خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرانسوی ها چه غذاهایی را دوست دارند؟

غذاهای فرانسوی

اگر تا حالا حتی یکبار سفر به فرانسه داشته اید، پس احتمالا شانس این را داشته اید تا متوجه شوید که یک طعم اصیل در غذاهای خارجی چه معنایی می دهد. فرانسوی ها بسیار به خورد و خوراکشان اهمیت می دهند و خوردن غذای خوب در فرهنگ آن ها اهمیت زیادی دارد، خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می کنید. این اهمیت دادن به غذا ریشه در فرهنگ آن ها دارد و آن ها قرن ها زمان را صرف این موضوع کرده اند که بهترین غذاها را بتوانند ارائه کنند. حتی در دولت این کشور، برای بهترین آشپزهایی که بتوانند خودشان را ثابت کنند و چیز جدید و خوشمزه ای برای ارائه داشته باشند هم مزایای زیادی در نظرمی گیرد. اگر قصد دارید تا در آینده با تور پاریس و یا تور هر شهر دیگری به فرانسه بروید، حتما قبل از آن این لیست راکه الی گشت در مورد بهترین غذاهای فرانسوی تهیه کرده بخوانید تا در زمان سفر، بدانید که چه غذاهایی را حتما باید در این کشور امتحان کنید.

Soupe a l’oignon (سوپ پیاز)

بسیاری از ما تا حالا سوپ پیاز فرانسوی را در خانه درست کرده ایم و یا در رستوران خورده ایم و مطمئنا همگی متفق القول هستیم که هیچ چیز به اندازه ی نوشیدن یک لیوان آب بعد از این سوپ نمی چسبد! سوپ پیاز را هم می توان نمکی و هم شیرین درست کرد اما سوپ فرانسوی اصلی، طعمی بین این دو دارد. در نوع فرانسوی این سوپ، باید در بالای آن از پنیر کباب شده استفاده کرد که پنیر موزارلا انتخاب خوبی است. البته فرانسوی ها خودشان از موزارلا استفاده نمی کنند و از پنیری به نام Comte استفاده می کنند. سوپ پیاز یکی از خوشمزه ترین پیش غذاهای فرانسوی است که در تمام رستوران های این کشور سرو می شود.

Escargots (حلزون)

البته خوردن حلزون از زمان های بسار دور در رم باستان رواج داشته است و آن را نمی توان یکی از غذاهای اصیل فرانسوی دانست اما چیزی که مشخص است این است که این غذا در فرانسه طرفداران زیادی دارد. فرانسوی ها، اول حلزون را در ترکیب خوشمزه ای از سیر تند، کره و نوعی مایع طبخ می دهند و داخل آن ها را با موادی که دوست دارند پر می کنند. حلزون ها یکی از پر طرفدارترین غذاهای فرانسوی است که با چنگال خورده می شود چون فقط چنگال به اندازه ای بلند است که به داخل پوسته ی سخت حلزون برود و مواد داخل آن را به بیرون بکشد.

sarrasin (پنکیک گندم سیاه)

پنکیک را همه ی ما تا به حال تست کرده ایم، اما وقتی با نوع خاصی از گندم به نام گندم سیاه درست می شود، طعم آن به کلی عوض می شود. اضافه کردن گندم سیاه و آرد به پنکیک، طعمی فندق مانند به آن می دهد. در روی این پنکیک می توانید از هر چیزی که خواستید استفاده کنید از سبزیجات خشک گرفته تا پنیر، لیمو، کره و یا هر چیز دیگری. به طور سنتی این غذا را با آب سیب درست می کننند شاید به نظرتان طعم عجیب و حتی وحشتناکی بگیرد اما واقعیت این است که طعم فوق العاده خوبی می گیرد.

Ratatouille (راتاتویی)

راتاتویی را در بیشتر کتاب های آشپزی ایرانی هم دیده ایم و حتی اگر انیمیشن مشهور «موش سرآشپز» را دیده باشید، این غذا را از آنجا به یاد دارید. در راتاتویی که یکی از اصلی ترین، مهم ترین، خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای فرانسوی محسوب می شود، از گوجه های ورقه ای شده، کدو سبز، بادمجان، فلفل و پیاز استفاده می شود و این مواد تا جایی با هم پخته می شوند تا کاملا حالت خورشتی پیدا کنند.

منبع:الی گشت


Untitled 2 10
Untitled 2 11 700x500
Soupe a l’oignon
Escargots


فرانسوی ها چه غذاهایی را دوست دارند؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا