تر بودن هوا و خنکی آب دیدن آبشار بسیار لـ*ـذت‌بخش است. به جز بهار یا تابستان در پاییز هم می‌توانید سفری بی‌نظیر به این منطقه داشته باشید. برگ‌های رنگارنگ درختان منطقه در این فصل تصویر بی‌نظیری از طبیعت برای‌تان می‌سازد و در کنار صدای آبشار و حال و هوای پاییزی تجربه سفرتان را به یادماندنی‌تر می‌کند. منطقه آبشار دارنو در زمستان هم زیبایی خاص خود را دارد. از آنجایی که مسیر رسیدن به آن چندان دشوار نیست، اگر اهل سفر در زمستان باشید، می‌توانید در این فصل هم به دیدن آبشار بروید.
در سفر به دارنو چه چیزهایی با خود ببریم؟

بخشی از مسیر رسیدن به آبشار دارنو پیاده‌روی است پس حتما به کفش مناسب برای پیاده‌روی نیاز دارید. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که این مسیر از کنار رودخانه می‌گذرد و در بخش‌هایی از راه هم باید از عرض رودخانه عبور کنید. پس بهتر است لباس مناسب همراه داشته باشید. با توجه با اینکه مسیر آبشار بسیار بکر است و از کمربندی نوشهر باید به آن برسید، اگر نیاز به وسیله یا خوراکی خاصی دارید باید تا قبل از خروج از شهر مرزن‌آباد آن را تهیه کنید. پس از گذشتن از این منطقه وارد کمربندی می‌شوید و امکان خرید لوازم مختلف وجود ندارد.
و اما نکته‌ آخر: آبشار دارنو یکی از گنجینه‌های طبیعی ایران است. پس از آن مراقبت کنیم، و یادمان باشد حتما کیسه‌ زباله همراه‌ داشته باشیم.
دریاچه فراخین کجاست؟
دریاچه فراخین در استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور واقع شده است. این تالاب در میان جنگل‌های پهن‌برگ هیرکانی قرار گرفته. آب آن از چشمه فراخین تامین می‌شود که در دل جنگل‌های بالادست نوشهر قرار گرفته. برای رسیدن به این دریاچه دو راه وجود دارد. راه اول این است که از نوشهر به سمت کوه‌ها‌ی البرز حرکت کنید. بعد از حدود 20 کیلومتر از جاده‌ای جنگلی به این دریاچه می‌رسید. راه دیگر از سمت بالای کوه‌های البرز است. برای رسیدن به دریاچه از این مسیر، باید وارد جاده‌ای فرعی شوید که از روستاهای ویسر و دلسم شروع می‌شود. بعد از پشت سر گذاشتن روستا، به یک جاده خاکی معدنی می‌رسید. از رودخانه‌های کم‌عمق که بگذرید، پس از 40 کیلومتر، دریاچه فراخین خودش را به شما نشان می‌دهد. دریاچه در قسمتی از مسیر قرار گرفته که ارتفاع آن نسبت به بقیه مسیر کاهش پیدا می‌کند و این کم شدن ارتفاع راه خوبی است برای پیدا کردن آن.
دریاچه فراخین در واقع یک تالاب جنگلی در میان درختان سر به فلک کشیده است.
چرا دریاچه فراخین خاص است؟
همان‌طور که گفتیم، این دریاچه یک تالاب جنگلی در میان درخت‌های سر به فلک کشیده است. این موقعیت باعث شده منطقه فراخین بسیار بکر بماند. این دریاچه از مناطق کمتر شناخته شده در ایران است. مسیر رسیدن به آن هم بسیار زیبا و دیدنی است، زیرا برای رفتن به دریاچه باید از میان جنگل عبور کرد. در واقع، زیبایی دریاچه فراخین از جاده‌اش شروع می‌شود و از همان ابتدای راه می‌توانید سفری به یادماندنی و منحصر به فرد را تجربه کنید. هوای این منطقه به خاطر بکر بودن بسیار تمیز است و همین موضوع باعث شده مقصد ایدئالی برای گردشگران دوستدار طبیعت باشد. هوای پاک و زیبایی بی‌نظیر این منطقه شما را هم مانند بسیاری از طبیعت‌گردان و گردشگران حرفه‌ای شیفته خود خواهد کرد.


دریاچه فراخین تا آبشار دارنو

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
اینجا چه می‌بینیم؟
اولین چیزی که در سفر به فراخین توجه شما را جلب می‌کند مسیر جنگلی رسیدن به دریاچه است. پوشش گیاهی این منطقه جزو پوشش‌های گیاهی باارزش و زیبای ایران است. با پیاده‌روی در میان گیاهان و درخت‌ها می‌توانید تصاویر بی‌نظیر طبیعت را ببینید و این پوشش‌های گیاهی را کشف کنید. یادتان باشد حتما دوربین به همراه داشته باشید. بعید است طبیعتی به این زیبایی را بتوانید جای دیگری پیدا کنید. به جز طبیعت اطراف، منظره خود دریاچه هم بسیار حیرت‌انگیز است. یکی از چیزهایی که گردشگرها را به اینجا جذب می‌کند همین تصویر عجیب و رویایی دریاچه است. تصویر فراخین با طبیعت اطرافش بهترین سوژه برای عکاسان هستند. بعد از گردش و عکاسی، می‌توانید کمی در آرامش استراحت کنید و از طبیعت لـ*ـذت ببرید، محیط اطراف دریاچه امکان خوبی برای این کار در اختیارتان می‌گذارد. کسانی که اهل قایق‌سواری هستند با قایق بادی روی دریاچه گشت و گذار می‌کنند و مناظر متفاوتی را می‌بینند. به جز اینها، طرفداران دوچرخه‌سواری هم می‌توانند مسیر رسیدن به این دریاچه را با دوچرخه طی کنند و لـ*ـذت سفرشان چندبرابر شود.
یادتان باشد حتما دوربین به همراه داشته باشید تا منظره رویایی دریاچه را ثبت کنید.
کِی به دریاچه فراخین برویم؟
این دریاچه در تمام سال زیباست. در فصل‌های بهار و تابستان دریاچه در پرآب‌ترین حالتش قرار دارد. از اردیبهشت تا اواخر شهریور زمان مناسبی برای دیدن آن است. اگر در فصل پاییز به این دریاچه بروید، برگ‌های رنگارنگ درختان و تصویر آن‌ها در آب دریاچه هوش از سرتان می‌برد. سفر به این منطقه در فصل زمستان نیاز به تجهیزات لازم و تجربه کامل دارد و باید مطمئن شوید که از بارش آخرین برف در منطقه حداقل دو هفته گذشته است. مسیر دسترسی به تالاب فراخین در فصل بارش برف بسیار لغزنده است.
این دریاچه در تمام طول سال زیباست.
در سفر به فراخین چه چیزهایی با خود ببریم؟
همان‌طور که گفتیم، فراخین تالابی در میان جنگل است. پس در سفر به این منطقه باید کفش مناسب پیاده‌روی و جنگل‌پیمایی داشته باشید. اگر در فصل بارندگی به این منقطه سفر می‌کنید لباس ضدرطوبت یا بارانی به همراه داشته باشید. در این منطقه موبایل آنتن ندارد، در نتیجه روی تماس تلفنی نمی‌توانید حساب کنید و باید برای قطع ارتباط با دنیای خارج از منطقه دریاچه آمادگی داشته باشید. در این منطقه امکانات خرید وجود ندارد پس بهتر است تمام وسایل و خوراکی‌های لازم را از قبل تهیه کرده باشید. اگر چیزی لازم داشتید می‌توانید آن را از روستای دلسم یا ویسر تهیه کنید. در زمستان، به دلیل بارش برف و باران باید زنجیر چرخ و بقیه تجهیزات لازم را همراه داشته باشید و چون بارندگی جاده را لغزنده می‌کند حواس‌تان به باد لاستیک‌های ماشین هم باشد.
و اما نکته‌ آخر: یادتان باشد دریاچه فراخین یکی از مناطق بکر طبیعت است. از زیبایی‌هایش مراقبت کنیم و حتما کیسه‌ زباله همراه‌مان باشد.
منبع: دالاهو


دریاچه فراخین تا آبشار دارنو

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا