خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکاتی برای سفر در زمستان

در فصل سرما هم می شود سفر کرد

به فصل سرما که می رسیم کمی روند زندگیمان تغییر می کنند. رفت و آمدها و همینطور نوع پوششمان نسبت به فصل های دیگر تفاوت بسیاری دارد. از همین رو برای سفرهایمان باید در زمستان تفاوتی قائل بشویم، تا از بروز حادثه های احتمالی جلوگیری کنیم. اکثر افراد سفرهایشان را می گذارند برای زمان هایی مثل بهار و تابستان اما قافل از اینکه در زمستان طبیعت زیبایی منحصر به فردی دارد و نباید آن را از دست داد. الی گشت اقدام به جمع آوری نکاتی ضروری برای سفر در زمستان نموده است تا شما بتوانید با آرامش خاطر به سفر بروید و انرژی های مثبت طبیعت در فصل سرما را بدست بیاورید.


سفر برای مردم همانند یک زنگ تفریح است که می توانند مدتی از دغدغه های روزمرشان در امان باشند. اما اکثر مردم در سراسر دنیا سفر در زمستان را برای خود سخت و دشوار می دانند، در حالی این فصل یکی از زیباترین نعمت های الهی مهمان طبیعت است. برای سفر در زمستان تنها چند نکته را می توانیم رعایت کنیم تا سفری دلچسب در سردترین فصل سال داشته باشیم.

از هواپیما استفاده کنید

بهترین راه برای سفری امن در زمستان استفاده از هواپیما است. برای اینکه شما بتوانید از خطراتی که ممکن برای شما در جاده پدید آسان ترین راه خرید بلیط هواپیما است. در فصل زمستان به دلیل آن رکود گردشگری در دنیا اتفاق می افتد شرکت های گردشگری اقدام به کاهش بلیت های خود می کنند. بنابراین شما می توانید با خرید یک بلیط خیالتان را از لحاظ مسیری که پیش رو دارید راحت کنید. با این روش می توانید در این فصل زیبا برنامه های سفریتان را در سر جای خودش حفظ نمایید.

رعایت نکاتی برای سفرهای جاده ای

اما اگر به هر دلیلی می خواهید که سفر جاده داشته باشید و با اتومبیل شخصیتان به سفر بروید، لازم است که ابتدا از مراکز هواشناسی شهر و یا با تماس به پلیس راه به شماره ۱۴۱ اگر مقصدتان شهرهای ایران است می توانید از وضعیت جاده ها مطلع شوید. پس از آنکه آگاهی کامل یافتید نوبت به مجهز کردن اتومبیلتان می رسد. حتما میزان آب خودرو، بنزین، باد لاستیک ها، زنجیر چرخ، داشتن یک لاستیک یدک سالم و همچنین اطمینان داشتن از سلامت خودرویتان را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که اگر در مواقعی که شیشه اتومبیلتان پوشیده از برف شده است هرگز از برف پاکن استفاده نکنید. تا جایی که امکانش هست از سرعت خود بکاهید و در زمانی که مه سطح زمین را گرفته است از رانندگی خودداری نمایید. حتما همراه خود یک نقشه کامل از مسیرهای فرعی چه به صورت کاغذی و یا به صورت دیجیتالی داشته باشید. در داخل اتومبیل کمی خشکبار و دیگر خوراکی هایی که باعث بروز انرژی و گرما برایتان می شود قرار بدهید.

نوشیدن آب را فراموش نکنید

شاید برایتان این موضوع پیش بیاید که در زمستان که تشنه نمی شویم. اما این کاملا فکر غلطی است، زیرا بدن شما برای انجام فعالیت های خود همواره نیاز به آب خواهد داشت و این موضوع ممکن است در فصل تابستان به دلیل سرعت تبخیر و ایجاد تعرق در بدن شدت بگیرد. اما دلیل کافی برای اینکه در زمستان بدن چنان به آب احتیاج ندارد به کل اشتباه سات. بنابراین در طول سفرهای خود در فصل زمستان میزان کافی آب همراه خود ببرید و از آن استفاده بنمایید، تا بدنتان به اصطلاح به خشکی نیافتد.این نکته را بیشتر باید اسکی بازان و کوهنوردان در نظر داشته باشند به دلیل فعالیت هایی زیادی که هنگام سفر دارا هستند هرگز نباید اجازه دهند بدنشان بدون آب باشد.

به سلامت بدن خود توجه کافی را داشته باشید

یکی از المان های فصل زمستان علاوه بر برف و سرما می تواند بیماری باشد. از همین رو باید توجه زیادی به سلامتی خود و مقاوم نمودن بدنتان در برابر سرما بنمایید. استفاده از ویتامین ها و مکمل هایی که در حفاظت از بدن برای مقابله با نفوذ بیماری می تواند کمک کند استفاده بنماییم . همچنین لباس های گرم، کلاه و دستکش بپوشیم تا از نفوذ سرما به بدنتان جلوگیری نمایید. توجه داشته باشید که کلا هایی که استفاده می کنیدتمامی قسمت های گوش و گردن شما را بپوشاند و از داشتن لوازم اضافه که باعث سنگین شدن آن می شود جلو گیری کنید. ترجیحا از کفش هایی که دارای عاج هستند و مانع از لیز شدن در هنگام حرکت بر روی برف می شوند استفاد کنید زیرا در اثر زمین خوردن بدن شما آسیب جدی خواهد دید. پیشنهاد می کنیم یک کیف از کمک های اولیه و داروهایی مثل قرص سرما خوردگی، قرص سردرد و قرص های ضد حساسیت های و تهوع همراه داشته باشید.

حتما برنامه سفر داشته باشید

هنگامی که قصد سفر به ناحیه ای را کردید در نظر داشته باشید که می خواهید به کدام مناطق گردشگری آن شهر بروید. اگر همراه تور می روید که می توانید با برنامه های آنها همراه شوید. اما اگر خودتان به سفر می روید باید تمامی مکان های گردشگری را به همراه آدرس های آنها و همینطور سرگرمی های جالی که در فصل زمستان در آنجا می توانید داشته باشید را در قالب یک برنامه ی سفر همراه داشته باشید تا جایی را از قلم هنگام سفر نندازید.

وسایلی که با خود باید حتما همراه ببرید

قبل از اینکه اقدام کنید به جمع آوری وسایلی که می خواهید برای سفر همراه خودتان ببرید. لیستی تهیه بفرمایید تا تمرکز کافی را هنگام جمع آوری داشته باشید. بهترین از آوردن لوازم اضافی در سفر خودداری فرمایید. یکی از نکات برای جمع آوری لباس های گرم این است که آنها کم حجم و سبک باشند، تا مانع از حرکت و فعالیت شما نشوند. این نوع لباس ها بیشتر برای سفرها در ارتفاعات پیشنهاد می شود. بهترین لباس هایی که در زمستان می توان استفاده آنهایی هستند که از جنس کتای باشند تا هم در برابر سرما مقاوم باشند و هم در برابر نفوذ رطوبت بتواند از شما محافظت کند. فراموش نکنید که یک سری وسیله بازی همراه خودتان ببرید تا اگر شرایط جوی به گونه ای بود که نتوانستید به مکان های گردشگری بروید و به اجبار در خانه ماندید بتوانید از سفرتان لـ*ـذت ببرید. فراموش نکنید که تعدادی شمع و یا چراغ قهوه همراه خود داشته باشید تا در صورت نبود برق از تاریکی در امان باشید.

منبع: الی گشت


نکاتی برای سفر در زمستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا