خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
شهر پمرود در برزیل

تقریبا در ۳۰ کیلومتری شهر Blumenau که یکی از شهرهای کشور برزیل است، شهری به نام پمرود (Pomerode) وجود دارد. دلیل نامگذاری این شهر به این نام این است که موسسان آن، اهل پومرانیا (Pomerania) که منطقه ای در جنوب دریای بالتیک و بین آلمان و لهستان است، بوده اند. اگر چه این شهر حدود ۱۵۰ سال پیش تاسیس شد اما هنوز هم ۹۵ درصد جمعیت ۲۵۰۰۰ نفره ی آن، به زبان آلمانی صحبت می کنند! در ادامه با الی گشت باشید:

شهر پمرود در برزیل را مطمئنا می توان آلمانی ترین شهر این کشور دانست. این موضوع را نه در موقع صحبت کردن مردم آن، بلکه به محض ورود به شهر می توان فهمید. تمام خانه ها و کلبه های این شهر به سبک قدیمی آلمانی ساخته شده اند و یاد آور خانه های دهه ی ۱۹۰۰ هستند.

جالب است بدانید که مردم این شهر به زبان آلمانی و با لهجه ی پمری قرن نوزدهمی صحبت می کنند!

البته پمرود تنها شهر آلمانی برزیل نیست و در جنوب این کشور هم آلمانی های زیادی از نژاد ژرمن ها زندگی می کنند. در واقع قرن ها قبل، اجداد آنها به این سرزمین آمده اند و بین سال های ۱۸۲۴ تا ۱۹۶۹، حدود ۲۵۰۰۰۰ آلمانی به برزیل مهاجرت کردند که چهارمین جمعیت بزرگ مهاجر بعد از پرتغالی ها، ایتالیایی ها و اسپانیایی ها محسوب می شوند. این مهاجرت تا چایی پیش رفت که تا قرن نوزدهم، ۱۳.۳ درصد جمعیت ریو گراند دو سول را آلمان های تشکیل می دادند و این جمعیت تا سال ۱۹۵۰ به ۲۱.۶ درصد رسید.

در قرن بیستم بود که دولت برزیل مردمش را تشویق کرد تا دیگر به زبان آلمانی صحبت نکنند و برنامه های سختگیرانه ای برای آن وضع کرد به طوریکه حتی در دوران ریاست جمهوری Getúlio Vargas، صحبت کردن به زبان آلمانی کاملا قدغن شد.

اما در سال های اخیر، دولت در مقابل برزیل های آلمانی تبار، کمی صبورتر شده است و سعی کرده تا به شیوه های مختلف از بودن آنها در این کشور قدردانی کند و فرهنگ جمعیت آلمانی را با آ*غو*ش باز بپذیرد. جالب است بدانید که امروزه زبان آلمانی، یکی از بخش های اصلی برنامه های تحصیلی مدارس این شهر و ناحیه های آلمانی زبان است.

منبع : الی گشت


Pomerode 600x600
Pomerode city
Pomerode city 1
shutterstock 648775081


پمرود، آلمانی ترین شهر برزیل!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا