خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,554
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
غذاهای ژاپنی که تا به حال درباره شان نشنیده اید

غذاهای ژاپنی

ژاپنی ها یکی از سالم ترین رژیم های غذایی و بالاترین میانگین طول عمر را در دنیا دارند. به همین دلیل هم هست که غذاهای خوشمزه شان در سراسر دنیا طرفدارن زیادی دارد. سوشی را می شود یکی از معروف ترین غذاهای ژاپنی دانست که یا شما را عاشق خودش می کند یا از آن متنفر می شوید! اما جدا از تمام غذاهای معروف ژاپنی، این کشور غذاهای خوشمزه ی دیگری هم دارد که چندان شناخته شده نیستند. با الی گشت همراه باشید تا با غذاهای متفاوت ژاپنی آشنا شوید.

۱- شیسو ماکی (Shiso maki)

منطقه توهوکو به گردوهای با کیفیتش معروف است که با کمی تفت دادن عطر فوق العاده ای پیدا می کنند. همچنین میسو یا دانه های سویا ی این منطقه هم بسیار باکیفیت هستند. در غذای شیسو ماکی، این دو ماده ی خوشمزه ترکیب شده اند تا به همراه کنجد تفت داده شده، طعمی فراموش نشدنی برایتان خلق کنند. بعضی از سرآشپز ها از ادویه معروف به ۷ ادویه استفاده می کنند تا طعمی تند به این غذای شور و شیرین و محبوب بدهند. برای تهیه این غذا گردو، خمیر سویا، کنجد و دانه های سویا در برگ شیسو پیچیده و سرخ می شوند.

۲- هیتسومی جیرو (Hittsumi-jiru)

هیتسومی نوعی سوپ خوشمزه و محلی است که معمولا در جشن ها و دورهمی ها هم سرو می شود. در این سوپ، خمیر مخصوص نودل را تکه تکه می کنند و مستقیما در سوپ می اندازند. در انواع دیگر آن هم این خمیرها شکل داده می شود و در زمان سرو سوپ در آن ریخته می شوند. نودل ها در گرمای سوپ کمی پخته می شوند و باعث افزایش غلظت آن می شوند. در تهیه این سوپ از سبزیجات مختلف و تکه های گوشت هم استفاده می شود.

۳- هاراکو مشی (Harako meshi)

اسناد باستانی متعلق به ۵ هزار سال پیش، نشان می دهد که مردم منطقه توهوکو در آن زمان ماهی سالمون را صید می کردند. استفاده از سالمون در این منطقه بسیار رایج است. این غذا که ترکیب سالمون، برنج و خاویار قرمز است، از غذاهای سنتی و پرطرفدار توهوکو است که معمولا در مهمانی های خانوادگی سرو می شود.


۴- میشینوکو کوکشی (Michinoku kokeshi)

ایستگاه های مختلفی در سراسر ژاپن غذای جعبه ای می فروشند که به آن اِکیبن می گویند. خریدن این غذاها یکی از بهترین راه های لـ*ـذت بردن از سفر در ژاپن است. بعضی از این غذاها در جعبه های بنتو با طراحی و تم خاصی عرضه می شوند که تم کوکشی یکی از آن ها است. عروسک های کوکشی یکی از معروف ترین سوغاتی های توهوکو هستند. در این غذاهای جعبه ای، توفوی سرخ شده، سبزیجات مختلف و برنج، به همراه کمی آب گوشت ترکیب می شوند.

۵- اونیگیری (Onigiri)

اونیگیری، ساندویچ برنج فشرده شده است که با مواد مختلفی پر می شود. این غذا یکی از رایج ترین و پر طرفدارترین غذاهای ژاپنی است. اونیگری را به راحتی می شود برای محیط کار، مدرسه و یا پیک نیک آماده کرد و نیازی به گرم شدن هم ندارد. اونیگیری هم با تم های مختلفی درست می شود و می توانید زیباترین اشکال کارتنی را درانواع اونیگیری ببینید.

منبع:الی گشت


japanese food
shiso maki
hittsumi
harako meshi
kokeshi bento
onigiri


غذاهای ژاپنی که تا به حال درباره شان نشنیده اید

 
  • تشکر
Reactions: Alone.wolf
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا