خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,541
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
نت های عطر و ادکلن

وقتی که حرف از عطر میشه، مهم ترین قسمت نت ها هستن که لایه های ساختاری عطر رو تشکیل می دن. عطرها معمولا از سه لایه تشکیل میشن که نت بالایی اولین رایحه ای هستش که استشمام می کنین، بعد نت های میانی که رایحه ای غلیظ و غنی داره که معمولا به اون نت های قلب هم گفته میشه و حدود بعد از 15 دقیقه قابل تشخیصن و بعد نت های پایه (که از همه سنگین تر هستن) و چند ساعت باقی می مونن. نت های بالایی بعد از 20 دقیقه از بین میرن. مدل رایحه مشخص میکنه که عطر یا ادکلن مورد نظر چقدر ماندگاری داره، روایح آروماتیک سبک مثل مرکبات یا یاسمن به دلیل داشتن ساختار مولکولی کوچک خیلی سریع تبخیر میشن ولی روایح چوبی یا مشکی مدت زمان خیلی بیشتری رو روی پوست میمونن









عطر و ادکلن رو اسپری کنین ولی نمالین...

خیلی از ما عطر رو روی پوست اسپری می کنیم و بعد دوتا مچ دست رو بهم میمالیم و یا مچ دست رو به گردن میمالیم، باید بدونین که این بدترین متد عطر زدن هستش و در واقع عطر و ادکلن رو حروم می کنیم! چرا نادرسته؟ چون اصطکاکی که بین پوستتون بوجود میاد باعث ایجاد گرما میشه و در نتیجه به تولید آنزیمی می انجامه که بدن رو مجبور به از بین بردن عامل خارجی میکنه، برای همین نت های بالایی و میانی میپرن و نت های پایه هم مدت زمان اندکی باقی می مونن.


برای اینکه عطر مدت زمان خیلی زیادی بمونه، عطر رو اسپری کنین و اجازه بدین به صورت طبیعی با پوست آمیخته و ترکیب شده و کاریش نداشته باشین!







نحوه ی نگهداری کردن از عطر و ادکلن

باید حتما عطرتون رو در جعبه ی اصلیش نگه داری کنین، عوامل خارجی مثل گرما و نور می تونن به ترکیب عطر آسیب برسونن و بو و ماندگاریش رو تغییر بدن. بنابراین عطر رو در حمام هم نگه داری نکنین. حتی خوبه که عطر رو در داخل جعبه ش و یخچال نگه داری کنین تا در محیط کنترل شده باشه، اما همینی که در یک محیط تاریک و خشک در دمای اتاق و داخل جعبه ش نگه داری بشه کفایت میکنه.


از طرفی بهتره شیشه عطر کوچک بخرین تا فضای خالی زیادی که بعد از مصرفش پیش میاد و با اکسیژن ترکیب میشه باعث کمتر شدن بو و خاصیت عطر نشه. این هم مقرون به صرفه س و هم باعث میشه عطر تا آخر همون بوی اولیه رو داشته باشه.







عطر و ادکلن رو به کجای بدن بزنیم؟

محل هایی که در طول روز گرم میشن و باعث میشن که بدن عطر رو منتشر کنه. خیلی از مردم فکر میکنن که عطر یا ادکلن رو باید روی پوست زد و روش رو با لباس پوشاند. اما در واقع باید به محل هایی از پوست بزنین که هوا بهش میخوره. از طرفی عطر روی پوست خشک خیلی نمیمونه بنابراین مطمئن باشین که محل عطر زدن به خوبی با مرطوب کننده پوشیده شده باشه.
نکته خیلی جالب: می تونین از وازلین قبل از عطر و ادکلن زدن استفاده کنین!




#زیبامون


روش ها و نکته های عطر و ادکلن زدن برای ماندگاری بیشتر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا