نویسنده این موضوع
مقدمه
خوشبختانه شناخت دانشآموزان ایران از دریا یک شناخت تئوری نیست کمتر دانش آموزی را میتوان پیدا کرد که دریا را ندیده باشد، شمال و جنوب کشور ما یا به عبارتی مرزهای آبی طولانی کشور ما را به این ذخیره بیانتها و ارزشمند متصل کرده اکتشاف، ماجراجویی، تغذیه از دریا، تجارت، اسرار دریا، جاذبههای این بخش عظیم از کره خاکی ماست. از قرن نوزدهم به بعد، روشهای نوین علمی باعث رشد سریعی در صنعت کشتیسازی شد و اصول فیزیکی برای حل اغلب مشکلات اساسی به کار امد.
کشتیها با فلز ساخته شدند و نیروی مکانیکی، جایگزین نیزوی باد گشت و در نهایت شناورهای بزرگتر، سریعتر و مطمئنتری ساخته شد. گرچه مانند بسیاری از زمینهها ایرانیان در این صنعت پیشرو بودهاند و بسیاری از محققان اختراع سکان و بادبان مثلثی شکل را که هر کدام در زمان خود انقلابی در دریا نوردی ایجاد کردهاند به دریانوردان ایرانی نسبت میدهند.
ایران در این بخش از کشروهای در حال توسعه است، اما در پنج سال اخیر با تشکیل شرکتهای بزرگ و سرمایهگذاریهای کلان بازار کار این رشته صنعتی و مادر بسیار قدرتمند گشته و در راستای این گسترش بنادر به نحو مطلوبی تجهیز شدهاند کشتی سازی در گذشته علم یا هنر بوده اما امروزه به شاخهای از مهندسی گفته میشود که در زمینهای بسیار وسیعتر کار میکند.
زمینهای شامل تحقیق، طراحی، ساخت و تعمیر هر سیستم مهندسیای که در سطح دریا حرکت میکنند، مانند کشتیهای تجاری، خدماتی، ماهیگیری، جنگی، تفریحی یا کشتیهایی که به منظور اهداف خاص (سرعت بیشتر) طراحی میشوند مانند هاورکرافت، هیدورفویل یا کشتیهای دارای چند بدنه مانند زیردریاییها یا سیستمهای کنترل از راه دور مانند اژدر و در نهایت سازههای دریایی از قبیل سکوهای متحرک اکتشاف و استخراج نفت و اسکلهها.
رشته کشتیسازی، یک رشته بین رشتهای است زیرا در ساخت یک کشتی، تخصصهای متعددی مورد نیاز است مانند برق، مکانیک، عمران و متالوژی یک دانشجوی رشته کشتیسازی باید در درسهای ریاضی و فیزیک بسیار قوی باشد همچنین دانش برنامهنویسی کامپیوتر بسیار راهگشاست. طول دوره تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی 4 سال است.
منبع: رشد
خوشبختانه شناخت دانشآموزان ایران از دریا یک شناخت تئوری نیست کمتر دانش آموزی را میتوان پیدا کرد که دریا را ندیده باشد، شمال و جنوب کشور ما یا به عبارتی مرزهای آبی طولانی کشور ما را به این ذخیره بیانتها و ارزشمند متصل کرده اکتشاف، ماجراجویی، تغذیه از دریا، تجارت، اسرار دریا، جاذبههای این بخش عظیم از کره خاکی ماست. از قرن نوزدهم به بعد، روشهای نوین علمی باعث رشد سریعی در صنعت کشتیسازی شد و اصول فیزیکی برای حل اغلب مشکلات اساسی به کار امد.
کشتیها با فلز ساخته شدند و نیروی مکانیکی، جایگزین نیزوی باد گشت و در نهایت شناورهای بزرگتر، سریعتر و مطمئنتری ساخته شد. گرچه مانند بسیاری از زمینهها ایرانیان در این صنعت پیشرو بودهاند و بسیاری از محققان اختراع سکان و بادبان مثلثی شکل را که هر کدام در زمان خود انقلابی در دریا نوردی ایجاد کردهاند به دریانوردان ایرانی نسبت میدهند.
ایران در این بخش از کشروهای در حال توسعه است، اما در پنج سال اخیر با تشکیل شرکتهای بزرگ و سرمایهگذاریهای کلان بازار کار این رشته صنعتی و مادر بسیار قدرتمند گشته و در راستای این گسترش بنادر به نحو مطلوبی تجهیز شدهاند کشتی سازی در گذشته علم یا هنر بوده اما امروزه به شاخهای از مهندسی گفته میشود که در زمینهای بسیار وسیعتر کار میکند.
زمینهای شامل تحقیق، طراحی، ساخت و تعمیر هر سیستم مهندسیای که در سطح دریا حرکت میکنند، مانند کشتیهای تجاری، خدماتی، ماهیگیری، جنگی، تفریحی یا کشتیهایی که به منظور اهداف خاص (سرعت بیشتر) طراحی میشوند مانند هاورکرافت، هیدورفویل یا کشتیهای دارای چند بدنه مانند زیردریاییها یا سیستمهای کنترل از راه دور مانند اژدر و در نهایت سازههای دریایی از قبیل سکوهای متحرک اکتشاف و استخراج نفت و اسکلهها.
رشته کشتیسازی، یک رشته بین رشتهای است زیرا در ساخت یک کشتی، تخصصهای متعددی مورد نیاز است مانند برق، مکانیک، عمران و متالوژی یک دانشجوی رشته کشتیسازی باید در درسهای ریاضی و فیزیک بسیار قوی باشد همچنین دانش برنامهنویسی کامپیوتر بسیار راهگشاست. طول دوره تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی 4 سال است.
منبع: رشد
رشته مهندسی دریا
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com