خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

سیده کوثر موسوی

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/21
ارسال ها
1,871
امتیاز واکنش
19,785
امتیاز
373
سن
18
محل سکونت
ته قلب فاطیم:)❤️
زمان حضور
76 روز 6 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
هر کودکی برای خواب عادات خاص خود را دارد اما شما می‌توانید با رعایت نکات و روش های افزایش خواب نوزاد باعث طولانی تر شدن زمان خواب فرزندتان شوید. البته لازم است پیش از آن شما با میزان خواب طبیعی نوزاد و راه حل کاهش بی خوابی در نوزادان آشنا باشید.


baby toddler sleep tips e1446184277938


توصیه هایی برای افزایش خواب نوزاد

اتاق را برای خواب آماده کنید.

فضای اطراف تـ*ـخت را از اسباب بازی‌ها و دیگر لوازم سرگرم کننده کودک خالی کنید. شلوغی زیاد کودکتان را گیج می‌کند. سعی کنید فضای بازی او را از فضای خوابش جدا کنید تا زمانی که به رختخوابش می‌رود، بداند که در آن لحظه باید بخوابد.

اتاق او را جدا کنید

اگر چه این کار دور از غریزه مادرانه شما است اما سعی کنید کودکتان را از همان ابتدا حداقل برای یک چرت کوتاه در اتاق خودش قرار دهید. این روش باعث می‌شود که او کم کم به اتاقش عادت کند و آن زمان که باید به طور کامل اتاقش را مجزا کند، برایش دشوار نباشد. شاید این کار در ابتدا کمی سخت باشد اما برای کودک ضروری است. حتی اگر کودکتان در اتاق شما می‌خوابد، فضای تـ*ـخت او را با پارتیشن یا کمد یا چیز دیگری جدا کنید.

دمای اتاق را خنک کنید

کودکان در اتاق‌هایی با دمای ثابت و پایین راحت‌تر می‌خوابند. بیشتر مادران فضای اتاق را خیلی گرم می‌کنند و این کار اشتباه است. سعی کنید دمای اتاق را بین 68 تا 72 درجه نگهدارید. محل قرار دادن تـ*ـخت کودک نیز مهم است. آن را جایی قرار دهید که در مسیر مستقیم باد نباشد. تغییر ناگهانی دما کودک را آزار خواهد داد. تـ*ـخت او را از پنجره نیز دور نگه دارید تا از صدای بیرون در امان باشد.

نور اتاق را کم کنید

چراغ‌ خواب‌ها را فراموش کنید. کودکان تا حداقل 18 ماهگی از تاریکی نمی‌ترسند. در واقع تا جایی که می‌توانید نورها را کم کنید. اگر مقیاس تاریکی را از 1 تا 5 در نظر بگیریم، نور اتاق کودک باید 4 باشد. سعی کنید پرده اتاق او را نیز ضخیم انتخاب کنید. یک ساعت، یک اسباب بازی فلش‌دار یا مانیتور می‌تواند او را بیدار نگه دارد. بنابراین روی این لوازم پارچه‌ای بندازید.

او را با صدا آرام کنید

چیزی که کودک می‌شنود، به اندازه چیزی که می‌بیند، اهمیت دارد. از صداهای سفید برای کاهش سر و صدای خانه و صداهای بیرون مانند اتومبیل‌ها استفاده کنید. صداهای سفیدی مانند لالایی، صدای اقیانوس و … موجود است اما سعی کنید آن را ساده انتخاب کنید تا یادآور صدای رحم مادر شود.

منبع :نی نی یاری


روش هایی برای افزایش خواب نوزاد

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا