خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
گلمپینگ، به چادرهایی گفته می شود که تمامی امکانات رفاهی در آنها ساخته شده و شما اصلا حس نمی کنید که در واقع، در یک چادر هستید. امکانات و خدمات به کار برده شده در این چادرها به حدی شایان توجه است که دل کندن از آن را به کار بسیار سختی برایتان تبدیل می کند.

آیا دوست دارید در یک چادر با تمامی امکانات اقامت کرده و بدین صورت در دل طبیعت زیبا، چند روزی را سپری کنید؟ اگر کمپینگ در دل طبیعت، یکی از آرزوهای شما به شمار می رود پس به احتمال زیاد علاقه فروانی به گلمپینگ ها نیز خواهید داشت.

گلمپینگ چیست؟

glamping، برای اولین بار در سال ۲۰۰۵، متولد شد و در سال ۲۰۱۶ نیز به صورت رسمی وارد فرهنگ لغت انگلسی آکسفورد شد. این کلمه از ترکیب دو کلمه glamorous و camping به وجود آمده است و در واقع به معنای زندگی کردن و یا اقامت های کوتاه مدت چند روزه در چادرهایی با امکانات لوکس است.

شاید برایتان جالب باشد اما برخی از این چادرها به چنان امکاناتی مجهز شده اند که شما را مجبور می کنند فراموش کنید که در یک چادر اقامت دارید. در برخی از کشورها چادرهایی که به این سبک و سیاق برپا شده اند توانسته اند به مقدار قابل توجهی میزان جذب توریست ها را افزایش دهند.

برای گردشگران، اقامت در فضایی که امکانات فوق العاده ای دارد و به شما امکان می دهد تا چند روزی را در دل طبیعت ساکن شوید بسیار جذاب و شیرین به نظر می رسد.

چادرهای گلمپینک

برخی از چادرهایی که در گلمپینگ مورد استفاده قرار می گیرند در نوک کوه ها و یا بیابان هایی که هیچ چیزی در آنها رشد نمی کند ساخته می شوند. برای مثال، فرض کنید که در نوک کوه و در یک گلمپینگ اقامت کرده اید؛ در این شرایط می توانید صبح خود را با تماشای یک چشم انداز بسیار زیبا شروع کنید. برخی از گلمپینگ ها، در بیابان هایی که هیچ گیاهی در آنها مشاهده نمی شود، برپا می شوند.


در این چادرهای لوکس نیز می توانید فرصت تماشای آسمان پر ستاره شب را به خود بدهید و غروب خورشید را از منظری کاملا متفاوت و زیبا نظاره کنید.

برخی از گلمپینگ ها در جنگل ها و میان درختان ساخته می شوند. آرامش حاکم بر محیط، رنگ سبزی که همه جا را پر کرده است، صدای پرندگان و حیواناتی که در این جنگل زندگی می کنند، همه و همه به شما این فرصت را می دهند تا یک سفر کاملا جذاب و به یادماندنی را تجربه کنید.

در گلمپینگ، شما در طبیعت حضور دارید اما نگرانی هایی مانند پیدا کردن یک جای خواب مناسب، محفوظ ماندن از گرما و سرما، آماده کردن غذا و غیره را نخواهید داشت و این تنها یکی از فوایدی که می توان برای گلمپینگ اشاره کرد.

انواع گلمپینگ

یکی از محبوب ترین انواع گلمپینگ ها، چادرها هستند. چادرها، انواع و اقسام متفاوتی دارند که از جمله آنها می توان به چادرهای سافاری، زنگ دار و گنبدی اشاره کرد. خانه های درختی، کابین ها و یورت ها نیز از دیگر انواع گلمپینگ به شمار می روند.

در ادامه هر یک از این گلمپینگ ها را به شما توضیح خواهیم داد تا به هنگام سفر بتوانید با اطلاعات کامل در هر کدام که تمایل دارید اقامت نمایید؛ پس ما با همراه باشید.

چادر(tent)

یکی از گلمپینگ های محبوب، چادر است. با شنیدن واژه چادر، نباید تصور نکنید که چادرهای مورد استفاده در گلمپینگ مانند چادرهای مسافرتی هستند که مجبور هستید آنها را باز کنید و سپس با سختی زیاد آنها را جمع کنید.

در چادرهای مسافرتی هیچ امکاناتی وجود ندارد و تنها می توانید به عنوان یک سایبان ضعیف از آن استفاده کنید. چادرهای گلمپینگ با چادرهای مسافرتی تفاوت زیادی داشته و شما راحتی بس دلنیشنی را می توانید درون آنها تجربه کنید.
در این چادرها می توانید در یک فضای قابل توجه، به راحتی قدم بزنید، لباس های خود را بر روی جارختی که در آنجا قرار دارد آویزان کرده، بر روی تـ*ـخت موجود در چادر استراحت کرده و یک خواب شیرین و عمیق را تجربه کنید. امکانات زیادی در این چادرها وجود دارد که از آن جمله می توان به کمدلباس، فضای نشیمن، حمام و غیره اشاره کرد.

دوم (dom)

دوم ها، چادرهایی هستند ظرفیت پذیرش ۲ تا ۱۰ نفر را دارند. این نوع چادر از نوع ژئودزیک است و به صورت گنبدی هستند. معماری کروی شکل این چادرها باعث می شود استحکام و دوام این سازه افزایش پیدا کند.

از بیرون که به نمای خارجی این چادرها نگاه می کنید می توانید تقسیم شدن این شکل هندسی را به تعداد زیادی مثلث مشاهده کنید؛ این تقسیم بندی ها هستند که باعث می شوند پایداری گنبد تحت تاثیر قرار بگیرد.

بیش از آنچه که تصور می کنید به امنیت این سازه اهمیت داده شده است. از یک ماده نازک که شباهت زیادی به پلی استر و یا پارچه دارد برای پوشاندن این سطح کروی استفاده شده است.

خیمه (yurt)

یکی دیگر از انواع گلمپینگ، خیمه ها هستند. این خیمه ها همان چادرهای سرخ پوستان متعلق به آمریکای شمالی بوده و از پوست حیوانات ساخته شده اند. پوست حیوانات را بر روی تیرهای چوبی سوار می کنند و یک محیط مناسب برای اقامت به وجود می آورند.

البته این روش خیمه زنی، تنها به بومیان آمریکای شمالی تعلق دارد و برای ساختن خیمه هایی که در گلمپینگ مورد استفاده قرار می گیرد به سراغ ساخت خیمه با پارچه هایی مقاوم و با دوام می روند.
این خیمه ها به صورت مخروطی بوده و به راحتی می توان آنها را حمل و نقل و جا به جا کرد. البته برای آنکه یک گلمپینگ لوکس و لاکچری با خیمه ها داشت، آنها را در یک جای ثابت قرار می دهند.

پاد (pod)

از دیگر انواع گلمپینگ، پاد است. این نوع گلمپینگ اولین بار در کشور انگستان طراحی و ساخته شده و سپس به دلیل استقبال بی نظیری که از آن شد در کل قاره اروپا و آمریکای شمالی نیز گسترش پیدا کرد.

این فضا، یک فضای بسیار مناسب برای اقامت توریست ها و گردشگرها فراهم کرده است و امکانات جالب توجهی را می توان در آن شاهد بود.

موضوعی که به هنگام انتخاب یک پاد برای اقامت باید مورد توجه قرار دهید این است که برخی از پادها تمام امکانات لازم برای اقامت ندارند و شما باید برخی وسایل مانند ملحفه ها و یا برخی لوازم آشپزی را نیز در حین اقامت در این نوع گلمپینگ ببه همراهتان ببرید.

در مقابل، برخی از پادها امکانات بسیار لوکسی را در خود جای داده اند و شما نیازی ندارید وسایل اضافی با خود به همراه داشته باشید. حتی برخی از آنها به حمام و آشپزخانه نیز مجهز شده اند. با توجه به بودجه ای که برای اقامت در گلمپینگ در نظر گرفته اید می توانید یکی از انواع پاد را انتخاب نمایید.

پادها، کابین ها و کلبه های کوچکی هستند که به صورت یک چادر ساخته شده اند و معماری که برای سقف در نظر گرفته شده است به صورت منحنی می باشد.


کاروان ها (Caravan)

از دیگر انواع گلمپینگ، کاروان است. کاروان ها خانه های کوچک نیم دایره ای هستند که بر روی چرخ ها قرار گرفته اند. فضای برخی از کاروان ها زیاد نیست و تنها یک یا نهایتا دو نفر می توانند در آن اقامت کنند.

مزیتی که این نوع گلمپینگ دارد قابلیت جا به جایی آن است. می توان برای افزایش جذابیت این نوع گلمپینگ، کاروان ها را جا به جا کرد و به مناطقی که مناظر و چشم اندازهای زیبایی دارند انتقال داد.

برای مثال قرار دادن آن ها در مسیرهایی که به روستاها ختم می شود و یا مزرعه ها و پارک ها، بهترین گزینه برای قرار دادن این نوع گلمپینگ محسوب می شود.

خدمات بسیار خوبی در این نوع گلمپینگ به مسافرین ارائه می شود و معمولا برخی افرادی که قصد دارند از یک شهر به شهری دیگر سفر کنند این نوع گلمپینگ می تواند برایشان بسیار مفید ظاهر شود.

خانه درختی (treehouse)

یکی از جذاب ترین و فراموش نشدنی ترین خاطرات شما از اقامت در دل طبیعت، زمانی اتفاق خواهد افتاد که شما یک خانه درختی را برای اقامت برگزینید. تقریبا همه ما در دوران کودکی خود آرزو داشته ایم که در یک خانه درختی اقامت کنیم و امروز به لطف گلمپینگ، که یکی از مدرن ترین و نوین ترین روش های اقامت می باشد این رویا به واقعیت تبدیل شده است.

جذابیتی که اقامت در خانه های درختی برای شما به دنبال دارد زمانی افزایش پیدا خواهد کرد که خانه درختی مورد نظر در یک جنگل انبوه و پر درخت قرار گرفته باشد. تصور کنید که بر بالای یک درخت اقامت کرده اید و می توانید چشم اندازی منحصر به فرد و بسیار زیبا را مشاهده کنید.

حسی که در این لحظات تمام وجود شما را در بر می گیرد چیزی نیست که با کلمات بتوان وصف کرد و بهتر است حس خوشایندی که این اقامت تجربه می کنید را تنها در ذهنتان ثبت کنید.

هزینه اقامت در گلمپینگ چقدر است؟

همان طوری که با مطالعه این متن متوجه شدید و ما هم چندین بار به آن اشاره کردیم، اقامت در گلمپینگ ها هزینه بر است. خصوصا اگر نوع گلمپینگی که برای اقامت انتخاب می کنید امکانات زیادی داشته باشد قیمتی که برای اقامت در آن باید پرداخت شود افزایش پیدا می کند. علاوه بر این، محلی که گلمپینگ قرار گرفته است نیز در نوع خود می تواند بر روی قیمت گلمپینگ تاثیر بگذارد.

گلمپینگ هایی که در یک مکان خاص قرار گرفته اند و بیشترین امکانات لوکس و تفریحی از جمله حمام، آشپزخانه، تختخواب و غیره را در اختیار توریست و گردشگر قرار می دهند بسیار گران تر بوده و هزینه بالاتری را برای اجاره باید پرداخت کنید. قبل از آنکه برای اجاره یک گلمپینگ اقدام کنید، به موقعیتی که گلمپینگ در آن واقع شده و همچنین امکاناتی که در آن موجود است، توجه داشته باشید.

منبع: الی گشت


آشنایی با گلمپینگ؛ تجربه اقامت در دل طبیعت!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا