خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,663
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
با سه پاتوق شکم گردی در پونک آشنا شوید

گردشگری غذایی یا همان شکم گردی یکی از تفریحات افرادی است که خوردن غذا برای آن‌ها جذاب و سرگرم کننده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با سه پاتوق شکم گردی در پونک آشنا آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ستاره | سرویس گردشگری – آیا چشیدن طعم یک غذای لذیذ، حال شما را خوب می‌کند؟ آیا به دنبال تِست انواع طعم‌ها و غذاهای ایرانی و فرنگی هستید؟ گردش‌گری غذایی و خوردن غذاهای متنوع از جمله‌ تفریحات جذاب در بسیاری از جوامع است. شکم گردی یا گردشگری غذایی، نقش مهمی را در صنعت توریسمِ کشورهای مختلف دارد. امروزه این صنعت گردشگری جذاب حدود ۲۰۰ میلیارد دلار در دنیا درآمد دارد. در ایران نیز با توجه به وجود فرهنگ‌های مختلف در هر شهر و منطقه، انواع غذاهای لذیذ با طعم‌های متفاوت به وفور یافت می‌شوند.

شهر تهران از جمله مقاصد شکم گردان در ایران است. در شهر تهران انواع رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها با سبک‌های مختلف وجود دارند؛ از رستوران‌های سنتی با غذاهای ایرانی گرفته تا رستوران‌های لوکس با غذاهای فرنگی و ملل. از جمله محله‌های خوب و قدیمی تهران برای شکم گردی، محلهٔ پونک است. پونک به علت کوهپایه‌ای بودن و نوع آب‌وهوای منطقه، دارای رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی فراوانی است. در این سفره‌خانه‌ها، غذاهای متنوعی از جمله انواع کباب‌ها، خورشت‌ها، دیزی و … سرو می‌شوند. همچنین در فضای سرسبز این رستوران‌ها می‌توانید از موسیقی زنده لـ*ـذت ببرید. محلهٔ پونک علاوه بر وجود رستوران‌های متنوع، یکی از غنی‌ترین محله‌های تهران از نظر نوع امکانات رفاهی و تجاری بوده و محل مناسبی برای زندگی است. اگرعلاقه‌مند به خرید و فروش ملک و خانه در پونک تهران هستید، حتما سایت دیوار را بررسی کنید.

شکم گردی در تهران

در چند دههٔ اخیر، شکم گردی یا گردشگری غذایی توانسته نقش بسیار مهمی را در جذب توریست‌ ایفا کند. امروزه گردشگری غذایی به یکی از زیرمجموعه‌های صنعت توریسم تبدیل شده است. به جراًت می‌توان گفت، رستوران گردی یکی از مهم‌ترین تفریحاتی است که می‌توان در تهران تجربه کرد. به همین علت شاهد تعدد رستوران‌ها و فست‌فود‌ها در سطح شهر تهران و رقابت شدید بین آن‌ها هستیم. تنوع و ذائقهٔ شهروندان تهرانی باعث شده تا رستوران‌های متنوعی در تهران به وجود آیند. هر کدام از این رستوران‌ها با ابتکار عمل خاص خود، سعی در جذب و جلب رضایت مشتریان بیشتر دارند.

رستوران‌های تهران را می‌توان از جنبه‌های متفاوت بررسی کرد؛ رستوران‌هایی جذاب با انواع غذاهای ایرانی یا فرنگی، سنتی یا مدرن، دارای فضای سرباز یا سرپوشیده و … که با یکدیگر رقابت می‌کنند. علاقه‌مندان به غذا در پایتخت در هر زمان از شبانه‌روز می‌توانند به غذای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. برای دیدن میزان محبوبیت شکم گردی در تهران، شب‌های تعطیل به خیابان‌ها سری بزنید. قطعا از حجم زیاد مردم که در صف‌های رستوران‌ها منتظرند تا نوبتشان شود، تعجب می کنید. در سال‌های اخیر، مجموعه‌های تفریحی و مراکز خرید بزرگی در شهر تهران ساخته شده‌اند که امکان خرید به همراه شکم گردی را فراهم می‌کنند.

محله پونک

محله پونک واقع در شمال غرب تهران، از شرق به فرحزاد و شهرک غرب، از غرب به بزرگراه ستاری و جنت آباد، از شمال به بزرگراه هاشمی رفسنجانی و از جنوب به بزرگراه همت و محله قدیمی باغ فیض محدود می‌شود. از ویژگی‌های این محله می‌توان به خیابان‌های عریض، خانه‌های نوساز و با تراکم بالا اشاره کرد. همچنین ساخت‌وسازهای لوکس و نوساز و دسترسی به محلات مختلف تهران در این منطقه سبب شده این محله بیشترین معاملات ملکی غرب تهران را به خود اختصاص دهد. محلهٔ پونک را می‌توان یکی از غنی‌ترین محله‌های تهران از نظر نوع امکانات رفاهی و تجاری دانست. این محله به دلیل قرارگیری در شمال تهران، هنوز هم مکان مناسبی برای گردش و خوشگذرانی به حساب می‌آید. مراکز تفریحی از جمله سرزمین عجایب، پارک نهج‌البلاغه، بارگاه امامزادگان عینعلی و زینعلی، سایت پرواز پاراگلایدر، و مراکز خریدی مثل تیراژه و بـ*ـو*ستان در این محله قرار دارند. توجه کنید، دسترسی به این محله از طریق مترو امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید با ماشین یا BRT به محله‌های نزدیک تردد کنید و از مکان‌های تفریحی این محله لـ*ـذت ببرید.

پاتوق‌های معروف شکم گردی در پونک

۱. رستوران سنتی ترمه

رستوران سنتی ترمه با منوی باز غذای اصلی و سرویس چای سنتی، یکی از رستوران‌های معروف در محلهٔ پونک بوده و در مجتمع تفریحی ورزشی باغ صبا قرار دارد. رستوران سنتی ترمه دارای محیطی دنج و آرام است. این رستوران مکان بسیار مناسبی برای برگزاری دورهمی‌ها، جشن‌ها و تولدهای شما می‌تواند باشد. مجموعهٔ تفریحی ورزشی باغ صبا در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع، تحت مدیریت مجموعه تالارها و رستوران‌های پردیسان قرار دارد. این رستوران روباز هر شب از ساعت ۱۱ تا ۲۳ با موسیقی زنده از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. برای رفتن به این رستوران اصلا نگران جای پارک نباشید؛ زیرا در حوالی آن به راحتی می‌توانید جای پارک مناسب پیدا کنید.

۲. رستوران سنتی باران

رستوران سنتی باران با منوی بازِ غذاهای متنوع در محله پونک، میزبان شما عزیزان است. این رستوران با فضایی دنج، آرام و سنتی، انواع غذاهای خوش طعم ایرانی را به شما عرضه می‌کند. رستوران باران با فضایی گرم و دلنشین دارای ظرفیت ۵۰ نفری بوده و اینترنت Wi-Fi، پرسنل خوش برخورد، کیفیت مواد اولیه، کیفیت پخت غذاها و جای پارک مناسب در اطراف رستوران، از جمله ویژگی‌های این رستوران سنتی به شمارمی آید. خبر خوش اینکه رستوران باران فاقد حق سرویس است و غذاهایی از جمله انواع کباب، ماهی، اکبرجوجه، میرزاقاسمی، کشک بادمجان، سالاد و انواع نوشیدنی سرو در اینجا می‌شوند.

۳. کافه رستوران مراکشی تانجیا (پونک)

کافه رستوران مراکشی تانجیا از رستوران‌های فرنگی و ملل در محلهٔ پونک است. در این رستوران انواع غذاهای عربی، نوشیدنی‌های سرد و گرم، انواع میان وعده و شاورما سرو می‌شوند. اگر اهل موسیقی زنده هستید، حتما به کافه رستوران مراکشی تانجیا سر بزنید. در این رستوران می‌توانید از اینترنت رایگان استفاده کرده و از موسیقی زنده و فضای باز آن لـ*ـذت ببرید.


سخن آخر

امروزه گردشگری غذایی یا شکم گردی زیر مجموعهٔ صنعت توریسم بوده و جذابیت خاصی بین مردم دنیا دارد. در شهرهای ایران از جمله تهران نیز شکم گردی از جمله تفریحات جذاب خانواده ها به شمار می‌رود. در تهران، رستوران های متنوع با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی در جذب مشتری با یکدیگر رقابت می کنند. محلهٔ پونک تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوایی، رستوران های متنوعی دارد و مقصد جذابی برای شکم گردان محسوب می‌شود.



منبع: مجله گردشگری ستاره


سه پاتوق شکم گردی در پونک

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا