خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶ غذای معروف استرالیایی

غذاهای استرالیایی

شاید ما ایرانی ها خیلی با غذاهای استرالیایی عجین نباشیم و چندان طعم و مزه ی آن ها را ندانیم چون واقعیت این است که این غذاها و فوت و فن درست کردن آن ها در هیچ جایی از دنیا نمی تواند دقیقا مثل خود استرالیا باشد. اگر فرصت سفر به استرالیا را داشتید حتما حسابی شکمتان را از این غذاهای خوشمزه که در ادامه الی گشت معرفی می کند پر کنید!

لامینگتون (Lamingtons)

لامینگتون نوعی خوراکی خوشمزه و شیرین و ابداع استرالیایی ها است. این اسنک خوشمزه از ۲ لایه کیک اسفنجی درست شده است که بصورت ساندویچی قرار می گیرند و لا به لای این دو لایه با مربای توت فرنگی و خامه پر می شود و روی این کیک ها را هم با سس شکلات می پوشانند. به نظر خوشمزه است، نه؟ در آخر هم کل این کیک را در نارگیل می پیچند. این اسنک خوشمزه را می توانید در نانوایی های استرالیا خریداری کنید، لامینگتون ها به نوعی مظهر و نماد استرالیا شده اند.

پاولولا (Pavlova)

پاولولا هم در استرالیا هم در نیوزیلند یکی از دسرهای محبوب این کشورهاست که از تعداد زیادی سفیده ی تخم مرغ با بیکینگ پودر و آرد بدست می آید. معمولا روی پاولولا را سرآشپز با هر چه که بخواهد می تواند پر کند، از انواع میوه های فصلی گرفته تا میوه های ترش مانند کیوی. اگر بخواهند این دسر را بصورت سنتی درست کنند باید روی آن را تمشک بریزند.

همبرگر استرالیایی

همبرگرهای استرالیایی دقیقا شبیه همبرگرهای دیگر جاهای دنیا هستند با این تفاوت که در همبرگر استرالیایی حتما لای مواد را با چغندر قند و آناناس پر می کنند. البته آناناس بصورت خام استفاده نمی شود و حتما باید به همراه گوشت گریل شود. شاید به نظر بدمزه برسد اما یکی از غذاهای استرالیایی است که طعم متفاوت و جالبی دارد.

پای گوشت

در انگلستان هم غذایی شبیه به این وجود دارد و دقیقا مشخص نیست که ریشه ی این غذا به استرالیایی ها برمی گردد و یا انگلستانی ها اما استرالیایی ها سال های سال است که این غذا را در رژیم غذاییشان دارند. معمولا در این غذا لای خمیر را با تکه های بزرگ گوشت و سبزیجات خاصی پر می کنند و روی آن را با سس کچاپ می پوشانند. معمولا مردم استرالیا وقتی که می خواهند به پیکنیک بروند، این غذا را درست می کنند و همراه خود می برند چون هم درست کردن آن راحت است و هم مصرف راحتی دارد.

چیکو رول (Chiko Roll)

چیکو رول در واقع همان chicken roll به معنای رول مرغ است. در این رول از کلم، کرفس و چند ادویه ی خاص استفاده می شود، همه ی این مواد با گوشت فیله ی مرغ با هم کاملا سرخ می شوند و بعد مواد در یک نان خاص پیچیده می شود و سطح بیرونی نان در روغن سرخ می شود و باعث می شود تا رول کاملا ترد شود و معمولا از چیکو رول ها در استادیوم های ورزشی هنگام دیدن مسابقات استفاده می شود.

بیسکوییت آزناک (Anzac)

ریشه ی درست کردن این بیسکوییت ها به جنگ های دوران دور استرالیا بر می گردد. در آن دوران همسران سربازها این بیسکوییت ها را درست می کردند و به همسرانشان می دانند تا به همراه خود به جنگ ببرند، این بیسکوییت ها هم سبک و هم حجیم هستند و شبیه همان کوکی های خودمان هستند با این تفاوت که در بیسکوییت های آزناک از خرده های نارگیل استفاده می شود و سیرو جو استفاده می شود.

منبع:الی گشت


۶ غذای معروف استرالیایی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا