خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
زمستان رویایی را در این مکان ها ببینید

مکان هایی با زمستان های جذاب و رویایی

همینکه فصل زمستان می شود دوست داریم به خانه های گرم و راحت برویم و از سرمای استخوان سوز هوا فرار کنیم اما زمستان در بعضی از مکان های دنیا چنان جذاب و تماشایی است که مطمئنا با دیدن جشم اندازهای برفی اش دلتان می خواهد ساعت ها بر روی برف ها قدم بزنید و یا برف بازی کنید. می خواهیم تعدادی از زیباترین مکان های دنیا در زمستان را به شما معرفی کنیم. الی گشت را همراهی کنید.

شیکاگو، آمریکا

شیکاگو را همه به عنوان شهری باد خیز می شناسند با این وجود این شهر در طول ماه های زمستان با تبدیل شدن به شهری برفی بسیار زیباتر از قبل می شود. اگر در ماه های دی و بهمن به این شهر بروید آن را در سردترین حالت ممکنش می بینید. دمای هوا در این ماه ها آنقدر کم می شود که دریای میچیگان تا حدی یخ می زند و تصاویر و چشم اندازهای خارق العاده را پدید می آورد.

شهر تالین، استونی

شهر قرون وسطایی و قدیمی تالین در تمام ایام سال شهری افسونگر و جذاب است اما در طول ماه های طولانی زمستان بخش دیگری از شگفتی های این شهر به نمایش در می آید. با گشت و گذار در میان قلعه قدیمی شهر و میدان رائکویا تصاویر رویایی از چشم اندازهای زمستانی را می بینید که نمونه آن را شاید فقط بر روی کارت پستال ها و تابلوهای نقاشی دیده باشید. مطمئنا در میان سوز و سرمای زمستان هیچ چیز لـ*ـذت بخش تر از رفتن به کافه ای گرم و نوشیدن فنجانی قهوه در مرکز شهری وسطایی نیست.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک، کرواسی

۱۶ دریاچه فیروزه ای را تصور کنید که به صورت پلکانی در کنار همدیگر قرار گرفته اند و نمایشی خیره کننده از شکوه وعظمت آب های دریاچه را به وجود آورده اند. حالا همین منظره را در حالی تصور کنید که یخ زده است و در میان لایه ای از برف و یخ پنهان شده است. پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک یکی از جاذبه های گردشگری اصلی کرواسی است که در ماه های زمستان تقریبا خالی از گردشگر می شود اما وقتی آبشارهای پارک کاملا یخ زده اند مطمئنا مناظری رویایی تر و جذاب تر را شاهد هستید.

پارک میمون جیگوکودانی، ژاپن

پارک میمون جیگوکودانی شاید جذاب ترین مناظر زمستانی را نداشته نباشد اما مطمئنا تماشای آبتنی میمون های برفی در میان چشمه های آب گرم این پارک یکی از جذاب ترین مناظر است. در این پارک برف زیادی می بارد و شاخ و برگ های درختان همیشه برف پوشیده اند.

پارک ملی بنف، کانادا

یکی از زیباترین جاذبه های پارک ملی بنف بدون شک دریاچه مورین است دریاچه ای که در فاصله ۱۶ کیلومتری دریاچه لوئیس قرار گرفته و در آن تصویر باشکوه ۱۰ قله برف پوشیده بر روی آب های کریستالی و زلال دریاچه منعکس می شود. این منظره آنقدر باشکوه است که کانادایی ها در طول دهه ۱۹۷۰ آن را در پشت اسکناس های ۲۰ دلاری شان چاپ می کردند.

هال ‌اشتات، اتریش

هال اشتات روستایی کوچک در کنار یکی از دریاچه های زیبای اتریش است که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این شهر وقتی باشکوه تر و جذاب تر می شود که کوه زالتسبورگ در زیر پتویی از برف باشد. اینجا با این همه منظره افسونگر همیشه در لیست یکی از زیباترین روستاهای دنیا قرار دارد.

پارک ریچموند، بریتانیا

بزرگ ترین پارک لندن در فصل زمستان حتی جذاب تر از دیگر فصل های سال می شود. این پارک با مساحت ۱۰۱۱ هکتار سه برابر بزرگ تر از سنترال پارک نیویورک است و در آن با تماشای آهوهای وحشی ای که در سراسر پارک در حال گشت و گذار هستند احساس می کنید که می توانید خودتان را در اعماق حومه انگلیس گم کنید. اگر در زمستان سفری به انگلیس داشتید در یک روز برفی حتما سری به پارک ریچموند بزنید و با تماشای چشم اندازهای یکدست سفید روی هیجان انگیز را بگذرانید.

بیابان گبی، مغولستان

در بخش های مرکزی مغولستان در اوج زمستان های سخت مناظر جذابی از شترهای پشم دار را می بینید. در طول ماه های زمستان در این کشور فستیوال جذابی از شترها برگزار می شود و چوپان ها به همراه هزاران شتر در مسابقات مختلف شرکت می کنند. اگر شما هم مشتاق این هستید که در این فستیوال شرکت کنید می توانید سوار شتر شوید و شتر سواری کنید.

بروخه، بلژیک

این شهر با کوچه های سنگ پوشیده، کانال های یخ زده و معماری جذاب بدون شک یکی از زیباترین شهرها در طول ماه های سرد زمستان است. اگر در ماه های دی و بهمن به این شهر بروید بازارهای محبوب کریسمس در همه جای شهر برپا هستند. در این شهر محال است که بدون دیدن یک یا دو قلعه باشکوه به خانه برگردید چون اینجا بیشتر از هر شهر دیگری قلعه های جادویی وجود دارد که در زیر لایه های برف، باشکوه تر از هر زمان دیگرند.

قلعه تراکای، لیتوانی

تا به حال درباره قلعه های جادویی زیاد شنیده اید اما وقتی درباره قلعه تراکای حرف می زنیم واقعا با قلعه ای طرف هستید که با ظاهر جادویی اش مثل فیلم های افسانه ای است حالا تصور کنید که در یک روز سرد زمستانی به دیدن این قلعه بروید. این قلعه که در فاصله ۲۷ کیلومتری شهر ویلنیوس قرار دارد در طول ایام زمستان کاملا تغییر شکل می دهد. در این مدت دریچه های اطراف قلعه کاملا یخ می زنند و تماشای برج های نارنجی در میان سفیدی برف واقعا از آن مناظری است که هر جایی نمی توانید آن را تجربه کنید.

کویینزتاون، نیوزلند

این شهر جایی عالی برای گشت و گذار در همه ماه های سال است اما در طول ماه های زمستان زیباتر از هر وقت دیگری می شود. رشته کوه های برف پوشیده عالی ترین پیست های اسکی دنیا را به وجود آورده اند و اسکی دوستان زیادی را به این ناحیه می کشاند.

منبع: الی گشت


زمستان رویایی را در این مکان ها ببینید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا