خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
سرگرمی بازی با نخ برای کودکان





نخ، کاموا، طناب و چیزهایی از این قبیل، از دم دستی‌ترین چیزهایی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود. همیشه آن‌ها را می‌بینید! در جعبه خیاطی، سبد لوازم بافتنی و سایر جاهای خانه؛ اما تا به حال به این که آن‌ها می‌توانند وسایل بازی خوبی باشند فکر کرده‌اید؟ اگر نه تا ادامه مقاله با ما همراه باشید و ببینید که چطور این وسایل ساده و کاربردی می‌توانند بازی‌های جالب و سرگرم‌کننده بسازند. مسلماً فرزند شما از این بازی‌ها استقبال می‌کند و شما هم از نخ بازی کودکان لـ*ـذت خواهید برد.

بازی با نخ برای کودکان min

9 ایده بازی با نخ برای کودکان در خانه
با استفاده از نخ و به کارگیری خلاقیت می توان سرگرمی های متعددی را برای کودکان در خانه ساخت و برای ساعت ها آنها را سرگرم کرد. نخ بازی با کودکان علاوه بر اینکه جنبه‌ی بازی و سرگرمی دارد، زمینه را برای پرورش خلاقیت و نوآوری در بچه‌ها مهیا می سازد. در ادامه به معرفی چند ایده بازی با نخ در خانه می پردازیم:
1. بازی با نخ و مهره‌های رنگی
ساختن از جمله‌ کارهایی است که همه کودکان آن را دوست دارند. با ساختن خلاقیت کودک افزایش می‌آید، توانایی‌هایش به نمایش درمی‌آید و اعتماد به نفسش افزایش خواهد یافت.
یک نخ و تعدادی مهره رنگی به کودک بدهید و از او بخواهید که برای خودش و عروسکش گردنبند و دستبند بسازد. حتی می‌توانید از او بخواهید یکی از زیباترین ساخته‌هایش را به شما هدیه بدهد. این کار تمرین خوبی برای ایجاد هماهنگی بین چشم و حرکات دست است. قرار نیست که حتماً مهره‌های نو برای این کار خریداری کنید.
مهره‌‌های روی لباس‌های قدیمی و حتی دکمه‌های کوچک رنگارنگ یا ماکارونی‌های شکل دار می‌‎توانند برای این کار مناسب باشند. کودک برای نخ کردن آن‌ها نیاز به تمرکز بالا دارد و انجام آن باعث تقویت این توانایی در او می‌شود.
. ساخت تابلو با نخ‌های رنگارنگی
از کودک خود بخواهید روی کاغذ یا ترجیحاً مقوا چیزی طراحی کند. مقداری نخ کاموا در رنگ‌های مختلف در اختیار او قرار بدهید و از او بخواهید که به وسیله‌ی نخ‌ها به نقاشی‌اش رنگ ببخشد. به او کمک کنید تا نخ‌ها را با استفاده از چسب در قسمت‌های مختلف نقاشی بچسبانید.

در بازی با کاموا، نخ‌های سبز را برای رنگ کردن درخت کنار بگذارید، زرد را برای درخشان کردن خورشید و آبی‌ها را برای به حرکت درآوردن رودخانه. همه چیز خیلی ساده و در عین حال آموزنده پیش می‌رود. او برای به پایان رساندن این تابلو نیاز به خلاقیت، تمرکز و نظم دارد. این توانایی‌ها همان چیزهایی هستند که در حین بازی در او تقویت می‌شوند.
حالا این تابلوی هنری زیبا را قاب بگیرید یا بدون قاب روی در یخچال آشپزخانه وصل کنید. نتیجه نهایی واقعاً زیبا است.
3. بازی با نخ‌ها و میخ‌ها
یک تخته و تعدادی میخ کوچک آماده کنید. یک الگو روی تخته بکشید و سعی کنید که دور تا دور این الگو را میخ بکوبید. قرار است با رد کردن نخ از میخ‌ها طرح مورد نظر را پر کنید و به آن رنگ و زیبایی ببخشید. به عکس‌های زیر دقت کنید:
بازی با نخ و میخ min


نخ بازی

 
  • جذاب
Reactions: سیده کوثر موسوی

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
4.بازی با نخ برای کودکان نوپا
داخل یک سبد مقداری اسباب بازی در سایزهای مختلف بریزید. بعد، روی سبد را با استفاده از نخ بپوشانید. از کودک بخواهید که دستش را داخل سبد بکند و اسباب‌بازی‌ها را از بین نخ‌ها رد کند و سپس بیرون بیاورد. شاید باور نکنید ولی این بازی حسابی او را سرگرم می‌کند.
می‌توانید کنار او بمانید و او را تشویق کنید و از دیدن تلاش او برای به دست آوردن اسباب بازی‌ها لـ*ـذت ببرید. یا اینکه او را تنها بگذارید و مدتی را به کارهای خود رسیدگی کنید. نگران نباشید او با سبد نخ‌دارش همچنان سرگرم است.
5. ساخت حباب نخی
از کودک خود بخواهید تا یک بادکنک را پر از باد کند. سر آن را با نخ ببندید تا باد آن خارج نشود. حالا به کودک کمک کنید تا سرتاسر بادکنک را از چسب چوب آغشته کند. سپس با استفاده از نخ کاموا یا هر نخ دیگری دور تا دور آن را بپوشاند. بگذارید تا خشک بشود.
بعد از مدتی بادکنک را بترکانید. حباب نخی ای که توسط کودک شما ساخته شده آماده است. می‌توانید از آن در تزئین اتاق کودک استفاده کنید. این یک بازی با نخ سرگرم کننده و صدالبته کاربردی و جذاب است.
علاوه بر این با استفاده از کامواهای رنگی می توانند توپ های کوچک و نرم که مناسب بازی در خانه هستن، درست کنند
6. رد شدن از نخ‌ها
اگر در خانه راهرو دارید، یک نخ بلند را با استفاده از چسب به صورت خطوطی نامنظم از این سمت دیوار به آن سمت دیوار بچسبانید و این کار را تا انتهای راهرو ادامه دهید. حالا از کودک بخواهید بدون اینکه به نخ‌ها برخورد کند، طول راهرو را طی کند.
کودک برای این کار مجبور می‌شود بپرد، سـ*ـینه خیز برود، به آهستگی حرکت کند و حسابی خودش را به چالش بکشد. این روش نخ بازی با کودکان کمک می‌‎‎کند تمرکز آن‌ها افزایش یابد و توانایی‌های حرکتی‌شان بهتر بشود. به عکس زیر دقت کنید:

نخ بازی کودکان در منزل min

7. بازی با طناب در خانه
اگر خانه شما آپارتمانی نیست یا اینکه همسایه‌هایتان این روزها در ساختمان نیستند، می‌توانید با بازی با طناب در خانه حسابی کودکتان را سرگرم کنید. یک طرف طناب را شما بگیرید و یک طرف دیگر آن را به دست همسرتان بدهید.
حالا از کودک بخواهید که از روی طناب بپرد. طناب را حرکت بدهید و از او بخواهید طوری بپرد که پایش به طناب در حال حرکت گیر نکند. همچنین می‌تواند این بازی را تک نفره انجام بدهد و خودش به تنهایی طناب بزند.
طناب زدن، توان هوازی و توان عمومی بدن را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا عضلات پا به‌ویژه قسمت ساق پا تقویت شود.
همچنین می‌توانید با استفاده از طناب برای او یک تاب درست کنید. او قطعاً خوشحال خواهد شد. فقط حواستان باشد که در این بین امنیت را فراموش نکنید و مطمئن شوید که تاب ایمنی برای او ساخته‌اید.

8. نخ بازی با دست
نخ بازی با دست روش رایجی است که هم به صورت دونفره و هم به صورت یک نفره قابل انجام است. در این بازی، بازیکن‌ها با استفاده از نخ و حرکت دادن آن بین انگشت‌های دست( بدون این که در هم گره بخورد) شکل‌های زیبا، منظم و جالبی می‎سازند. نخی که استفاده می‌شود، از دو طرف به هم بسته شده است.
نخ بازی با دست دونفره برای کسانی که همبازی دارند بسیار سرگرم‌کننده است. اگر کودک شما تنها است می‌تواند نخ بازی با دست تک نفره را بیاموزد و انجام بدهد. در بازی تک نفره، کودک با استفاده از حرکت دادن انگشتان و گاهی به کمک دهان یا انگشتان پا فرایند ایجاد شکل را طی می‌کند.
9. ساخت آویز های نخی
با یک تکه مقوای کلفت یا کارتن، یک شکل ایجاد کنید. مثلا پروانه، گوسفند یا حتی آدم. بعد از کودک بخواهید نخ را دور آن بپیچاند. درست شبیه به نخ کردن قرقره. طوری که سطح آن پر از نخ شود و ظاهر زیبایی به خودش بگیرد.
اشکال را با استفاده از نخ به سقف بیاویزید یا نقشی به آن‌ها بدهید و به‌وسیله آن‌ها یک نمایش عروسکی بچگانه به راه بیاندازید.
کلام آخر
نخ بازی با کودکان روشی فوق‌العاده برای تقویت تمرکز، تقویت مهارت‌های حسی و خلاقیت است. همین حالا یکی از ایده‌های بالا را انتخاب کنید و کودک خود را با این بازی‌های جدید آشنا کنید.
منبع: رایاد


نخ بازی

 
  • تشویق
Reactions: سیده کوثر موسوی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا