خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
الفبای طبیعت گردی: فقط رد پایت را جا بگذار!

قوانین طبیعت گردی

اگر بخواهید به یک آدم طبیعت گرد و ماجراجو تبدیل شوید، راه ساده ای در پیش ندارید. چون طبیعت گردی فقط به معنای رفتن در طبیعت و چادر زدن و چند ساعت گشت و گذار و بعد هم برگشت نیست و مسئولیت های خودش را دارد. البته گاهی آنقدر این دنیا دیدنی دارد و آنقدر دیدنی هایش حیرت آور است که همه ی فکرمان می شود جایی که در آن هستیم و جایی که باید ببینیم و فراموش می کنیم چه تاثیراتی روی زمین می گذاریم اما طبیعت گردی هم قوانینی دارد که رباید رعایت شود در ادامه همراه الی گشت باشید:

در میان انواع گردشگری، نوعی از گردشگری به نام گردشگری مسئولانه وجود دارد که اگر بخواهیم یک گردشگر واقعی باشیم، باید الفبای آن را بدانیم. گاهی زیبایی های مسحور کننده ی این کره ی خاکی حواسمان را پرت می کند و از تاثیراتی که روی زمین هنگام بازدید از جایی می گذاریم، غافل می شویم.

اما کسی که یک طبیت گرد واقعی باشد، دلش برای این کره ی خاکی می تپد و می داند اگر بخواهد این زیبایی ها را تا ابد داشته باشد، یک شرط دارد: مراقب حال زمین باشد و چیزی جز رد پایش را در آن جا نگذارد.

یک گردشگر واقعی می داند که انداختن حتی یک پوست شکلات در طبیعت هم، بی وفایی و بدعهدی محسوب می شود بنابراین حواس جمع تری نسبت به بقیه ی افراد در این مورد دارد.

درکنار تمام بی توجهی هایی که بعضی از افراد نسبت به محیط زیست می کنند، افرادی هم هستند که این کره ی خاکی را دوست دارند و برای جبران ضررهایی که از طرف بعضی ها نسبت به زمین شده، تلاش می کنند.

اگر می خواهید حرفه ای و مسئولانه طبیعت گردی کنید، از این به بعد همیشه چند کیسه ی پلاستیکی همراه خودتان داشته باشید تا علاوه بر جمع کردن زباله های خودمان، محیط اطراف را هم از زباله هایی که هستند پاکیزه کنیم. شاید با خودتان بگویید که این وظیفه ی شما نیست اما در هر حال اگر به طبیعت اهمیت بدهید، این موضوع برایتان چندان فرقی نمی کند. یادتان باشد اکوسیستم برای زنده ماندن، برای سالم ماندن، نیاز به همکاری همه ی ما دارد و وقتی با جمع کردن چند کیسه می توانیم این لطف را به آن بکنیم، چرا باید دریغ کنیم؟

به امید زمینی پاک تر، هیشه چند کیسه پلاستیکی همراه خود داشته باشید تا بعد از طبیعت گردی تان، از آنها تا حدی که می توانید برای جمع کردن زباله های اطراف استفاده کنید.

منبع: الی گشت


الفبای طبیعت گردی!

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا