خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آداب و رسوم مردم پاریس:
همانطور که شاید به گوشتان رسیده باشد عموم مردم " فرهنگ فرانسه " را به پاریس ارتباط می‌دهند که مرکز مد ، آشپزی ، هنر و معماری این کشور بشمار می رود و در حقیقت زندگی در بیرون از نورهای شهری بسیار متفاوت می باشد و بر اساس منطقه تغییراتی چشمگیری دارد. برای آشنایی با فرهنگ غنی و تاثیر گذار این کشور، تورهای نوروز را از دست ندهید.
لباس‌ های معمول فرانسوی شامل پیراهن‌ های زیبا ، کت ، کت ‌های بلند ، دستمال گردن و کلاه بره می باشد و اینکه واژه haute couture به معنی مد لوکس و مجلل، در فرانسه بوجود آمده است
آشنایی با فرهنگ کشور فرانسه
کشور فرانسه نه تنها فرهنگ‌ های مختلفی دارد که خود واژه فرهنگ (Culture) نیز از این زبان گرفته شده است و اینکه از منظر تاریخ ، فرهنگ فرانسه تحت تأثیر سلت‌ ها ، رومی ‌ها ، فرانک‌ ها و قبایل ژرمن بوده و در گذشته در منطقه غربی آلمان به نام " راین لند " واقع شده بوده است که ما قصد داریم در زیر به برخی از مهمترین سنت های این کشور بپردازیم و اینکه مردم فرانسوی‌ غرور و تعصب بزرگی نسبت به ملت و دولت خود دارند و اغلب هر نظر منفی درباره کشورشان برای آن ‌ها یک توهین و بی احترامی تلقی می شود . ضمنا بازدید کنندگان در سفر به این کشور به خصوص توریست های آمریکایی‌ نگرش فرانسویان را نسبت به خارجی ‌ها بی ‌ادبانه برداشت می ‌کنند و برایشان منطقی نمی باشد؛ همچنین به اصطلاح " شووینیزم (chauvinism) " به معنی خاص تعصب در وطن پرستی است و در کل معنای نگرش بهتر دانستن هم گروهان خود ( اعضای یک جنسیت، باور، کشور یا نژاد ) نسبت به بقیه را می‌ دهد که فرانسوی ها آن را به خوبی رعایت می کنند.
شاید اطلاع داشته باشید که این اصطلاح اولین بار در سال 1851 میلادی در فرانسه به وجود آمد و علیرغم آن که زنان نقش بسیار مهمی در زندگی خانوادگی و مشاغل بازی کرده ، اما بسیاری هنوز فرهنگ فرانسوی را فرهنگ مرد سالاری می ‌دانند و شما در زمان اقامتتان در این کشور این را حس خواهید کرد و در ضمن از حوالی قرن شانزدهم در اروپا ، فرهنگ ، واژه ‌ای برای پرورش ذهن ، فکر، دانش ، یادگیری ، خلاقیت و راه‌ های قابل قبول رفتاری برگزیده شد و اینکه فرانسوی ‌ها عاشق شیک بودن و کمال در اجتماع هستند و نکته جالب بعدی اینکه فرانسوی ها به این واقعیت که حتی اماکن عمومی ‌شان نیز زیبا و باشکوه است افتخار می‌کنند . عموم مردم به برابری اعتقاد عجیبی دارند و این بخشی از شعار کشورشان نیز محسوب میگردد : " آزادی ، برابری ، برادری " که همیشه به آن می بالند . بسیاری از مردم برابری را در جایگاه بالاتری می ‌بینند و برای آزادی و برادری ارزش کمتری قائل هستند که به ندرت دیده می شود و همانطور که می دانید پاریس مهد خانه ‌های مد و فشن معروف مانند دیور ، هرمس ، لویی ویتون و شنل می باشد که بسیار هم در جهان طرفدار دارد . بسیاری از فرانسوی‌ ها به سبکی ساده ، حرفه‌ای و شیک لباس می ‌پوشند اما در این امر وسواس بیش از اندازه به خرج نمی‌دهند ولی بسیار خوش پوش و مرتب هستند
لباس‌ های معمول فرانسوی شامل پیراهن‌ های زیبا ، کت ، کت ‌های بلند ، دستمال گردن و کلاه بره می باشد و اینکه واژه haute couture به معنی مد لوکس و مجلل ، در فرانسه بوجود آمده است و به معنی لباس ‌های سفارشی دست دوز و بسیار لوکس می باشد و در فرانسه این واژه توسط قانون حمایت می شود و اتاق تجارت پاریس برای آن قوانینی را نیز تعریف می ‌کند.


آداب و رسوم مردم پاریس

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آداب و رسوم مردم فرانسه
مردم فرانسه به تحصيلات ، لباس ، غذا و هنر اهميت بسزایی می دهند و به طور كلی روی مهمترین مسئله اینکه بر روی زبان خود تعصب دارند و ترجيح می دهند به زبان ديگری صحبت نكنند . بنابراین اگر فرانسوی بلد نیستید ، ممکن است در سفر به این کشور کمی به مشکل بربخورید و البته نگران نباشید نهایتا با همان انگلیسی و کمی ایما و اشاره می ‌توانید منظور خودتان را برسانید ، ضمنا شنیدن زبان خوش‌ آهنگ و دوست ‌داشتنی فرانسوی از زبان محلی‌ها هم لطف خودش را دارد؛ از عادات اجتماعی دیگرشان که جالب است این است که پاریسی ‌ها برای کوچکترین برخورد بین دو نفر یا وسایلشان از هم عذر‌خواهی می‌ کنند ، بنابراین بد نیست کلمه‌ پرکاربرد " pardon (پَقدون) " و برای عذرخواهی‌ های شدید‌تر کلمه‌ " edesolé (دزوله) " را یاد بگیرید چون به دردتان خواهد خورد . همچنین مردم فرانسه در سلام کردن هم همیشه پیشقدم هستند و در لابی هتل ، در اتوبوس و حتی در آسانسور مردم بی ‌مقدمه به شما سلام می ‌کنند و هنگام خارج شدن هم خداحافظی می ‌کنند و همیشه با ادب با شما رفتار می کنند.
عادت مشهور دیگرشان کافه ‌نشینی است که بخش مهمی از زندگی روزانه‌ مردم این کشور است و شما در پاریس اولین جایی که برای یک قرار دوستانه یا یک دیدار کاری پیشنهاد می‌شود ، کافه می باشد و ضمنا هزینه‌ زیادی هم نباید پرداخت کنید گاهی با یک قهوه‌ ۲ یورویی می ‌شود ساعت ‌ها در کافه ای زیبا نشست و گفتگو کرد و البته در تمام این مدت کسی هم برای این توقف طولانی معترض نخواهد شد . گارسن ‌های رستوران ‌ها هم نیزعموما مشکلی با نشستن طولانی‌ مدت یا سفارش دادنِ فقط سوپ یا سالاد ندارند؛ همچنین فرانسوی ها صحبت کردن با تلفن در اماکن عمومی به خصوص در فضا‌های بسته را چندان دوست ندارند وبه خصوص در تاکسی‌ ها بهتر است تا جای ممکن با تلفن همراهتان صحبت نکنید و رعایت کنید
فرهنگ غذایی در فرانسه
هسته مرکزی زندگی تمام سطوح اجتماعی و اقتصادی فرانسه را غذا و نوشیدنی تشکیل داده و اکثر معاشرت‌های اجتماعی در شام‌های طولانی صورت می‌گیرد. هر چند سبک‌های آشپزی برای رسیدن به غذایی سبک‌تر اندکی تغییر کرده‌اند، اما هنوز هم عده زیادی آشپزی فرانسوی را با سس‌ های سنگین و آماده‌ سازی‌های پیچیده می‌شناسند و برخی از غذاهای فرانسوی شامل " بوف بورگینیون ( boeuf bourguignon ) " و " کوک او وَن ( coq au vin ) " می‌شوند. در حال حاضر آشپزی سنتی فرانسه در حال نزول است و نیز حدود ۷۰ درصد رستوران‌ها به جای مواد تازه که پایه و اساس فرهنگ غذای فرانسه را تشکیل می‌داد، از غذاهای آماده استفاده می‌کنند.
منبع: معراج گشت آسمان


آداب و رسوم مردم پاریس

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا