خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
غذاهای تایلندی تعریف جدیدی از مزه ها و چاشنی ها

این غذاها جزو بهترین خوراک های تایلند هستند

بدون شک غذاهای خوش مزه و خوش آب و رنگ تایلندی نیاز به معرفی نداشته و تقریبا در بیشتر شهرهای بزرگ جهان می توان دست کم یک رستوران تایلندی پیدا کرد اما صرف غذاهای تایلندی در خود تایلند، تجربه ای متفاوت محسوب شده و برای هر گردشگری، خاطره انگیز خواهد بود.

ترکیب مزه های مختلف شیرین، شور، تند و ترش که در غذاهای تایلندی وجود دارد، در هیچ نمونه دیگری وجود نداشته و در این میان هیچ کدام به اندازه سوپ مشهور تایلندی یعنی (tom yam) جالب توجه نیستند.

سرآشپزهای تایلندی واقعا با استعداد بوده و با بهره گرفتن از ایده غذاهای بیگانه، آن ها را به شکل تایلندی درآورده و ارائه می کنند. بهترین نمونه برای این غذاها، نودل است. توصیه می کنیم در تایلند؛ خوردن سالادهای معمولی را فراموش کرده و سالاد پاپایا (som tam) سفارش دهید. ( پاپایا نوعی میوه استوایی است که شبیه به خربزه هایی به رنگ زرد آتشین و نارنجی هستند و مزه ای شیرین و خاص دارند. این میوه در گروه صیفی جات قرار نگرفته و روی درخت رشد می کند- مترجم ) کاری سبز تایلندی (Thai green curry) نیز غذای فوق العاده دیگری است که در تایلند باید آن را امتحان کنید. در این فهرست به شما ۱۰ غذای مشهور و خوشمزه تایلندی پیشنهاد می شود که می توانید در سفر خود به این کشور، آن ها را سفارش دهید.

خورشت مرغ و کاری سبز (Geng Kheaw Wan Gai)

آیا می دانید رنگ سبز این غذا از چه چیزی به دست می آید؟ از خمیر کاری سبز! ممکن است این پاسخ برای شما هیجان انگیز نباشد اما بدون شک غذای تهیه شده با این ماده، بسیار خوشمزه خواهد بود. اگرچه کاری یک ماده غذایی هندی است اما تایلندی ها آن را مورد استفاده قرار داده و به سبک و سیاق خود از آن استفاده می کنند. نمونه دیگر این موضوع را می تواند در شیره نارگیل مشاهده کرد.

(Tom Kha Gai)

این غذا را می توان یکی از سوپ های مشهور تایلندی دانست که در آن از گالانگال یا نوعی زنجبیل و مرغ استفاده می شود. در این سوپ همچنین شیره نارگیل به همراه عصاره برگ لیمو و ادویه های دیگر مصرف شده و طعم کلی آن رو به شیرینی است. بدون شک در یک میز که از غذاهای تایلندی مختلفی تشکیل شده، شما بیش از یک بار به سراغ (tom kaa gai) خواهید رفت.

فراید رایس تایلندی (Kao Phad)

یکی از خوشمزه ترین انواع فراید رایس که ممکن است در ابتدا توجه شما را به عنوان وعده غذایی جلب نکند اما ترکیب این برنج با میگو، مرغ و تخم مرغ به همراه پیاز، گشنیز، سیر و گوجه فرنگی، بسیار خوشمزه بوده و راز مخفی این فراید رایس را می توان ادویه های خوشمزه به کار رفته در آن دانست.

خورشت مسلمان ها (Massaman Curry )

واژه ماسامان (Massaman) در زبان تایلندی به معنی مسلمان ها بوده و این غذا یعنی خورشت مسلمان ها از ترکیب شیره نارگیل، سیب زمینی، بادام زمینی برشته شده، شکر، دارچین و سس تمبر هندی تشکیل شده و به آن گوشت موردعلاقه که می تواند شامل گوسفند، مرغ، گوساله یا … باشد اضافه می شود. البته این غذا معمولا با مرغ تهیه شده و بسیار خوشمزه است.

خوراک برنج و مرغ (Khao Man Gai)

این غذا را می توان از نظر اهمیت برای تایلندی ها، مشابه فیش اند چیپس (fish and chips) مورد علاقه انگلیسی ها دانست. این غذا در همه خانه های تایلندی ها به طور مکرر پخته شده و در تمامی رستوران های این کشور نیز ارائه می شود. برای تهیه این غذا، مرغ باید به طور کامل پخته شده و از آب آن برای پختن برنج استفاده می شود. این روش خاص پخت برنج را می توان کلید خوشمزه بودن آن دانسته و البته کلسترول این غذا نیز نسبتا زیاد است. برنج تهیه شده با خورشت مرغ و سس تند و شیرین سرو شده و یک وعده غذایی مناسب برای ظهر محسوب می شود.

منبع: الی گشت


غذاهای تایلندی تعریف جدیدی از مزه ها و چاشنی ها

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا