خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
طعم اصیل غذاهای تایلندی در ۵ غذای خوشمزه این کشور

در سفر به تایلند حتما این غذاها را تست کنید

آیا می دانید یکی از اولین سوال هایی که تایلندی ها موقع رسیدن به هم می پرسند چیست؟ «تا حالا این غذا را امتحان کرده ای؟» همین یک جمله نشان می دهد که مردم این کشور تا چه اندازه به غذا در کشورشان اهمیت می دهند. آیا دوست دارید در یک نگاه بفهمید که یک رستوارن تایلندی چقدر خوب و با کیفیت است؟ به منو، دکور یا حتی قیمت ها نگاه نکنید. کافی است به تعداد مردمی که در داخل آن رستوران هستند نگاه کنید. غذاهای خوشمزه تایلند غذاهایی نه تنها از بانکوک بلکه از همه ی شهرهای این کشور هستند که در اینجا الی گشت تعدادی از بهترین آنها را به شما معرفی می کند. بنابراین در سفرتان به تایلند، این کشور را بدون تست این غذاها ترک نکنید.

۱- Tom Yum Goong

یکی از لذیذیترین سوپ های تایلند، Tom Yum Goong نام دارد که ماده ی اصلی تشکیل دهنده آن، میگو است. پس اگر اهل غذاهای دریایی نیستید بهتر است از همان اول دور آن را خط بکشید! اما برای همه ی افرادی که به غذاهای تایلندی علاقه مند هستند، این غذا می تواند ورودی سحرانگیز به دنیای غذاهای این کشور باشد. این سوپ غذایی خوشمزه با علف لیمو است و طعمی ترش و تند دارد. پس یکبار دیگر اگر غذاهای تند را دوست ندارید اینبار باید نه تنها از کنار این غذا بلکه از کنار بیشتر غذاهای تایلندی رد نشوید!

۲- Pad Thai

اگر بخواهیم به ساده ترین شکل Pad Thai را معنی کنیم می شود رشته های سرخ شده نودل. این غذا معمولا در دکه های غذاهای خیابانی و همچنین غذاخوری های محلی یافت می شود و اگر چه در رستورانها هم سرو می شود اما نوع ارزان آنها بهتر است! این غذا با گوشت مرغ، بشقاب سبزیجات و غذاهای دریایی سرو می شود و طعمی شیرین و ترش دارد.

۳- Massaman کاری

یکی دیگر از غذاهای خوش طعم تایلند، کاری است! ماسامان در واقع یک کلمه ی بومی تایلندی نیست و جزیی از کلمه های مسلمانان قرن نوزدهم است. این غذا نسبت به انواع غذاهای کاری دیگر در تایلند که معمولا طعم تندی دارند، کمی نرمتر است اگر چه هنوز هم مقداری فلفل قرمز خشک شده دارد پس مواظب باشید چون هنوز هم تند است. ادویه های اصلی این غذا، دارچین، جوز هندی و زیره سیاه است که همگی از آسیای میانه هستند. ماسامان کاری در اکثر رستوران های تایلندی در منوی غذایی وجود دارد پس شانس با شماست!

۴- Som Tam

این غذا تمام ۴ طعم اصلی از جمله ترش، تند، نمکی و شیرین را در خود دارد و در واقع ترکیبی از همه ی اینهاست و در زبان انگلیسی به آن، سالاد سبز پاپایا می گویند. این غذا تازه، خوشمزه و با طعمی فوق العاده است و به راحتی هم آماده می شود.

۵- Geng Kheaw Wan Gai (مرغ سبز کاری)

یکی دیگر از غذاهای بسیار خوش طعم تند تایلندی، مرغ کاری سبز است. فقط مراقب باشید موقع سفارش دادن حتما کلمه ی midler(کمی معتدل تر) را بگویید تا در هنگام صرف غذا دهانتان آتش نگیرد! این غذا را می توانید با مرغ، گوشت قرمز و سبزیجات سفارش دهید که معمولا نوع اصلی و خوشمزه آن با مرغ است. تم اصلی این غذا، فلفل قرمز است و دلیل تند بودن آن هم همین است. این غذا از فلفل قرمز، یادمجان تایلندی، شیر نارگیل و سبزیجات بسیار تازه ای درست می شود و یکی از بهترین کاری هایی است که می توانید در تایلند امتحان کنید.

منبع:الی گشت

IMG 4224 retouch


طعم اصیل غذاهای تایلندی در ۵ غذای خوشمزه این کشور

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا