خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,078
امتیاز واکنش
10,094
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
زمان زیادی از معرفی ایر میول (AirMule) که از این پس با نام Cormorant شناخته می‌شود، گذشته و حالا ما شاهد اولین پرواز خودمختار این پهپاد (UAV) هستیم. پهپاد Cormorant درواقع نمونه‌‌ای اولیه‌ از یک هواپیمای عمودپرواز (VTOL) است که به چرخانه یا روتورهای داخلی مجهز شده و در تعامل با فن‌های پشتی، می‌تواند در جهت عمودی پرواز کند.

دسامبر سال ۲۰۱۳، اولین پرواز پهپاد Cormorant به صورت آزمایشی انجام شد و اوایل سال جاری نیز سازنده آن، Tactical Robotics، ساخته جدید خود را به‌صورت خودمختار و البته برای زمانی کوتاه آزمایش نمود. اما حالا اولین پرواز کامل و خودمختار این پهپاد انجام شده که البته بدون نقص نیز نبوده است.

پهپاد Cormorant به‌منظور انتقال نیروهای نظامی، مردم عادی یا بارهایی که بالگردها توانایی حمل آنها را ندارد، ساخته شده است. همانطور که از نام این وسیله جدید پیداست، پهپاد Cormorant می‌تواند عملیات انتقال را به صورت خودمختار یا با کنترل از راه دور نیز انجام دهد.

آخرین پروازی که این پهپاد داشته، سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) در خاک رژیم صهیونیستی، به مدت ۲ دقیقه و در مناطقی با سطح ناهموار انجام شده است. اگرچه Cormorant توانست با موفقیت تمامی مراحل پرواز همچون تیک آف، بالا رفتن، افزایش سرعت، گشت‌زنی، کاهش سرعت، کم کردن ارتفاع، چرخش، شناور ماندن در هوا و فرود را تماما به صورت خودمختار و با موفقیت کامل انجام دهد، انتظار می‌رود با پروزاهای بعدی، عملکرد پهپاد Cormorant و توانایی‌های آن در انجام کارهای مختلف، بهبود یابد.

اما در مورد نواقصی که پیشتر بیان کردیم، به‌نظر می‌رسد در برخی مراحل پرواز، اشکالاتی وجود داشت که به نادیده گرفتن بعضی دستورات سیستم کنترل پرواز (FCS) توسط سیستم مدیریت پرواز (FMS) منتهی شد.

عموما سیستم کنترل پرواز برای ارسال دستورات، از اطلاعات سنسورهای آنبرد مثل لیزرهای ارتفاع، لیزر رادار و دوربین ترابری الکترواپتیک استفاده می‌کند. همین موضوع باعث شد تا در دو مورد که سطح زمین ناهموار بود، لیزرهای ارتفاع نتوانند اطلاعات درست را در اختیار پهپاد قرار دهند. نهایتا عملکرد ضعیف FCS در تشخیص ارتفاع، باعث شد تا پهپاد Cormorant برای فرود، بیش از حد به سطح زمین نزدیک شود.

هر چند، همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، FMS در هر سه مورد توانست دستورات FCS را باطل نماید. اگرچه بر اساس گفته‌های تیم توسعه‌دهنده، FCS در حال آزمایش الگوهای مختلف پرواز بود، اما FMS با مانیتور دقیق مراحل آزمایش و ورود به‌موقع، از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری کرد.

منبع: گجت نیوز


اولین پرواز خودمختار پهپاد Cormorant

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا